Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik zoek een?
Een Smartphone, dual sim, die voor de komende 4 jaar moet meegaan, met bijhorende updates (meer en meer gaat via smartphone, dus beveiligingsupdates enzo vind ik belangrijker worden. Een deftige accu, draadloos opladen hoeft niet.
Snelladen: geen idee, lijkt handig als je hem eens vergeet op te laden, maar is minder goed voor accu dacht ik, dus naar nog twijfel over

Wat is je budget?
400-650... hangt wat af van de mogelijkheden

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
dagelijks normaal gebruik, wel enkele apps die misschien wat meer rekenwerk vragen (bv Qfield), liefst met deftige accu want wordt soms intensief gebruikt in het veld, waar ik niet meteen kan opladen.
Er staan regelmatig verschillende apps open, daar loopt het vast met huidige telefoon (Nokia X10)

Foto's zijn leuk, maar daar zal keuze niet van afhangen. Waterdichtheid is leuk, vooral omdat ik vaak in het veld zit, maar tot nu toe nog nooit GSM in water laten vallen, dus ook geen vereiste (maar kan mee keuze bepalen als rest gelijkaardig is)

Wat heb je zelf al gevonden?
Google pixels ... probleem is dat er een esim bij zit en blijkbaar heeft mijn Provider (Mobil Vikings) een probleem met hun esim en de google telefoons. Andere Simkaart is van het werk en kan niet omgezet worden naar esim... Dus valt deze telefoon helaas af zie bv https://mobilevikings.be/...RfZTL0omCqVu1XGCy95m4i44W
Wel jammer, want hou wel van gewoon de zuivere software, zonder extra schil (mijn huidige telefoon en telefoon ervoor hadden die ook) anders was keuze waarschijnlijk gemaakt.

OnePlus Nord 4: Deze lijkt me op eerste zicht ok. De 12r heeft minder lange ondersteuning

Nothing Phone 2a Plus: minder lange beveiligingsupdates dan Oneplus dacht ik? verder lijkt me cava

Xiaomi 14 valt wat weg wegens niet lang ondersteunen updates. Net als HMD skyline

Welke vragen heb je hier nog over?
Indien ik iets over het hoofd zie, laat maar weten. Belangrijkste: goede accu, gaat liefst jaar of 4 mee met voldoende updates, liefst een zo zuiver mogelijke software schil. Helaas maakt men geen android one telefoons meer, daar ging mijn voorkeur naar uit.
Sansung schrijf ik misschien ten onrechte af, maar in het verleden (>10 jaar geleden) toch regelmatig problemen mee gehad met updates, comptabiliteit enzo en heb toen gezworen... nooit geen samsung meer (maar kan daar wel weer van afwijken hoor, waarschijnlijk is dat nu allemaal beter dan toen).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:18
Je verhaal klopt als een bus. Snelladen is leuk, je telefoon vol in korte tijd, en dan in de nacht is die nog bijna vol, dus laad je op of niet en kom je in een cirkel van overdag steeds snelladen, waarbij accu heet wordt en sneller slijt? Je kunt ook op zo'n moment 10 minuten normaal laden en alsnog het einde van de dag halen.

Als toevoeging kan ik wel zeggen dat de Samsungs van tegenwoordig de problemen van vroeger niet meer hebben, en een telefoon als de A55 is een van de meest verkochte in de wereld en binnen budget.
Ik vind het een van de beste merken voor dual sim oplossingen waar je bij andere merken minder goed daarmee om kan gaan en dan alternatieve bel applicaties moet aanschaffen bijvoorbeeld die hetzelfde kunnen, ik had er last van met mijn OnePlus Nord bijvoorbeeld en ben toen naar een S21U gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Lan1980 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:46:
Wat heb je zelf al gevonden?
Google pixels ... probleem is dat er een esim bij zit en blijkbaar heeft mijn Provider (Mobil Vikings) een probleem met hun esim en de google telefoons. Andere Simkaart is van het werk en kan niet omgezet worden naar esim... Dus valt deze telefoon helaas af zie bv https://mobilevikings.be/...RfZTL0omCqVu1XGCy95m4i44W
Wel jammer, want hou wel van gewoon de zuivere software, zonder extra schil (mijn huidige telefoon en telefoon ervoor hadden die ook) anders was keuze waarschijnlijk gemaakt.

OnePlus Nord 4: Deze lijkt me op eerste zicht ok. De 12r heeft minder lange ondersteuning

Nothing Phone 2a Plus: minder lange beveiligingsupdates dan Oneplus dacht ik? verder lijkt me cava

Xiaomi 14 valt wat weg wegens niet lang ondersteunen updates. Net als HMD skyline
De Nothing OS software is zo goed als even schoon als Pixel OS. Maar de Pixels zou ik je sowieso afraden vanwege de matige accuduur.

De Nord 4 krijgt een zeer goede ondersteuning met 6 jaar beveiligingsupdates en de 12R 4 jaar.
De Nothing Phone 2a (Plus) krijgt ook gewoon 4 jaar aan beveiligingsupdates en de Xiaomi 14 zelfs 5 jaar (ook de goedkopere Redmi series krijgt 4 jaar ondersteuning, dus zo slecht doet Xiaomi het niet).
De HMD Skyline krijgt wel korte ondersteuning met maar 3 jaar beveiligingsupdates en heeft matige specs voor het geld.

De Nothing Phone 2a Plus lijkt me het best bij je passen vanwege het schone OS (Xiaomi en OnePlus hebben veel bloatware en OnePlus is een zware schil net als Samsung) met 4 jaar ondersteuning en een top accuduur. Je zou ook nog kunnen kijken naar de Sony Xperia 10 VI. Deze heeft ook 4 jaar ondersteuning, een schoon OS en een goede accuduur.

Snelladen is niet zo slecht voor je accu. Wat wel slecht is is de accu onder 15% laten zakken of boven de 85% opladen(lang op 100% houden is vooral zeer slecht voor de levensduur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-10-2024
Ondertussen eens gehoord bij mijn werkgever ( waar ik gsm zou kunnen krijgen). Het gaat om de Samsung A55.

Ik haat Samsung, maar het is gratis, dus misschien moet ik het toch eens een kans geven....

De nothing phones had ik ook al bekeken, kweet eigenlijk niet meer waarom ik die niet overwoog. Dacht accu of ondersteuning, maar blijkbaar ten onrechte.

Nu op trein en slechte verbinding, dus kan het niet meteen opzoeken. Maar bedankt voor jullie raadgevingen!