Hallo,
Wij hebben recent verbouwd en hierbij ook alles rond internet vernieuwd.
De ethernetkabel die in onze living uitkomt werkt steeds perfect als ik deze rechtstreeks aansluit (ping tussen 1ms en 15ms, 800mb downloadsnelheid en 36mb upload).
Als ik dezelfde kabel aansluit op eendereen access point, dan krijg ik dezelfde down/uploadsnelheid, een hogere ping (5-150ms) en zeer instabiel internet dat pakweg elke 20 seconden even wegvalt.
Onze router: Docsis 3.1 van Telenet (België)
Bekabeling: cat6a shielded kabel
Volgende heb ik al geprobeerd zonder enig resultaat:
- Internetkabel vanaf de router vervangen
- Andere poort proberen op router
- access point: deco M5 zowel in router als access point modus
- deco X50 in router als access point modus
- Telenet 360° pod, deze zou perfect compatibel moeten zijn met de router, maar geeft exact hetzelfde resultaat als de Deco's
Wat kan de oorzaak zijn en een mogelijke oplossing om toch stabiele wifi te verkrijgen?
Wij hebben recent verbouwd en hierbij ook alles rond internet vernieuwd.
De ethernetkabel die in onze living uitkomt werkt steeds perfect als ik deze rechtstreeks aansluit (ping tussen 1ms en 15ms, 800mb downloadsnelheid en 36mb upload).
Als ik dezelfde kabel aansluit op eendereen access point, dan krijg ik dezelfde down/uploadsnelheid, een hogere ping (5-150ms) en zeer instabiel internet dat pakweg elke 20 seconden even wegvalt.
Onze router: Docsis 3.1 van Telenet (België)
Bekabeling: cat6a shielded kabel
Volgende heb ik al geprobeerd zonder enig resultaat:
- Internetkabel vanaf de router vervangen
- Andere poort proberen op router
- access point: deco M5 zowel in router als access point modus
- deco X50 in router als access point modus
- Telenet 360° pod, deze zou perfect compatibel moeten zijn met de router, maar geeft exact hetzelfde resultaat als de Deco's
Wat kan de oorzaak zijn en een mogelijke oplossing om toch stabiele wifi te verkrijgen?