Windows installeren en activeren na Cloudready install

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcss
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-05 23:25
Mijn vraag
Ik heb een laptop waar oorspronkelijk windows 8 op stond, ik gebruikte hem om te experimenteren met Cloudready, maar wil er terug van afstappen. Als ik Windows 10 tracht te installeren kan hij niet activeren.
Van een identieke laptop die een format gehad heeft kan ik Windows 10 gewoon installeren en is tevens geactiveerd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell E5550, Cloudready, Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Cloudready installeren
WIndows 10 installeren --> lukt, maar de ingebakken 'key' lukt niet meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Als die laptop nooit is geüpgraded naar Windows 10 dan heb je de boot gemist, je kunt niet meer upgraden van een oudere Windows naar 10, je moet een licentie kopen.

Windows 7/8 keys werken ook in zijn geheel niet meer op 10. Na een upgrade verandert de sleutel en die sleutel moet je nu gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door nelizmastr op 16-10-2024 21:22 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Je kan nog wel upgraden/activeren vanaf 8.1.
Wel wat extra gedoe natuurlijk.
Goedkope licentie ergens scoren of anders wat googelen for alternatieve oplossingen. O-)

Google: Mike's Unboxing: How To RE ACTIVATE Microsoft Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:28

Blokker_1999

Full steam ahead

Als op die laptop ooit Windows 10 heeft opgestaan EN er heeft een Microsoft account opgestaan dan moet je tijdens de installatie aanmelden met dat Microsoft account. Dan is er nog een kans dat de laptop zichzelf zal activeren. Je kan trouwens nagaan of die sleutel bestaat door na te gaan of het apparaat te vinden is op https://account.microsoft.com .

Microsoft heeft een tijdje terug de mogelijkheid om te upgraden van 7/8 naar 10/11 uitgeschakeld. Die gratis upgrades zouden initieel slechts 1 jaar duren maar hebben bijna 10 jaar aangestaan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.