flash glazen bol

Pagina: 1
Acties:

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Hallo, ik probeer al een hele lange tijd et volgende te maken met flash,... heir het volgende,..(ik kwam er neit eens in de buurt)

Ik wil hebben : die bol van win98 screensaver..die alles vergroot (die van dat wetenschappelijk thema"

Ik wil deze etzelfde hebben als et lukt.. ik heb heel flashkit etc afgezocht , maar neit te vinden..

kan iemand mij hiermee misschien helpen?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

tsja, ik denk niet dat flash echt geschikt is voor dit soort effecten, dan heb je misschien bij director meer succes

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
eh ok..maar.... ook voor websites goed..en btw.. ik kan dat proggie toch niet "zomaar" aanschaffen helaas.. (nooit mee gewerkt nog)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik ken het thema niet.

Is het niet gewoon een movieclip op 100% met daarover een draggable masker dat dezelfde movieclip of 200% laat zien?

|{ brrr }] |

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
zoiets yellow..

alleen dan moet et masker bouncen.. (das niet zo moeilijk)

maar heo maak je een layer die ff je movie clip 200% maakt (of iets lager)

vergeet dat afbuigen..lukt denk ik niet, maar ik wil in ieder geval vergrote. en niet aub komen met 2 plaatjes met masker (waarvan die ene dan wel 200% is) want et gaat ook dat de geanimeerde dingen mee worden genomen in de vergroting

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 12 september 2001 21:03 schreef gitaarwerk het volgende:
zoiets yellow..
maar heo maak je een layer die ff je movie clip 200% maakt (of iets lager)
Dat staat echt wel op Flashkit.com zal ff zoeken, maar weet zeker dat ik het weles tegen ben gekomen daar.

[edit]
2 tellen zoeken:
http://www.flashkit.com/tutorials/Special_Effects/Real_Tim-Boban_Kl-144/index.shtml

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
die ken ik antuurlijk wel..maar lees :

[ importing an image on lowest level and scaling its size to 50% and placing a copy of the same image but at 100% on the layer above as masked layer. ]

dat is dus met 2 plaatjes..en dat kan niet..dat kan ik neit gebruiken

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 12 september 2001 22:39 schreef gitaarwerk het volgende:
die ken ik antuurlijk wel..maar lees :

[ importing an image on lowest level and scaling its size to 50% and placing a copy of the same image but at 100% on the layer above as masked layer. ]

dat is dus met 2 plaatjes..en dat kan niet..dat kan ik neit gebruiken
Tis wel de bedoeling dat je creatief om gaat met tutorials hoor..

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
haha.. ja ..met "normale" layers kan ik perfect overweg.. ben niet echt zo'n een n00b hoor :P maar als et op actionscript uitdraaid etc

tis dat ik geen 2 plaatjes kan gebruiken,..en de manier met een layer maken met 200% intance (met setprotery) werkt ook niet lekker omdat ik eidere instance op moet geven etc..
dus ben ik uren bezig met 1 bal maken :( er moet toch wel iets zijn dan et beeld vergoot zonder die poespas?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
Precies; wat OzBoz zegt.....een mogelijke oplossing (zonder Flash al te goed te kennen) zou kunnen zijn om alle bitmaps 200% van de bedoelde grote te maken en dan te verkleinen naar de grote die je wilt......en met zo'n vergrootglas dat ding weer terugvergroten naar de echte grootte (snap je het nog?).

• McVirusS
Op woensdag 12 september 2001 23:04 schreef gitaarwerk het volgende:
tis dat ik geen 2 plaatjes kan gebruiken,..en de manier met een layer maken met 200% intance (met setprotery) werkt ook niet lekker omdat ik eidere instance op moet geven etc..
dus ben ik uren bezig met 1 bal maken :( er moet toch wel iets zijn dan et beeld vergoot zonder die poespas?
Ehm......movieclips? En gewoon efficient ActionScripten kom je een heel eind mee.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
eeh..ja maybe.. ik eb er al heel lang op gezeten en et maakt me min of emer een beetje gek...

want het leifst zou ik em ook nog willen afbuigen,

ik kan wel een animatie in photoshop maken,... maar als de site zelf al grafisch word en dan ook nog een animatie in PS maken, dan kan ik gedag zeggen met een snel ladende site en dan vinden veel mensen het al om te :r

en met actionscript...tja.. ik kan dat amper..

maar ok..laten we zeggen.. ik heb 20 layers.. die zou ik dus ALLEMAAL met 200% moeten vergroten?? mmmz.... wel erg veel werk... ik hoop dat de grootte er niet in hapt.. (als et goed is niet al te veel denk ik)

is er niet met actionscript dat ik ALLLE onderliggende lagen met 200% kan maken?? ik ga nog eens ff kijken, want zo is het eigenlijk niet te werken..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
never mind all this, et kan niet wat ik wil..als ik dat wil is het nog heel moeilijk te doen met java-applets etc..

ik doe wat anders.. ook heel creatief.. jullie zien men werk wel als ie afkomt (ooit) :P

maar in ieder geval bedankt voor de hulp...tnx lui

• McVirusS
Op woensdag 12 september 2001 23:21 schreef gitaarwerk het volgende:
never mind all this, et kan niet wat ik wil..als ik dat wil is het nog heel moeilijk te doen met java-applets etc..
Als je zo snel opgeeft leer je nooit wat / kom je nooit verder.....je kan allicht proberen verder te komen dan dat je nu al bent........het ergste wat kan gebeuren is dat het mislukt.......je hebt er dan iig weer iets van geleerd.......en als je blijft volhouden dat je geen ActionScript kent zal je het ook nooit leren he :)....de enige manier om het te leren is door er gewoon mee te beginnen; gewoon doen dus. Succes :).

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
tnx..
das zo..maar over dit : de glazen bol..
dat is gewoon neit te doen...en die andere manier kan ik al :P al zat gedaan :D hahah

neej ik ga gewoon een animated gif maken met photoshop..en dan ff slisen etc dat et maar een klein gedeelte van een groot geheel is (een balk die beweegt met die "vergroting" die dan nu gemaakt kan worde in PS (das een makkie). en dat lijkt em een stuk betere oplossing.....

(alleen dan de animaties eroverheen meot ik aanpassen..zit niets anders op)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-09 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

die tut doet toch wat jij wilt? en er is ergens een flash filmpje waarin je met een vergrootglas mensen moet verbranden (bovenaanzicht van een stad)
moet je maar ff zoeken (iets met antcity)

This too shall pass

Verwijderd

Met dit voorbeeld: http://www11.ewebcity.com/rhauwert/3dtextF5.html

op mijn site, en een beetje gezond, en rustig nadenken kan je zo'n ding makkelijk bouwen....

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ehh.. dit is neit wat ik zoek... wel erg mooi gedaan, maar dit is het punt niet..

het gaat om een plaatje/achtergrond waarover vele andere dingen zijn (zoals text / animaties/ etc) en die je ineenkeer kan vergroten en het liefdst dan ook og afbuigen, ik weet zeker ALS het kan dat et met actionscript eot, omdat je het beeld meot vervormen zeg maar, (en dus iet met andere lagen werken etc)

Verwijderd

Zoals ik al zei, kijk door de code, en merk dat het wel hetzelfde is!!!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
k gezien :P nu nog ff wat vinden erop om het te laten werken :P lukt me wel..hopelijk ik=actionscriptn00b

alleen naar is dat het om de text gaat... nu ngo ff kijken met layers

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
B-Top..
het is me gelukt..quite easy. .tis echt een perfect script.. (nu ff die layer animated maken :P )

ik wil je heel erg bedanken!.... zou bijna willen zoenen, maar dat komt weer zo naar over >:)

iig tnx very much .. It did the trick :p

Verwijderd

Mooi zo, je hebt ook de nodige as aanpassing gedaan?

B.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
ehh..jawel :D
maar et lukt me nog niet om em te laten stuiteren op de randen enzo.. maar ik hoop dat ik daar wel uitkom..

tis echt een bruut script. :D
Ik vind alleen jammer dat ik em zelf neit heb gemaakt.. Ik houd namelijk niet van jatten, maar soms moet het wel, om je ideeën uit te breiden...Dit word namelijk voor men portfoliosite, Dus moet erg creatief, snel ladend zijn, vandaar actionscript..anders had ik et met photoshop moeten doen (>>> 500kb flash :( )

Dus maar ja..ik ga ff lekker verder stoeien.. Nogmaals bedankt :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
(grr weer een dubbele post)

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 11:40 schreef gitaarwerk het volgende:
ehh..jawel :D
maar et lukt me nog niet om em te laten stuiteren op de randen enzo.. maar ik hoop dat ik daar wel uitkom..

tis echt een bruut script. :D
Ik vind alleen jammer dat ik em zelf neit heb gemaakt.. Ik houd namelijk niet van jatten, maar soms moet het wel, om je ideeën uit te breiden...Dit word namelijk voor men portfoliosite, Dus moet erg creatief, snel ladend zijn, vandaar actionscript..anders had ik et met photoshop moeten doen (>>> 500kb flash :( )

Dus maar ja..ik ga ff lekker verder stoeien.. Nogmaals bedankt :)
Gewoon aanpassen tot het weer iets nieuws is, of zonder naar de code te kijken reproduceren....dan leer je er veel van.

B.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
k hier is het voorbeeld.. kijken wat je ervan vind.. het fx dan.. het achtergrond plaatje word anders.. deze was ff aleen om te testen... (word nog meer geanimeerd)

http://www.gitaarwerk.net/a.swf

(ff de browser wat kleiner maken, anders loopt ie niet echt soepel)

Verwijderd

ha kan ik ook :P

(met klein beetje hulp van natzke.com :))

edit: damn had niet gelezen dat je het al opgelost had }:O

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
:) nou moet ik em nog ff animeren balbalbal :D

Verwijderd

Gelukt?

Laat ff zien wat je ervan gemaakt hebt.

B.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
mmzz... moet alles nog verder doen.hierboven staat wel en link...das alleen de glazen bol..maar die volgt nog steeds de muis

ik ben nu ff bezig met de site zelf te maken (flashdetection enzo)

Verwijderd

als je .swf in .fla veranderd bij m'n link hierboven, kan je tussen de ranzige code zien hoe dat stuiteren gaat, (wel heel erg simpele manier overigens)

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 22:39 schreef gitaarwerk het volgende:
die ken ik antuurlijk wel
neit
Typen is niet zo antuurlijk voor je he! :P :+ :P

en zoiets zal je toch wel kunnen vinden (een tutorial) met Google ofzow?
Anders stuur een mailtje naar Windows zelf :)

edit:
lama, had hele topic nog niet gelezen, dus wist niet dat het je al gelukt was :o

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
tiepen is wel eeen goeie kant..maar neit als ik zo snel tiep als nu .. vandaar :P
hehe..jah..iedereen bedankt voor jullie reacties! :D

Pagina: 1