SSD kapotte HP Elite x2 G4 uitlezen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 22:27
Dag allemaal,

Na een vliegreis bleek dat mijn vrouw haar Elite x2 een opgeblazen accu had, Enkele kabels ook bruin/verbrand. Gaat om deze SSD:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRsAIvHgu58ffWofU_Zs9QzyovQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yi4AW8kNX1Qgx69JAshJ2LPR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik een mooie HP Elitedesk voor haar gekocht voor thuis, maar wil wel graag wat files en vooral de code van haar Office 2019.

Nu heeft HP allerlei type SSD's in die dingen geplaatst, dus welke behuizing moet ik aanschaffen. Ik kan het zo niet uithalen. Ik dacht M.2??

En dan kan ik dan de data bekijken en kopiëren en als ik erbij kan komen, dan ik dan ergens de licentie-code van Office 2019 te pakken krijgen?

Alvast dank voor jullie antwoorden.

Marten

Beste antwoord (via mrenkema op 09-10-2024 09:58)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:39

MsG

Forumzwerver

M2 is puur de fysieke vorm. Dat kan normaliter nog SATA m2 zijn of NVMe M2. In jouw geval staat het er duidelijk bij; NVMe.

Koop dus een NVMe usb adapter om de boel uit te lezen.

Kan je niet de accu afkoppelen en kijken of de laptop dan nog gewoon normaal start met de lader er aan? Die licentie kan je makkelijker uitlezen vanaf het originele apparaat vanuit een werkende Windows.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

M2 is puur de fysieke vorm. Dat kan normaliter nog SATA m2 zijn of NVMe M2. In jouw geval staat het er duidelijk bij; NVMe.

Koop dus een NVMe usb adapter om de boel uit te lezen.

Kan je niet de accu afkoppelen en kijken of de laptop dan nog gewoon normaal start met de lader er aan? Die licentie kan je makkelijker uitlezen vanaf het originele apparaat vanuit een werkende Windows.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
Dank en helder. SATA kende ik, maar NVMe niet. Ik word ouder .... ;)
Gewoon opstarten met netvoeding wordt lastig omdat ook minstens 1 kabel gebroken is bij het uithalen van de batterij in Thailand. Ik was daar helaas niet. Mijn vrouw wilde hem niet met de opgeblazen batterij meenemen in het vliegtuig. Een andere is helemaal bruin geschroeid.
Dus dan zouden eerst meer dan 100 euro moeten investeren en dan hopen dat de rest nog ok is.

Ik ga een behuizing kopen en deze es aan een PC hangen of wellicht in de Elite desktop erbij prikken?

Als deze SSD nog ok is, dan als extra disk gebruiken is nooit weg.

gr Marten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan proberen er van te bootsen vanaf de computer waarop je hem aansluit. Weet alleen niet of dat werkt met zo'n usb adapter. Heb je anders bijvoorbeeld nog een m2 slot op je moederbord? Windows is sinds Windows 7 wel een stuk toleranter geworden om zomaar ineens aan andere hardware gehangen te worden, en er vaak toch van kunnen booten.

Weet niet of je de licentie er lekker uit krijgt als je helemaal niet meer in de Windows-omgeving komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
Volgens mij zit er nog een 2-de vrije slot in de Elitedesk (HP EliteDesk 800 G4 Mini (65W) - i7, 8 GB, 512 GB). Ga ik effe bekijken.
Die ernaast prikken? Kan ook een nieuwe licentie kopen en disk gebruiken als extra opslag, De Elitedesk doet het fantastisch. en dat wil ik zo houden.
Ik lees best wel veel problemen met die behuizingen in de Amazon reviews. Dus als iemand er eentje kan aanbevelen?

gr Marten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:14

jurroen

Security en privacy geek

Die licentie is mogelijk gekoppeld aan het Microsoft account. Dat kun je mogelijk inzien door met het juiste account in te loggen op setup.office.com.

Als je de SSD in het tweede slot kunt prikken is dat wel een failsafe iets. Hou er wel rekening mee dat je een schroefje nodig hebt daarvoor - die krijg je er bij die Elitedesk niet bij en zowel de G4 als de G5 hebben geen retentie mechanisme of klik-ding.

Maar dat schroefje zou je uit de laptop moeten kunnen halen.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
Dank je, ik ga effe in Elitedesk kijken.
Ga ook naar de microsoft setup site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zou eerst die oude SSD er even uithalen, en gewoon alleen met deze SSD starten. Dan kan je gauw genoeg zien of je normaal in de Windows-omgeving komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
Ja, dat ging er ook even door mij heen, maar verwierp ik omdat het twee verschillende machines zijn. Maar dat zou niet uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

mrenkema schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:55:
Ja, dat ging er ook even door mij heen, maar verwierp ik omdat het twee verschillende machines zijn. Maar dat zou niet uitmaken?
Daar is de moderne Windows-installatie vaak redelijk tolerant voor. Je kan het altijd even proberen toch? De licentie ga je niet als een bestandje of iets dergelijks tegengekomen op de SSD, dat zit vermoedelijk ergens in het Windows-register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrenkema
Yep, ik laat hier weten. Cheers, Marten
Pagina: 1