Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Mijn vraag
Sinds de overstap van een iPhone 14 pro naar de 16 pro loop ik tegen kleine dingetjes aan die ik opnieuw moet instellen. Echter één ding is voor mij nog onduidelijk/onopgelost.

Wanneer ik een foto maak en deze direct vanuit de foto of video of vanuit het album wil delen met een contactpersoon via Whatsapp dan gebeurt er helemaal niets en deelt hij de media niet. Open ik Whatsapp, klik op het plusje, selecteer mijn contactpersoon dan kan ik de foto wel delen. M.i. stappen teveel aangezien het ook vanuit de album app of de foto direct moet kunnen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nieuwste IOS, Whatsapp ook volledig bijgewerkt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Privacy instellingen foto's in Whatsapp staan al op volledige toegang. Telefoon is al een paar keer aan en uit gezet.
Whatsapp is al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Probleem van delen doet zich alleen voor wanneer je nog geen nieuwe chat met een contactpersoon bent begonnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ciedric op 09-10-2024 14:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:05
Wat zei de helpdesk van Whatsapp hierover? Ik neem aan dat je daar begonnen bent met deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Nee, want daar ben ik niet bekend mee.

Edit heb zojuist een poging gedaan via instellingen en dan help. Inmiddels een chat bericht aan Whatsapp gestuurd wat helaas niet in het Nederlands kan. Vertaalt naar het Engels en nu krijg ik de melding dat ik een ticket moet aanmaken via Settings, Help. Maar goed dan kom ik dus in de cirkel waar ik al in zat. Geen succes dus.
Had gehoopt mijn heil hier te kunnen vinden.

[ Voor 83% gewijzigd door Ciedric op 09-10-2024 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:05
Je kan ook hier terecht: https://www.whatsapp.com/.../?eea=1&subject=messenger

en omdat het om de interface tussen Apple en Whatsapp gaat zou ik ook even met Apple support bellen: https://support.apple.com/contact

Zie ook deze discussie: https://discussions.apple.com/thread/255338448?sortBy=rank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Dankjewel.
Whatsapp valt af zie deze reactie:
Unfortunately, this issue is out of the scope of support that WhatsApp can provide.

Nu Apple maar benaderen.
Heb dit met al mijn oude iPhones nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-04 10:03

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Klinkt een beetje als een permissie probleem, whatsapp al eens proberen opnieuw te installeren? of de permissies na te lopen?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Nou idd.
Heb al gekeken bij toestemming en die staan gewoon open. Media delen vanuit Whatsapp zelf kan ook gewoon. Gaat alleen niet vanuit de Album/foto app van Apple zelf.
Heb om het jaar de iPhone vanaf de iPhone 4 en dit probleem (denk dat Whatsapp er pas was vanaf de iPhone 6s) nooit gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-04 14:23
Kan je wel delen vanuit het Album/Foto's app naar een andere app dan whatsapp? bijvoorbeeld naar messages of mail?

Als het alleen niet lukt bij Whatsapp zou ik die eerst een keer verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
Mja echt delen naar een andere app dan Whatsapp doe ik niet. Had het idee dat dit wel werkte. Inderdaad Whatsapp verwijdert, iPhone aan- en uitzetten, opnieuw installeren van Whatsapp en nu lijkt het wel te werken.
Enige wat ik nog niet heb getest is het delen met een contactpersoon waar ik nog geen chat mee heb gestart. Maar om nu iemand random een foto te delen, hahaha.

Edit:
Het werkt dus niet wanneer je nog geen chat bent gestart met je contactpersoon waarnaar je de media wilt versturen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ciedric op 09-10-2024 14:26 ]

Pagina: 1