• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-02 08:49
Ik heb 3 vragen mbt digitale camera's, en dan in het bijzonder de zoomfunctie:

1. ik ben van plan om op de benelux beurs een digitale camera te kopen. Zullen deze veel te vinden zijn op de beurs?
2. ik twijfel nu tussen Minolta Dimage 7; Canon G2; Canon Pro 90 IS. Ik voel eigenlijk he meeste voor de G2, maar deze heeft weer een mindere optische zoom. Mijn tweede vraag is: in welke (praktijk) situaties heb je een hoge optische zoom nodig?
3. kunnen de bezitters van digitale cameras voorbeelden maken van foto zonder zoom, en met maximale zoom, liefst in situaties zoals de antwoorden op vraag 2

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:32

Tarin

Just plain weird.

Op woensdag 12 september 2001 20:34 schreef R Kuipers het volgende:
Ik heb 3 vragen mbt digitale camera's, en dan in het bijzonder de zoomfunctie:

[...]

2. ik twijfel nu tussen Minolta Dimage 7; Canon G2; Canon Pro 90 IS. Ik voel eigenlijk he meeste voor de G2, maar deze heeft weer een mindere optische zoom. Mijn tweede vraag is: in welke (praktijk) situaties heb je een hoge optische zoom nodig?

[...]
Nu denk je misschien: die zoom heb ik helemaal niet nodig, maar reken maar dat je er veel gebruik van gaat maken als je het wel hebt.. Al is het alleen al maar als je naar een circuit/stadion gaat en een beetje goeie foto's van dingen die op een afstandje gebeuren wil maken.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 22:21
Vergeet de komende Sony DSC-F707 niet trouwens :)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

kijk hier eens! staan vast wel foto's tussen met en zonder zoom...

• R Kuipers
Op donderdag 13 september 2001 09:43 schreef paella het volgende:
Vergeet de komende Sony DSC-F707 niet trouwens :)
Ik wil geen Sony ivm de memorystick.
Op donderdag 13 september 2001 10:25 schreef Eddo het volgende:
kijk hier eens! staan vast wel foto's tussen met en zonder zoom...
Deze topic heb ik helemaal gevolgd (en de vorige ook) maar daar zag ik geen voorbeelden waarbij ik overtuigd word dat 3x niet voldoende zou zijn. Voorbeelden lijken me inderdaad het circuit/stadion, waarbij je niet dichterbij kunt komen, of een vogel in de lucht. Maar voor de rest kun je toch gewoon dichterbij komen?

Verwijderd

je moet kijken wat je wilt fotograferen... voor huis, tuin en keuken gebruik is 3x zoom meer dan zat hoor, maar op zo'n circuit is het reuze handig

sinterklaas 82 tm heeft een olympus c2100uz met 10x optische zoom, die kost rond de 2000 piek, mooie camera die perfecte foto's maakt, je betaalt er alleen wel behoorlijk voor :(

er zijn ook camera's met 6x optische zoom, misschien is dat een optie? die vallen met de prijs misschien ook wel mee :)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 22:21
Op donderdag 13 september 2001 11:25 schreef R Kuipers het volgende:

[..]
Ik wil geen Sony ivm de memorystick.
[..]
Maar dat is dan ook wel het enige (redelijke grote) nadeel van dit apparaat. Verder is het een echt likkebaardend ding. :)

No production networks were harmed during this posting

• Mr_Garfield
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Op donderdag 13 september 2001 11:25 schreef R Kuipers het volgende:
Deze topic heb ik helemaal gevolgd (en de vorige ook) maar daar zag ik geen voorbeelden waarbij ik overtuigd word dat 3x niet voldoende zou zijn.
Ze staan er echt wel...

Sint (eerder genoemd) met de 2100uz heeft 10x optische zoom en een erg mooi voorbeeldje neeegezet. Op pagina 34 (25posts p.pag.) bij digicamfoto's-topic vind je 2 foto's van de 2100uz in een reply van mij, waarbij ik schrijf dat ik nu begrijp waar de u(ltra) z(oom) voor staat.

Aangezien de Pro90IS ook in je lijstje staat, zou ik dus niet al te lang twijfelen. De G2 is wel compacter, puur omdat er geen 10x zoomlens in zit. Maar daar zal ook vast (misschien in de nabije toekomst) wel een mooi objectiefje voor te krijgen zijn, dat je toch wat verder kan gaan.

Vette zoom op je camera is net als met veel andere dingen: Als je het nog nooit heb gehad, dan mis je het ook niet. Maar als je het eenmaal gebruikt, wil je niet anders meer.
(Hmm... Iets voor m'n sign.? *D )

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:32

Marc H

- - Is wakker - -

Op donderdag 13 september 2001 14:40 schreef Mr_Garfield het volgende:

[..]

Ze staan er echt wel...

Sint (eerder genoemd) met de 2100uz heeft 10x optische zoom en een erg mooi voorbeeldje neeegezet. Op pagina 34 (25posts p.pag.) bij digicamfoto's-topic vind je 2 foto's van de 2100uz in een reply van mij, waarbij ik schrijf dat ik nu begrijp waar de u(ltra) z(oom) voor staat.

Aangezien de Pro90IS ook in je lijstje staat, zou ik dus niet al te lang twijfelen. De G2 is wel compacter, puur omdat er geen 10x zoomlens in zit. Maar daar zal ook vast (misschien in de nabije toekomst) wel een mooi objectiefje voor te krijgen zijn, dat je toch wat verder kan gaan.

Vette zoom op je camera is net als met veel andere dingen: Als je het nog nooit heb gehad, dan mis je het ook niet. Maar als je het eenmaal gebruikt, wil je niet anders meer.
(Hmm... Iets voor m'n sign.? *D )
Ik heb een Fuji Finepix 6900.

Zoom is erg handig, maar niet zaligmakend imho, ik wilde eerst een Olympus C2100 UZ hebben, maar ik vond de vaste lens erg groot/onhandig, en toen ik de Fuji 6900 zag, en daar de reviews van las, wist ik dat ik die wilde hebben. De zoom van deze camera is "maar" 6x optisch, maar de hogere resolutie compenseert dit weer een groot deel.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• R Kuipers
Op donderdag 13 september 2001 17:34 schreef Marc H het volgende:

Ik heb een Fuji Finepix 6900.

Zoom is erg handig, maar niet zaligmakend imho, ik wilde eerst een Olympus C2100 UZ hebben, maar ik vond de vaste lens erg groot/onhandig, en toen ik de Fuji 6900 zag, en daar de reviews van las, wist ik dat ik die wilde hebben. De zoom van deze camera is "maar" 6x optisch, maar de hogere resolutie compenseert dit weer een groot deel.
Kijk, dit zijn reakties waar ik iets aan heb. Zou je deze argumentatie willen vergezellen met foto's? (geen zoom 6x zoom). Ik had 'm nog niet eerder bestudeerd, maar ik ga hem zeker in de gaten houden.

• R Kuipers
Op donderdag 13 september 2001 14:40 schreef Mr_Garfield het volgende:

[..]

Ze staan er echt wel...

Als ik eerlijk moet zijn, heb ik hier helemaal overeen gekeken :D. Inderdaad: een mooi voorbeeld van wat ik bedoel. *D
Wat ik me afvraag is, of er binnenkort een opvolger gaat komen van de Pro 90 IS. Die lijkt me zeer de moeite waard, vooral als het probleem met de 'chromatic aberrations' grotendeels wordt opgelost; net zoals dat tussen de G1 en G2 is gebeurt.
Pagina: 1