Ik ben recent gestart met werken en krijg van mijn werkgever een elektrische auto + laadpaal. De installatie van deze laadpaal gebeurt via cenenergy. Zij zijn een audit bij mij thuis komen uitvoeren en lieten me weten dat de installatie binnen het pakket van mijn werkgever valt, MAAR ze raden het volgende aan:
Ik heb hier zelf niet veel kennis van, dus ik weet niet of dit al dan niet klopt. Ik heb het gevoel dat ze me de extra optie van fast charging er proberen bij verkopen? Iemand die hiermee kan helpen?
Ik heb dit echter gechecked met Fluvius en ik heb een 3fase aansluiting (3x230v). Hierna heb ik terug contact opgenomen met cenenergy en toen opeens beweerde ze inderdaad dat ik een 3fase aansluiting heb, maar eentje zonder "neuter" en ze dit daarom beschouwen als monofasig?Fast Charging: Wegens u een monofasige thuisinstallatie heeft zal u slechts aan 3.7kW kunnen laden. Voor een full EV houdt dit in dat u er +- 12h over zal doen om vol te laden. Indien u deze optie neem zal de laadsnelheid verdubbeld worden naar 7.4kW en zal u dus in 6h volgeladen zijn.
Ik heb hier zelf niet veel kennis van, dus ik weet niet of dit al dan niet klopt. Ik heb het gevoel dat ze me de extra optie van fast charging er proberen bij verkopen? Iemand die hiermee kan helpen?