Ouderlijk toezicht -> toegangsprofielen -> budget vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joboer
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 06-01 16:32
Mijn vraag
In de fritz box kun je bij het ouderlijk toezicht met toegangsprofielen een tijdsbudget toekennen aan een apparaat. Wij willen bijvoorbeeld onze kinderen 1 uur ipad tijd geven. Op zich werkt dit goed, alleen als de de ipad niet gebruik wordt en in slaapstand staat loopt de tijd gebruikerstijd nog gewoon door. Dit heeft denk ik te maken met dat de ipad via wifi verbonden blijft en dus als gebruik wordt gezien. Alleen als de ipad dus niet gebruikt wordt en kind wil er later mee, dan is de tijd al verbruikt! Hoe kan ik dit oplossen?

Dit budget leek juist een mooie manier om wat te sturen, maar zo werkt dit helaas niet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Het is (nog) niet mogelijk een ipad de wifi automatisch uit te laten zetten als deze in slaapstand staat. Kan alleen maar als je hem echt helemaal uit zet. Dit gebeurt natuurlijk niet.

Beste antwoord (via joboer op 20-11-2024 13:01)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:58
Als je persè de fritzbox wil gebruiken moet je de iPad in vliegtuigmodus of helemaal uit zetten als je deze niet gebruikt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
Je kunt hiervoor beter schermtijd op de iPad gebruiken.
https://support.apple.com...ingen%20in%20te%20stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joboer
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 06-01 16:32
Dag jeroen,
dank voor je reactie. Ik was me bewust van die optie. Ik moet er nog even bij vermelden dat de mogelijkheid bestaat het budget te delen met meerdere apparaten. Dus bijvoorbeeld met een ipad en een playstation. Als je 1 uur (scherm)tijd beschikbaar wil stellen kun je aan dat budget 2 apparaten hangen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Als je persè de fritzbox wil gebruiken moet je de iPad in vliegtuigmodus of helemaal uit zetten als je deze niet gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

jeroen3 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:29:
Hierop inhakend, je kinderen leren heel snel de iPad uit te zetten of in vliegtuigstand te zetten als ze doorhebben dat het hen anders schermtijd kost ;)

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Geen concreet antwoord over hoe dit technisch moet.

Maar wij hebben de schermtijd altijd gelimiteerd door gewoon te zeggen dat het mooi geweest is. Is ook makkelijker als je wel een keer wat extra tijd wil uitdelen.

Ik heb het ook technisch geprobeerd maar gewoon analoog limiteren werkt prima
Pagina: 1