Mijn probleem
onze aardlekschakelaar klapt er uit als de oven de voorverwarmtemperatuur heeft bereikt.
Als ik de oven aanzet en de temperatuur instel middels de draaiknop, begint de oven voor te verwarmen.
Maar als de temperatuur bereikt wordt of ik draai de knop terug, zodat de temperatuur bereikt wordt,.schakelt de aardlek uit.
Maar .. als ik dat doe als de oven 2-4 minuten aan staat,.tikt hij keurig uit en blijft de oven aan.
Dit werkt zo met alle standen (hetelucht, boven onder, grill enz)
Alle standen verwarmen ook.
Op basis van mijn "research" op het internet denk ik dat het de thermostaat is en dat het dus best de moeite waard is om hier een monteur voor te laten komen
Een thermostaat kost 30 euro
Een monteur langs laten komen bij Etna kost 150 euro + materiaal.
En natuurlijk ook als ze hem niet kunnen maken
Een nieuwe gelijkwaardige oven kost ongeveer 700 euro.
Mijn vraag is dus:
Kun je op basis van mijn omschrijving advies geven?
Denken jullie dat de oven is te repareren zonder al te veel materiaal/onderdeel kosten?
Merk/type Etna OM948RVS
onze aardlekschakelaar klapt er uit als de oven de voorverwarmtemperatuur heeft bereikt.
Als ik de oven aanzet en de temperatuur instel middels de draaiknop, begint de oven voor te verwarmen.
Maar als de temperatuur bereikt wordt of ik draai de knop terug, zodat de temperatuur bereikt wordt,.schakelt de aardlek uit.
Maar .. als ik dat doe als de oven 2-4 minuten aan staat,.tikt hij keurig uit en blijft de oven aan.
Dit werkt zo met alle standen (hetelucht, boven onder, grill enz)
Alle standen verwarmen ook.
Op basis van mijn "research" op het internet denk ik dat het de thermostaat is en dat het dus best de moeite waard is om hier een monteur voor te laten komen
Een thermostaat kost 30 euro
Een monteur langs laten komen bij Etna kost 150 euro + materiaal.
En natuurlijk ook als ze hem niet kunnen maken
Een nieuwe gelijkwaardige oven kost ongeveer 700 euro.
Mijn vraag is dus:
Kun je op basis van mijn omschrijving advies geven?
Denken jullie dat de oven is te repareren zonder al te veel materiaal/onderdeel kosten?
Merk/type Etna OM948RVS
Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies