LG 65G2 vs B3 vs Hisense 75c835

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-09 14:18
Goedemorgen,

Vandaag maar eens de knoop doorhakken. Ik zit te twijfelen over bovenstaande televisies. Vooral ivm de prijs. Ik lees verschillende dingen over de G2 qua helderheid. De ene vind het fantastisch terwijl de andere het nauwelijks ziet en je dan prijstechnisch ook wel voor een B3 kunt gaan. Daarnaast zou een maatje groter ook niet verkeerd zijn. Ik zag bovenstaande Hisense bij de Mediamarkt en was best verrast door de zwartwaarden en bijbehorende helderheid. Ik kom nu van een LG65B7 uit 2018 die aan alle kanten burn in heeft. Ik ga er dus vanuit dat de beeldkwaliteit er bij alle 3 enorm op vooruit gaan.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Ik ben van een C7 (2017) naar een C3 (2023) gegaan. Het verschil qua helderheid en beeldkwaliteit is groter dan ik had verwacht. Het nieuwe webos is ook echt een heel stuk beter dan wat jouw tv nu heeft en ik denk dat ik het wel het fijnste TV OS vind, met name vanaf de 2023 modellen. (ik heb Tizen, google TV en WebOS thuis). De B serie zou ik persoonlijk laten liggen. Lagere helderheid, mindere processor en 2 HDMI poorten minder dan de C serie.

De overige tv's heb ik nog nooit in een woonkamer gezien. Op papier is de G2 de beste uit dit lijstje, maar de Hisense is ook een goede LCD tv. Persoonlijk zou ik niet terug gaan van OLED naar LCD.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Daar zit ook mijn twijfel hoor. Ik ben bang dat de stap van Oled naar LCD idd gaat tegenvallen, maar een maatje groter is natuurlijk wel fijn.

Ik begreep dat de verschillen in de B3 en C3 qua beeldkwaliteit niet heel erg schokkend waren, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben. De G2 en C3 zouden ook weer niet veel voor elkaar onder doen. Keuzestress haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
timster82 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 08:47:
Ik begreep dat de verschillen in de B3 en C3 qua beeldkwaliteit niet heel erg schokkend waren, maar dat kan ik natuurlijk mis hebben.
De G2 en C3 zouden ook weer niet veel voor elkaar onder doen. Keuzestress haha.
De C3 heeft een betere processor, dus betere beeldverwerking en motion handling. Of het verschil goed zichtbaar is, durf ik niet te zeggen. De C3 heeft daarnaast een hogere helderheid dan de B3. Maar of dat in de praktijk heel groot is durf ik ook niet te zeggen.

De G2 heeft een MLA paneel en de C3 niet (Evo paneel). De G2 heeft daardoor een fors hogere piekhelderheid in met name HDR. De G2 is daarnaast bedoelt om op te hangen en komt zonder voet. Die kun je eventueel bij bestellen en kost volgens mij ook iets van € 150-200. Wel goed om mee te nemen in je overweging.

[ Voor 79% gewijzigd door Hulleman op 09-10-2024 08:51 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Hij komt sowieso te hangen dus dat scheelt alweer ;-). Denk dat de B3 sowieso afvalt. Dan is het nog de grote. Wil toch nog eens gaan kijken. De Hisense U8K schijnt toch best goede zwartwaarden te hebben, maar dat moet ik natuurlijk eerst zien.

https://www.rtings.com/tv/reviews/hisense/u8-u8k

[ Voor 9% gewijzigd door timster82 op 09-10-2024 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
timster82 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:04:
Hij komt sowieso te hangen dus dat scheelt alweer ;-). Denk dat de B3 sowieso afvalt. Dan is het nog de grote. Wil toch nog eens gaan kijken. De Hisense U8K schijnt toch best goede zwartwaarden te hebben, maar dat moet ik natuurlijk eerst zien.

https://www.rtings.com/tv/reviews/hisense/u8-u8k
Het ligt er ook aan in welke omstandigheden je kijkt. Hoe donkerder hoe eerder de LCD problemen als blooming of backlight bleeding op gaan vallen. In winkels is het met al die LED/TL verlichting érg licht, waardoor dergelijke nadelen niet snel opvallen.

Eigenlijk wil je die tv's naast elkaar hebben en dan in een donkere- en lichte ruimte gaan vergelijken. Dan zul je ergens en kijkafspraak moeten maken bij een winkel die beide modellen verkopen. Maar de beeldkwaliteit van een OLED (met name een G2) zal altijd wel beter zijn dan van de LCD's die je op het oog hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 09-10-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
De G2 heeft geen MLA paneel, dit type paneel begint pas bij de G3 serie. Enige argument om voor de G2 te kiezen is imo het design.

In 65'' zou ik eerder naar de LG C3 kijken of als het mogelijk is geld bijleggen en de 77B4 kopen (wellicht ook elders te koop voor dezelfde prijs met onderhandelen). Je hebt al een 65'' OLED, zoals eerder gezegd is teruggaan naar LCD een stap terug op veel aspecten ongeacht hoe goed LCD TV's de laatste jaren zijn geworden. Daarnaast voegt 77'' veel meer immersie toe aan de beleving, je krijgt bijna de helft meer aan beeldoppervlakte.

Mocht de keuze toch op een LCD vallen dan is imo de TCL C803 de betere keuze vergeleken met de genoemde Hisense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Freshouttheoven schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:29:
De G2 heeft geen MLA paneel, dit type paneel begint pas bij de G3 serie. Enige argument om voor de G2 te kiezen is imo het design.
Ah, thnx voor de correctie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Freshouttheoven schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:29:

In 65'' zou ik eerder naar de LG C3 kijken of als het mogelijk is geld bijleggen en de 77B4 kopen (wellicht ook elders te koop voor dezelfde prijs met onderhandelen). Je hebt al een 65'' OLED, zoals eerder gezegd is teruggaan naar LCD een stap terug op veel aspecten ongeacht hoe goed LCD TV's de laatste jaren zijn geworden. Daarnaast voegt 77'' veel meer immersie toe aan de beleving, je krijgt bijna de helft meer aan beeldoppervlakte.

Mocht de keuze toch op een LCD vallen dan is imo de TCL C803 de betere keuze vergeleken met de genoemde Hisense.
Bedoel je dan ten opzichte van een C3? Het verschil is ongeveer 50 euro dus dat is te verwaarlozen. Toch zie ik nog steeds veel mensen kiezen voor een G2 ipv een C3. Een 77 inch Oled ligt wel echt buiten het budget. 1500 euro is echt wel de max. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
timster82 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:40:
[...]

Bedoel je dan ten opzichte van een C3? Het verschil is ongeveer 50 euro dus dat is te verwaarlozen. Toch zie ik nog steeds veel mensen kiezen voor een G2 ipv een C3. Een 77 inch Oled ligt wel echt buiten het budget. 1500 euro is echt wel de max. ;-)
Inderdaad, ten opzichte van de C3.

De C3 biedt o.a. een accuratere weergave en betere processing (denk o.a. upscaling en HDR weergave), mocht je hier waarde aan hechten. Zo niet kan het lonen om de LG 65B4 in de gaten te houden, dit model zal binnen nu en twee maanden richting de 1200 euro gaan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
Dan ga ik misschien toch eens kijken naar een C3. Kan de G2 voor 1299 krijgen, maar dan moet ik hem ophalen. (best een eind uit de buurt). Zou je eerder voor een C3 dan kiezen of voor een B4. Die ontlopen elkaar ook niet heel veel qua prijs. Een C4 is dan wel weer 150 euro duurder en weet niet of deze de meerprijs waard is ten opzichte van een C3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Dat is een mooie deal voor de G2.

Met de huidige prijzen zou ik eerder voor de C3 kiezen dan de B4, eerstgenoemde biedt betere processing en meer HDR impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timster82
De C3 of C4 gaat hem worden. Even kijken naar de prijsontwikkeling en eventueel Black Friday.
Pagina: 1