vraagje over gekraak audio output MB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-09 20:53
Mijn vraag

Ik speel audio vanaf de pc. Eerst via een kleine speakeroutput, tegenwoordig met een dragonfly vanuit de USB. Het is een asustek prime 365b m-a met een i5 8600k.

Beide methodes geven(gaven) echter wat gekraak op de uitgang die als ik geen muziek afspeel, vooral hoorbaar is als ik een usb device gebruik, bv muis beweeg.

Relevante software en hardware die ik gebruik
win 10, tegenwoordig win 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb links en rechts op internet gekeken en wat oplossingen zoals bitrate speakers veranderen, geprobeerd maar lijkt geen oplossing te zijn.
Het is niet heel storend maar heeft 1 van mijn tweakende broeders of zusters hier een oplossing voor? Of wat ik kan proberen. Alles welkom. Ik dacht zelf wellicht is dit type moederbord gewoon niet wat je wil hebben voor audiofiele wensen. Ik kan me herinneren dat het op andere moederborden minder aanwezig was.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je je PC geaard? En je speakers?
Wat je nog kan proberen is je speakers op een ander stopcontact aan te sluiten om een aardlus uit te sluiten.
Check ook of de polarisatie van je audiokabels wel in orde is.

edit:
Oh ja, wat mij ook hielp was een Ferrietkern om de audiokabel plaatsen. Die zijn goedkoop te krijgen, al dan niet via Aliexpress.

[ Voor 25% gewijzigd door Room42 op 09-10-2024 14:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron