Mijn netbeheerder Westland Infra saldeert niet over de fasen en zegt dat dat ook niet gebruikelijk is. Ik begrijp hier dat ze dat moeten onder de huidige regelgeving. Iemand advies welke vervolgstappen ik kan nemen?
Vraag
Alle reacties
@ErikNe Welke meter heb je nu, en hoeveel telwerken staan er op je factuur?
DSMR-M 4.3.27
:fill(white):strip_exif()/f/image/6xv0YbOKAUkkvRR1bmHOnuQe.png?f=user_large)
Als ze echt de regels niet volgen kun je klagen bij het ACM volgens mij.
DSMR-M 4.3.27
:fill(white):strip_exif()/f/image/6xv0YbOKAUkkvRR1bmHOnuQe.png?f=user_large)
Als ze echt de regels niet volgen kun je klagen bij het ACM volgens mij.
@ErikNe Dit advies opvolgen: countr in "Ik kan mijn eigen opgewekte zonne-energie niet gebruiken."
Westland Infra had daar een pagina over geschreven, maar is inmiddels niet meer beschikbaar op de link in deze post: timovd in "Ik kan mijn eigen opgewekte zonne-energie niet gebruiken."
Westland Infra had daar een pagina over geschreven, maar is inmiddels niet meer beschikbaar op de link in deze post: timovd in "Ik kan mijn eigen opgewekte zonne-energie niet gebruiken."
[ Voor 8% gewijzigd door timovd op 09-10-2024 16:39 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
@ErikNe je hebt een nieuw en vers eigen topic, in plaats van iemand anders zijn oude topic te hijacken.
Maar nu: wat maakt dat je denkt dat westland infra niet over de fases saldeert? Dat zijn de namelijk wettelijk verplicht. Sterker nog: de meter die niet intern over de fases saldeert is niet toegestaan in Nederland, zie de post van @jeroen3 vanuit de DSMR.
Maar nu: wat maakt dat je denkt dat westland infra niet over de fases saldeert? Dat zijn de namelijk wettelijk verplicht. Sterker nog: de meter die niet intern over de fases saldeert is niet toegestaan in Nederland, zie de post van @jeroen3 vanuit de DSMR.
Wise enough to play the fool
@ErikNe is het niet je energieleverancier die zou moeten salderen op basis van de meterstanden die ze van je netbeheerder ontvangen? Als ik me niet vergis ontvangen ze alleen maar hoog/laag verbruik/teruglevering dus waar gaat het dan mis volgens je? Heb je anders een screenshot ter verduidelijking?
Volgens mij is het sowieso een beetje een theoretisch reken verhaaltje
met 3 fases kan het zijn dat je over 1 fase teruglevert en op andere fase verbruikt
en dan wordt dat gewoon met elkaar verrekend
maar in werkelijkheid trek je over 1 fase en lever je op een andere fase
tenminste dat zou zo kunnen zijn
met 3 fases kan het zijn dat je over 1 fase teruglevert en op andere fase verbruikt
en dan wordt dat gewoon met elkaar verrekend
maar in werkelijkheid trek je over 1 fase en lever je op een andere fase
tenminste dat zou zo kunnen zijn
@ErikNe een vraag stellen, is ook daarna je neus laten zien om te reageren. Deze gaat dicht.
Wise enough to play the fool
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.