ervaring met SONY ES serie???

Pagina: 1
Acties:
  • 998 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 35175

Topicstarter
wie heeft zo'n versterker, en zo ja wat vind je ervan. ik overweeg de str-va555es te kopen zodra deze uit is.

of:
wat is een beter alternatief in deze prijsklasse (fl 3500,-)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:19
Op woensdag 12 september 2001 20:37 schreef wussy het volgende:
of:
wat is een beter alternatief in deze prijsklasse (fl 3500,-)
Pffft, lastige prijsklasse idd...

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Ik heb een FA 30 ES versterker hier staan op het moment, dit is wel een stereo versterker.

Ik moest zeggen dat ik hem erg goed vind, alleen het laag is niet superstrak op hogere volumes maar het is dan ook niet zo'n krachtige versterker, een 50 ES is al stukken krachtiger. Van binnen ziet het er ook goed uit, dikke ringkertrafo etc...

Ben je van plan een stereo amp of een 5.1 te kopen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ken die specifieke receiver niet, maar SonyES is over het algemeen gewoon goed en zeer degelijk kwaliteitsspul. Ikzelf heb toevallig ook een SonyES Versterker, en ben er aardig tevreden mee. Het viel me echt enorm mee, hoe het klonk, gewoon degelijk, goed.

Ik kan wel een model noemen in die prijsklasse waarnaar je ook zou kunnen luisteren: De Arcam avr100. Ik ben echt zeer gecharmeerd van arcam versterkers in de sub-high-end klasse. Die Diva85 (zie die site) vind ik echt heel erg mooi klinken, en de alpha10 ook (volgens mij bekand dezelfde).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Topicstarter
[b]Ben je van plan een stereo amp of een 5.1 te kopen?
de str-va555es is een 5.1 (ook 6.1 en van die nieuwere dingen)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-06 12:43

Opa

Nu Multifocaal!

ES staat voor Extremely Standard en is een lijn met nèt iets betere onderdelen dan de gewone Sony lijn.

Iets anders in dezelfde prijsklasse?

Genoeg: Denon, Yamaha, Onkyo zijn de belangrijkste spelers in dit segment, waarbij Denon voor zover ik weet het verste is (5.1, 6.1, 7.1 en THX).

Is de STR-VA555ES hetzelfde als STR-V555ES?
Zo ja, dan kan je voor f 2199 terecht bij Richersounds.nl.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-06 14:23
Hey die had toch die "perfecte" transformator?

Toristoreodale transformator? toch? :?

This message was sent from a galaxy far, far away.

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 22:00 schreef victorvo het volgende:

Is de STR-VA555ES hetzelfde als STR-V555ES?
Zo ja, dan kan je voor f 2199 terecht bij Richersounds.nl.
nee dat is ie niet, dat is namelijk de voorganger. die heeft niet van die leuke snufjes als dts-es en dergelijke. en dat is nou net leuk om tegen je vrinden te zeggen. die voorganger is nu op meedere plekken in de aanbieding om dat ze er van af moeten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 12 september 2001 22:41 schreef wussy het volgende:

[..]

nee dat is ie niet, dat is namelijk de voorganger. die heeft niet van die leuke snufjes als dts-es en dergelijke. en dat is nou net leuk om tegen je vrinden te zeggen. die voorganger is nu op meedere plekken in de aanbieding om dat ze er van af moeten.
oeieoeioei, wat raak je hem daar goed :o. Die arcam die ik noemde heeft alleen dolby digital en DTS. Helaas weinig patsen met dat ding dus :P. (vrinden: arcam :? Wasdat voor duf goedkoop merk? :P).

Maar SonyES heeft meestal gewoon een erg goede prijs/kwaliteitverhouding hoor. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Opa
  • Laatst online: 14-06 12:43

Opa

Nu Multifocaal!

Op woensdag 12 september 2001 22:41 schreef wussy het volgende:

[..]

en waarom vind ik dan nul sites met str-va555 en 60 sites met str-v555?
en waarom staat de "str-va555es" niet eens bij Sony op de website?
Ik zou nog maar eens de specs van dat ding opvragen, want volgens mij heeft dat ding geen DTS-ES (6.1) maar "Virtual Matrix 6.1 Mode" van Sony en is het hetzelfde toestel wat bij R.s voor 2199 staat.

Caveat Emptor dus.

Enniwees kan je voor dat geld veel beter een Yamaha RX-v3000 regelen. Of eigenlijk nog beter een Denon AVR 3801.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 16:54
De STR-VA550ES is net uit ik heb de folder voor mij liggen.
Hier wat specs:
6x100 watt (DIN)
Dolby Digital & DTS
Volledig 96kHZ/24-bit compatibel
6.1 ingang
3 x 32bits DSP voor Dolby Digital en DCS
en nog wat dingen maar dan moet ik zoeken is al laat geen zin in.

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Heb regelmatig naar de STR-V555ES (en al het andere ES spul wat ze in Badhoevedorp hebben) staan luisteren....Klonk gewoon wel erg lekker :9 (jammer alleen dat je hem bij Sony alleen met sony boxen kunt luisteren) Uit budget overwegingen toch maar een STR-DB930 (QS) gekocht.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 21:03
Kijk ook eens naar Vincent. Die maken hele mooie spullen tegen erg weinig geld (relatief gezien dan). En ze krijgen erg goede reviews.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• hervaz
Op donderdag 13 september 2001 18:40 schreef JvdBosch het volgende:
Kijk ook eens naar Vincent. Die maken hele mooie spullen tegen erg weinig geld (relatief gezien dan). En ze krijgen erg goede reviews.
Lees eventjes aub, vincent maakt enkel stereo amps.

(waarom moet ik weer over vincent lezen, nu mijn prachtige sv 233 in reparatie is :'( :z )

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 21:03
Op donderdag 13 september 2001 18:46 schreef hervaz het volgende:

[..]

(waarom moet ik weer over vincent lezen, nu mijn prachtige sv 233 in reparatie is :'( :z )
Oeps... Dat heb ik wel vaker, geen zin om die hele topic door te lezen. En dan krijg je zulke dingen.

Achja.... :z

Wat is er eigenlijk met je sv 233?

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• JT
  • Laatst online: 14-06 18:14

JT

VETAK y0

Op donderdag 13 september 2001 18:46 schreef hervaz het volgende:

[..]

Neem je 3 stereo amps, heb je 6 kanalen voor front, rear, en voor&achter center + een DD/DTS es decoder

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• hervaz
Op donderdag 13 september 2001 18:48 schreef JvdBosch het volgende:

[..]

Oeps... Dat heb ik wel vaker, geen zin om die hele topic door te lezen. En dan krijg je zulke dingen.

Achja.... :z

Wat is er eigenlijk met je sv 233?
Na een harde plop hoorde ik nix meer rechts, en toen begon de woofer van de kappa erg raar bol te staan, ik schrik me halfdood en toen maar gauw de handel uitgezet, testen met een stel ouwe ruk speakers, geen leven meer in te krijgen, is nu bijna 2 weken weg al..

• basb
  • Laatst online: 16-01-2021
ZO op het oog kan ik niet zien of die str-va555es een goede versterker is. Zal je moeten luisteren.

Heb zelf sinds een aantal jaar fa3-es. Die is voor zijn geld zeer goed; Voor 500 gulden bij correct gekocht. Advies prijs was 1000.

es staat trouwens voor especial of zoiets dergelijks. In elk geval zijn de top producten van sony altijd es en de goedkopere in andere series terug te vinden.
Bovenstaande is trouwens geen oordeel dat als het een es is, dat het dan ook goed is:)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Jummy!!! :9 Er lekker die Sony ES series!!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
ik heb zelf de voorloper van deze versterker (de STRA-DA50ES dus) en ik ben er erg tevreden mee. Uitstekende instelmogelijkheden, ingangen en het geluid (het belangrijkste) is puik! ik stuur er een 4-tal Linn speakers, een KEF center en een REL subwoofer mee aan... geen klagen hoor!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

De ES lijn is over het algemeen wel goed, al zijn er voor 3500,- een hoop andere leuke verterkertjes te koop.
Pagina: 1