MediaTek kondigt flagshipsmartphonesoc Dimensity 9400 aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 07:55
@Hayte in het artikel op de FP (nieuws: MediaTek kondigt flagshipsmartphonesoc Dimensity 9400 aan) worden veel percentages genoemd voor snelheid en energieverbruik. Echter, staat er nergens ten opzichte van wat.

In de bijgevoegde tabel staan drie processorren waardoor ook daar het niet duidelijker wordt.

Voor de duidelijkheid zou het goed zijn om te weten ten op zichte van wat de genoemde percentages zij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Hayte

Nieuwsredacteur
MRIdev schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:01:
@Hayte in het artikel op de FP (nieuws: MediaTek kondigt flagshipsmartphonesoc Dimensity 9400 aan) worden veel percentages genoemd voor snelheid en energieverbruik. Echter, staat er nergens ten opzichte van wat.

In de bijgevoegde tabel staan drie processorren waardoor ook daar het niet duidelijker wordt.

Voor de duidelijkheid zou het goed zijn om te weten ten op zichte van wat de genoemde percentages zij.
Ik heb er een zin aan toegevoegd, dank voor het opmerken :) Het gaat om een vergelijking met de 9300, niet de 9300+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_Wolf
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:37

Patrick_Wolf

NoLIFE

Puur nieuwsgierigheid;

Hoezo is flagshipsmartphonesoc één woord?
Flagship is Engels, Smartphone is Engels en SoC is een afkorting. Hoe vormt dit samen één woord in onze Nederlandse taal?

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

Bedankt voor de informatie. Dit geeft uitleg over het stukje flagshipsmartphone (wat taaltechnisch blijkbaar juist is, maar na een korte zoekopdracht blijkbaar zelden zo wordt geschreven), maar niet hoe de afkorting van SoC daardoor ook gekoppeld kan worden. Je hebt namelijk twee hoofdletters, dus in dat geval moet er een koppelteken gebruikt worden als ik de uitleg goed heb begrepen. Dus dan zou het flagshipsmartphone-SoC moeten worden toch?

Any how, weer wat geleerd.

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 08:07

MoniqueVdB

Eindredacteur
Patrick_Wolf schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:08:
[...]

Bedankt voor de informatie. Dit geeft uitleg over het stukje flagshipsmartphone (wat taaltechnisch blijkbaar juist is, maar na een korte zoekopdracht blijkbaar zelden zo wordt geschreven), maar niet hoe de afkorting van SoC daardoor ook gekoppeld kan worden. Je hebt namelijk twee hoofdletters, dus in dat geval moet er een koppelteken gebruikt worden als ik de uitleg goed heb begrepen. Dus dan zou het flagshipsmartphone-SoC moeten worden toch?

Any how, weer wat geleerd.
Wat je zegt klopt als je hoofdletters gebruikt, maar wij schrijven 'soc' met kleine letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Wolf

Patrick_Wolf

NoLIFE

MoniqueVdB schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 12:30:
[...]

Wat je zegt klopt als je hoofdletters gebruikt, maar wij schrijven 'soc' met kleine letters.
Waarom wordt SoC met kleine letters geschreven dan? Wat is daar de reden voor?
Want als ik bijvoorbeeld wikipedia pak hanteren ze ook SoC of SOC, maar niet soc. Wel nieuwsgierig waarom het hier soc is.

Dedriloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

^^ Volgens mij baseren ze zich op de norm om afkortingen met kleine letters te schrijven, uitzonderingen daargelaten. https://onzetaal.nl/taalloket/afkortingen-algemene-regels

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1