Google One betalen met iDeal/Nederlandse bank?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Hallo,

Mijn creditcard verloopt binnenkort, dus ik ben alvast allerlei abonnementen aan het overzetten om direct van mijn Rabo rekening af te gaan. De flow daarvoor is bij bijv. Spotify of Netflix heel simpel; log in, wijzig betaalmethode, kies iDeal, scan de QR-code om 1 cent af te rekenen en klaar.
Ook bij Office 365 lukte dit zonder problemen.

Toen kwam Google; ik heb een Google One abonnement, en ook deze zou ik graag direct van mijn rekening af willen laten schrijven.
Helaas blijkt dit niet zo simpel. Ik heb mijn Rabo rekening wel in Google Wallet en Google Pay, maar Google's abonnementen lopen via het Google Payments platform, waar je wél kan betalen met je telefoonabonnement (dus via KPN bijv.), maar niet gewoon via iDeal een rekening kunt koppelen.

Als tussenoplossing zou ik PayPal kunnen gebruiken, maar ik wil eigenlijk juist geen tussenrekening, want dat zorgt er weer voor dat ik voor mijn boekhouding moet gaan uitzoeken bij welke transactie een afschrift nou weer hoort. Voordeel van iDeal is dat je gewoon direct ziet waar het over gaat.

Ik kan een nieuw Rabo pasje aanvragen en daarmee mogelijk een MasterCard krijgen ipv Maestro, maar dat kost ook weer 5 euro en duurt een week.

Ik heb zowel GoT als Google (en ook de Google support forums) afgezocht maar helaas geen antwoord kunnen vinden.
Dus heel kort gezegd; weet iemand of er een mogelijkheid is om tóch een Nederlandse rekening te koppelen voor abonnementen bij Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 22:14
Volgens mij koop ik google tegoed via iDeal, daarvan schrijft Google vervolgens het abo af. Nog nooit met PayPal of creditcard g daan.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:20
Als het echt niet lukt en die 5 euro voor het Visa pasje is te veel, wellicht een rekening openen bij een finbankje als Revolut? Kost niets en je krijgt er meteen een virtuele prepaid creditcard bij die je direct kunt gebruiken zodra je er wat geld op zet. Ja, het is een "tussenrekening" maar sowieso is het tegenwoordig handig om meerdere banken te hebben. Iets met storingen, scammers etc...

Overigens is iDeal binnen twee jaar sowieso een dode zaak, alles in de EU gaat Wero worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Andros schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 07:51:
Als het echt niet lukt en die 5 euro voor het Visa pasje is te veel, wellicht een rekening openen bij een finbankje als Revolut? Kost niets en je krijgt er meteen een virtuele prepaid creditcard bij die je direct kunt gebruiken zodra je er wat geld op zet. Ja, het is een "tussenrekening" maar sowieso is het tegenwoordig handig om meerdere banken te hebben. Iets met storingen, scammers etc...

Overigens is iDeal binnen twee jaar sowieso een dode zaak, alles in de EU gaat Wero worden toch?
Ik heb een Revolut rekening maar ik ben helaas niet welvarend genoeg om een significant deel van mijn vermogen daarheen te kunnen schuiven, dus dan moet ik alsnog iedere maand geld over gaan zetten. Dat wil ik liever voorkomen.

Het probleem is verder niet zo zeer dat ik persé iDeal wil gebruiken, dat is gewoon de manier waarop die machtiging nu standaard geregeld wordt. Neem aan dat dat niet verandert als iDeal verdwijnt