Huisvredebreuk door een medewerker van de verkoopmakelaar

Pagina: 1
Acties:
  • 2.398 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredjeman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-06 10:53
Goedenavond,

Ik zit met een kwestie in de maag.

Mijn appartement is vorige week verkocht. Ik kreeg gisteren een mail van de makelaar kantoor met de vraag of ik deze dagen beschikbaar ben, zodat de verkoopmakelaar de "verkocht" stickers komt langsbrengen om op het bord te plakken.

Ik heb daarna teruggemaild met mijn beschikbare tijden.

Vandaag kreeg ik een mail terug dat de verkoopmakelaar de stickers in onze brievenbus heeft gestopt. Prima denk ik dan. Ik kom thuis van werk en pakte de stickers uit de brievenbus. Ik wilde ze gaan opplakken, maar tot mijn verbazing was het bord al beplakt met de verkocht stickers! Toen raakte ik heel erg in de war. Ik dacht misschien bij mezelf dat het bord al met stickers beplakt was toen het werd opgehangen en dat ik het niet had opgemerkt, maar mijn vrouw had 2 weken eerder een foto gemaakt van het bord en daar zat geen stickers op!

Ik heb gelijk het kantoor gebeld en er bleek een miscommunicatie te zijn. Er was dus gisteren een medewerker van het kantoor langsgekomen en ging ons appartement binnen zonder ons toestemming om de stickers te plakken! Er is dus huisvredebreuk gepleegd. Mijn vrouw en ik waren gisteren laat thuis. Dus wij hadden helemaal niks van gemerkt. Ik vond het gisteravond al vreemd waarom het raam half dicht was.

Kantoormedewerker en de verkoopmakelaar heeft excuses aan ons aangeboden, maar mijn vrouw wil hier een zaak van maken.

Ik weet zelf eigenlijk niet wat ik hier moet vinden. Is excuses genoeg of moet ik stappen ondernemen bij de nvm? Of misschien met de courtage heronderhandelen als compensatie?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:09
Je moet voor je zelf antwoord geven op de vraag: Wat wil ik bereiken? Het antwoord zal misschien richting geven naar de juiste manier.

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• HankiePankie_NL
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 23:18
Fout is erkend en excuses gemaakt. Leermoment voor de makelaar. Geen schade als ik het goed begrijp. Lekker loslaten en doorgaan met je leven, er zijn belangrijkere dingen in heg leven om je druk over te maken.

Gefeliciteerd met de verkoop!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Waarom heeft de makelaar een sleutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredjeman
Groningerkoek schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:21:
Waarom heeft de makelaar een sleutel?
Nog van de bezichtiging

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12
Don't attribute to malice what can be explained by stupidity.
Waar gehakt wordt vallen spaanders.
Waar mensen werken maken mensen fouten.

Laat haar er een nachtje over slapen. Waarschijnlijk heb je zelf wel belangrijker zaken om energie in te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:51

TeeDee

CQB 241

Ja,joh. Tuurlijk is het logisch om (ik neem aan) in deze hectische periode nog meer geneuzel erbij te betrekken.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredjeman
Ik sta hier zelf nuchter over, maar mijn vrouw niet. Dat is nu het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

alfredjeman schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:23:
Dan is dat het probleem(pje) en ik denk niet dat het handig is om dit op een van origine tech forum te bespreken ;)

Het lijkt me handig om een fijne relatie met je makelaar(s) te hebben/houden. Als er meteen met huisvredebreuk of wat dan ook geschermd wordt... succes in die relatie

[ Voor 21% gewijzigd door TeeDee op 08-10-2024 22:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:08
Op basis waarvan wil je een zaak maken en welke 'schade' is er geleden?

Mogelijk dat je vrouw zich minder veilig voelt maar ik neem aan dat je nu de sleutels weer terug hebt?
Wat wil je bereiken dan? Boete gaan ze niet krijgen, wil je een schadevergoeding? Hoe ga je die schade kwantificeren en dan ook nog eventueel voor het gerecht brengen met al die tijd, energie en kosten?

Ze hebben de fout erkend, ze hebben excuses aangeboden en meest belangrijke nul gewin proberen te halen in deze situatie. Ze hebben gewoon geprobeerd het goed te doen maar daarin een fout gemaakt.

Lekker weer door en gefeliciteerd met de verkoop.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wippie1234
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
“Schat, ga lekker slapen. Als je er over 2 nachten nog zo over denkt, dan gaan we het gesprek aan met de makelaar “

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 10:36
Gewoon de sleutel terug vragen van de makelaar. Is nu toch niet meer nodig.

Daarna bedenken hoe ontzettend goed je het hebt dat dit iets is waar je je druk over kan maken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 19:07

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

alfredjeman schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:23:
Definieer 'niet nuchter', waarom windt zij zich hier zo over op?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

alfredjeman schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:15:
Of misschien met de courtage heronderhandelen als compensatie?
Compensatie, voor welke schade dan precies?

Overigens als je zelf de sleutel hebt gegeven en niet hebt teruggevraagd dan is dat wellicht ook niet heel handig.

[ Voor 21% gewijzigd door Sport_Life op 08-10-2024 22:31 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredjeman
Kees_frl schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:24:
Op basis waarvan wil je een zaak maken en welke 'schade' is er geleden?

Mogelijk dat je vrouw zich minder veilig voelt maar ik neem aan dat je nu de sleutels weer terug hebt?
Wat wil je bereiken dan? Boete gaan ze niet krijgen, wil je een schadevergoeding? Hoe ga je die schade kwantificeren en dan ook nog eventueel voor het gerecht brengen met al die tijd, energie en kosten?

Ze hebben de fout erkend, ze hebben excuses aangeboden en meest belangrijke nul gewin proberen te halen in deze situatie. Ze hebben gewoon geprobeerd het goed te doen maar daarin een fout gemaakt.

Lekker weer door en gefeliciteerd met de verkoop.
Ik heb ook net met een maat gesproken die in de rechten zit. Hij zegt dat ik gelijk een klacht moet indienen bij de nvm, want zonder toestemming ons huis binnen lopen is niet oke. Ik vind dat zelf te ver gaan, maar ik wou wat andere inzichten inwinnen.

Ik ga deze topic maar afsluiten. Bedankt😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:48
De opmerking is al eerder gemaakt, je moet jezelf afvragen wat je wilt bereiken. Een klacht indienen is terecht, want het is wel gebeurd. Maar als je er een zaak van wilt maken, dan zul je toch moeten aangeven wat jouw eis is. Wil je een schadevergoeding? Wil je andere sloten?

Dus eerst maar eens met je vrouw bespreken wat haar nu zo dwarszit en dan actie ondernemen. Als het jou niet uitmaakt, dan kun je haar het natuurlijk ook zelf laten doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Nou, dien je klacht in. Maar huisvredebreuk in deze gaat imho te ver. Dit kan dus gewoon gevangenisstraf opleveren (volgens google, pin me er niet op vast in dit geval) en dan kan je mooi op je geweten hebben dat je een prima functionerende werknemer van een makelaar kapot gemaakt hebt.

Wil je dat?

@Wippie1234 zei 't al... slaap er nog ff over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 19:07

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

TeeDee schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:35:
Nou, dien je klacht in. Maar huisvredebreuk in deze gaat imho te ver. Dit kan dus gewoon gevangenisstraf opleveren (volgens google, pin me er niet op vast in dit geval) en dan kan je mooi op je geweten hebben dat je een prima functionerende werknemer van een makelaar kapot gemaakt hebt.

Wil je dat?

Prima functionerend... Das nou juist het punt ;)

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredjeman

Wil je dat?

Ik heb het te zwaar verwoord excuses. Vertaling van mijn vrouws woorden is niet goed gegaan zie ik. Ze zei in het chinees zaak van maken betekent meer een klacht van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:48

Wil je dat?

Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Als het een zaak wordt, dan zal de rechter gaan achterhalen waarom die medewerker dat heeft gedaan. Waarschijnlijk is het iets simpels, een miscommunicatie tussen de medewerker en de werkgever. Werkgever heeft aangegeven dat er toestemming is, maar die was er niet. Ze gaan echt geen medewerker van een makelaarskantoor naar de gevangenis sturen vanwege een misverstand. De rechter zou kunnen besluiten dat een schadevergoeding op z'n plaats is, als de vrouw van TS kan aangeven waarom ze dit zo erg vindt. Maar daar blijft het bij.

Als iemand een gevangenisstraf krijgt voor huisvredebreuk, dan moeten slechte bedoelingen worden aangetoond. Bijvoorbeeld dat er iets gestolen, zoekgemaakt of gemanipuleerd is in huis, waar de makelaar voordeel van heeft gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

alfredjeman schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:29:
[...]

Ik heb ook net met een maat gesproken die in de rechten zit. Hij zegt dat ik gelijk een klacht moet indienen bij de nvm, want zonder toestemming ons huis binnen lopen is niet oke. Ik vind dat zelf te ver gaan, maar ik wou wat andere inzichten inwinnen.

Ik ga deze topic maar afsluiten. Bedankt😜
Jullie gaven de makelaar (en indirect dus al het personeel van die makelaar) dus wél toestemming om de bezichtigingen van je woning door vreemden onder toezicht van een willekeurige medewerker van die makelaar uit te laten voeren op de momenten dat jullie (jij en je vrouw/vriendin) beide niet aanwezig waren in de woning, simpel door 'de sleutels' over te dragen aan de makelaar, maar maken er nu een probleem van als zo'n medewerker het 'verkocht' bordje (in beider voordeel) op een raambord komt plakken?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredjeman
Will_M schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:45:
[...]

Jullie gaven de makelaar (en indirect dus al het personeel van die makelaar) dus wél toestemming om de bezichtigingen van je woning door vreemden onder toezicht van een willekeurige medewerker van die makelaar uit te laten voeren op de momenten dat jullie (jij en je vrouw/vriendin) beide niet aanwezig waren in de woning, simpel door 'de sleutels' over te dragen aan de makelaar, maar maken er nu een probleem van als zo'n medewerker het 'verkocht' bordje (in beider voordeel) op een raambord komt plakken?
Zo is het niet gegaan. Ik heb de sleutels 2 weken terug aan zelf aan de verkoopmakelaar gegeven. De verkoopmakelaar voerde zelf de bezichtigingen en niet de medewerkers. De kantoor medewerker schreef gisteren in de mail dat de verkoopmakelaar zelf de stickers kwam brengen en geen andere medewerker(s)😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

Dit zijn toch mensen die je de sleutel hebt gegeven om met jan en alleman door je huis heen te lopen?

Dus gokje die borden hingen o.a. aan het slaapkamer raam en nu lagen de zure lappen nog op het bed? Lekker boeie.

Let it go zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:14

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Absoluut niet goed te praten dat een medewerker van de makelaar je huis betreedt zonder je mede weten, sleutel afgeven voor bezichtigingen is geen vrijbrief om je huis te betreden naar eigen willen, een sleutel geeft geen recht of direct toestemming te pas en te onpas binnen te treden.

Emotie van je vrouw je zeker te begrijpen, je vertrouwt een bedrijf maakt afspraken en dan doen ze maar even wat ze willen, dit terwijl er al afspraken waren over stickers door de brievenbus en tijden dat je beschikbaar was.

Ik zou eisen uitleg over wat er is gebeurd en de persoon die is binnen getreden laat die maar uitleggen wat zijn gedachtes waren over waarom het wel even kon in meer woorden dan "oeps sorry excuus"

Veel meer uithalen is een hoop moeite en gedoe in tijd die je niet terugkrijgt, een compensatie is zeer moeilijk te bepalen. Wie eist bewijst c.q. de schade die je ''hebt'' geleden.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 08:02
Waarom is die medewerker jouw huis binnen gegaan? Om een sticker verkocht op te plakken.

Mocht dat? Nee jij hebt geen toestemming gegeven.

Was die persoon ter kwader trouw? Ik denk het niet.

Het makelaarsbureau heeft excuses gemaakt, accepteer deze.

Het was niet prettig, maar niet kwaad bedoeld.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Flimovic schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:38:
[...]

Prima functionerend... Das nou juist het punt ;)
Een foutje is menselijk. Niet groter dan het is. Kijk, het zou anders zijn als je ineens een TV mist ofzo, maar een (prima functionerende werknemer) die wellicht iets te overijverig is geweest om wat "verkocht" stickers ergens op te plakken... tja...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

42dpi schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 23:17:
Absoluut niet goed te praten dat een medewerker van de makelaar je huis betreedt zonder je mede weten, sleutel afgeven voor bezichtigingen is geen vrijbrief om je huis te betreden naar eigen willen, een sleutel geeft geen recht of direct toestemming te pas en te onpas binnen te treden.

Emotie van je vrouw je zeker te begrijpen, je vertrouwt een bedrijf maakt afspraken en dan doen ze maar even wat ze willen, dit terwijl er al afspraken waren over stickers door de brievenbus en tijden dat je beschikbaar was.

Ik zou eisen uitleg over wat er is gebeurd en de persoon die is binnen getreden laat die maar uitleggen wat zijn gedachtes waren over waarom het wel even kon in meer woorden dan "oeps sorry excuus"

Veel meer uithalen is een hoop moeite en gedoe in tijd die je niet terugkrijgt, een compensatie is zeer moeilijk te bepalen. Wie eist bewijst c.q. de schade die je ''hebt'' geleden.
Hou op man... maak er een melding van (geen klacht) en ga door met je leven.

"Niet goed te praten", "Eisen" hier en daar... "Uithalen". We hebben het gvd over een medewerker die wellicht een foutje heeft gemaakt. Het is niet alsof je hele huis an bonken is geholpen ofzo, en deze medewerker probeert jouw huis te verkopen (wat al gelukt is, dus neem je verlies/winst)

[ Voor 11% gewijzigd door TeeDee op 08-10-2024 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

alfredjeman schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:56:
[...]

Zo is het niet gegaan. Ik heb de sleutels 2 weken terug aan zelf aan de verkoopmakelaar gegeven. De verkoopmakelaar voerde zelf de bezichtigingen en niet de medewerkers. De kantoor medewerker schreef gisteren in de mail dat de verkoopmakelaar zelf de stickers kwam brengen en geen andere medewerker(s)😉.
Deze heb ik even gemist.

Verkoopmakelaar: Yo dudes/dudetets. Heb net ff een huis binnengetikt voor X bedrag.
Andere lui: "Oh, top, wat moet er nog gebeuren"
Verkoopmakelaar": "Ja, iets van 'verkocht' stickers ergens.
Andere lui: "O, dat gaan we ff regelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-09 13:33
Smobbo schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:25:
Gewoon de sleutel terug vragen van de makelaar. Is nu toch niet meer nodig.

Daarna bedenken hoe ontzettend goed je het hebt dat dit iets is waar je je druk over kan maken…
Het lijkt me ook nogal overdreven om de cylinders en sleutels te vervangen voor die paar weken dat je er nog woont, maar dat geeft wellicht het meeste rust dat het niet nog een keer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:09
Sleutels terug vragen en bord met te koop/ verkocht van de ramen halen.

* nachtnet snapt nooit waarom je na verkoop van je huis reclame zou maken voor de makelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
fastedje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:43:
[...]

Het lijkt me ook nogal overdreven om de cylinders en sleutels te vervangen voor die paar weken dat je er nog woont, maar dat geeft wellicht het meeste rust dat het niet nog een keer gebeurt.
Waarom zoveel moeite doen als gewoon de sleutels terugvragen genoeg is om niet meer binnen te komen? Of ga je er nu echt vanuit dat ze de sleutel gekopieerd hebben? :? Dat zou wel echt bizar zijn voor een makelaar, dan zetten ze hun hele carriére op het spel, voor wat precies?

Er is niks gestolen, alleen wat stickers geplakt. Adem in. Adem uit. Door blijven gaan met ademen en straks lekker verhuizen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34
fastedje schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:43:
[...]

Haha, zo houden we de economie wel draaiende, want weer twee weken later doet de volgende bewoner hetzelfde om zijn of haar partner het geen fijn idee vindt dat er mensen zijn die mogelijk een sleutel hebben 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:01
Is dit draadje serieus?

De makelaar heeft de sleutel vanwege bezichtigingen, het huis is verkocht (gefeliciteerd, makelaar heeft z'n werk goed gedaan) en als jullie niet thuis blijken te zijn loopt ze even naar binnen om het bordje te vervangen.

Goh, onhandig maar in de haast had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Leermomentje en door.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Laten we hier niet meer spektakel van maken dan nodig is. Ik doe hem dan ook op slot

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.