Motion sensor (vervanger Shelly)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een Shelly Motion Sensor (versie 1). Deze krijg ik niet meer gekoppeld aan mijn netwerk helaas. Nu ik kijk naar een nieuwe, ben ik toch vooral gecharmeerd dat deze oplaadbaar was via een usb aansluiting.
De Sonoff snzb-03p heeft een (niet veel voorkomend) cr2477 batterij, dat is onhandig.

Is er een die voldoet aan de volgende wensen?
  • Zigbee / Wifi
  • Oplaadbaar via accu of batterij
  • Lux sensor
  • 7-8m bereik
Hoeft geen PIR sensor te zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je eis voor oplaadbaar zou ik laten vallen. Mijn ervaring is dat de meeste zigbee PIRs minimaal twee jaar meegaan op één of twee knoopcellen: dat is langer dan een oplaadbare accu die last heeft van zelfontlading. Vergis je niet in het verschil tussen zigbee en wifi: sensoren op basis van zigbee zijn véél zuiniger en hebben daardoor ook geen behoefte aan dikke oplaadbare accu's.

Wat je bedoelt met dat het geen PIR hoeft te zijn snap ik niet. Het alternatief voor beweging is mmwave, maar die dingen verbruiken veel meer energie en werken daardoor sowieso niet op batterijen: die moet je permanent voeden.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:05
Ik heb hier in huis verschillende bewegingssensoren. De Sonoff SNZB-03, Xiaomi/Aqara RTCGQ11LM en RTCGQ01LM en IKEA E1525/E1745. De Sonoff en Aqara gebruiken CR2450 en IKEA CR2023, maar de IKEA bewegingssensor is pas vervangen in het assortiment. Ze hebben nu IKEA VALLHORN, maar de reviews zijn daar ontzettend wisselend over. Deze werken wel (verplicht) met oplaadbare batterijen.

De Sonoff sensoren werken bij mij prima, maar 'vallen' uit het netwerk wanneer ze langere tijd niet getriggerd worden. Terwijl de IKEA en Aqara sensoren wel contact houden met de coördinator. Dat vind ik wel een nadeel, maar dat hoeft voor de dagelijkse werking geen deal breaker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik vind het een mooi idee om niet 'disposable' batterijen te gebruiken, ik heb genoeg oplaadbare. Ik bedoelde inderdaad mmWave. Nauwkeurigheid is niet nodig en over het algemeen worden deze constant gevoed.

Ik ben voor de Sonoff SNZB-03P gegaan. Dank voor de input