Nefit proline uit 2008: Heb ik een openthermconverter nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluetoothusb
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo allemaal,

Voor ik veel dingen ga kopen waar ik uiteindelijk niets mee kan zoek ik altijd naar verschillende oplossingen.
Echter ben ik niet thuis in de CV-protocollen en zijn er veel verschillende topics en kan ik door de bomen het bos niet meer zien.

In mijn huur appartement hangt in de keuken een wat oudere Nefit proLine HRC 24/CW3 - de handleiding stamt uit 2008, maar ik kan nergens een installatiedatum vinden.
Hier hangt in mijn woonkamer een moduline thermostaat aan, maar ik wil deze vervangen voor een Google Nest Learning Thermostat.
Op verschillende fora en topics lees ik dat deze ketel Opentherm spreekt en dat het zou moeten werken, echter kom ik foto's tegen met andere symbolen dan mijn ketel heeft. Hieronder een foto, aan het oranje blokje hangt mijn huidige thermostaat.

Vandaar de vraag: Heb ik alsnog een converter nodig en op welke kleur moet ik deze aansluiten?
Is het met mijn ketel überhaupt mogelijk er een slimme thermostaat aan te hangen, en zo ja: wat heb ik allemaal nodig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWdsKRhtG5Wr_DTXkwmh6MrtHF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YXIP4UOmVXyJH8LRC9uScfc.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zie nu ook dat de mantel wel heel slordig gestript is..

Bedankt alvast voor jullie reacties.