Hallo iedereen,
Mijn huidige pc is na zes jaar toe aan vervanging en ik zou graag een nieuwe willen samenstellen die mij de komende 5 à 6 jaar zal bijstaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik 'm voornamelijk voor mijn werk. Ik monteer video's in Première (voornamelijk 4K), animatie in After Effects en grote Photoshop-projecten.
Maar daarnaast game ik ook weleens graag. Grafisch zware games (Hellblade 2, Black Myth Wukong,...) moeten de komende jaren vlot kunnen draaien. Ultra settings in 4K met 120fps zijn niet nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een maximum-budget van 2.500 euro voorzien.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast een NVME-drive moet dit een gloednieuw systeem worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Door mijn grote montageprojecten is (snelle) opslagruimte zeer welkom. En vermits de meeste Adobe-programma's baat hebben bij een degelijke CPU, is deze ook zeer belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles, maar NVIDIA heeft voor mijn GPU wel de voorkeur door DLSS tijdens het gamen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij mag niet al te luid zijn, maar dus wel degelijk. Ook moeten er voldoende aansluitingen zijn voor externe SSD's. WIFI on board is zeker mooi meegenomen. Ook het design van de gekozen case vind ik heel mooi en zou ik willen meenemen.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop vooral dat jullie met jullie expertise bij kunnen raad geven bij deze build. Mijn vorige desktops zijn ook samengesteld en ik ben altijd bij de community ten rade gegaan.
Ik ben ook niet zeker over de combi I9-CPU en 96gb RAM. Ik denk dat ik met een I7 en 64GB misschien al ruim toekom, maar ik wil Première, Photoshop en After Effects zonder zorgen door elkaar kunnen gebruiken.
Mijn huidige pc is na zes jaar toe aan vervanging en ik zou graag een nieuwe willen samenstellen die mij de komende 5 à 6 jaar zal bijstaan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik 'm voornamelijk voor mijn werk. Ik monteer video's in Première (voornamelijk 4K), animatie in After Effects en grote Photoshop-projecten.
Maar daarnaast game ik ook weleens graag. Grafisch zware games (Hellblade 2, Black Myth Wukong,...) moeten de komende jaren vlot kunnen draaien. Ultra settings in 4K met 120fps zijn niet nodig.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een maximum-budget van 2.500 euro voorzien.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast een NVME-drive moet dit een gloednieuw systeem worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Door mijn grote montageprojecten is (snelle) opslagruimte zeer welkom. En vermits de meeste Adobe-programma's baat hebben bij een degelijke CPU, is deze ook zeer belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles, maar NVIDIA heeft voor mijn GPU wel de voorkeur door DLSS tijdens het gamen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij mag niet al te luid zijn, maar dus wel degelijk. Ook moeten er voldoende aansluitingen zijn voor externe SSD's. WIFI on board is zeker mooi meegenomen. Ook het design van de gekozen case vind ik heel mooi en zou ik willen meenemen.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop vooral dat jullie met jullie expertise bij kunnen raad geven bij deze build. Mijn vorige desktops zijn ook samengesteld en ik ben altijd bij de community ten rade gegaan.
Ik ben ook niet zeker over de combi I9-CPU en 96gb RAM. Ik denk dat ik met een I7 en 64GB misschien al ruim toekom, maar ik wil Première, Photoshop en After Effects zonder zorgen door elkaar kunnen gebruiken.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i9-14900KF Boxed | € 459,- | € 459,- |
1 | Moederborden | MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI | € 218,68 | € 218,68 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 SUPER 12G GAMING X SLIM | € 679,- | € 679,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Charcoal Black | € 137,- | € 137,- |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (NL, OEM) | € 128,85 | € 128,85 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15S chromax.black | € 103,55 | € 103,55 |
1 | Ventilators | Noctua NF-A12x25 PWM Bruin, 120mm | € 29,- | € 29,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade RGB KF560C32RSAK2-96 | € 324,79 | € 324,79 |
2 | SSD's | Samsung 990 EVO 2TB | € 107,99 | € 215,98 |
Totaal | € 2.295,85 |