Beste Tweakers,
Ik loop vast en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Terwijl ik muziek aan het luisteren was kreeg ik plotseling kleurrijke artifacts (afbeelding 1) op mijn beeldscherm voor zo'n twee minuten, waarna alle drie mijn beeldschermen ermee stopten.
Een update van het stuurprogramma maakte geen verschil voor de artifacts en een verse installatie na de DDU gebruikt te hebben ook niet.
Safe-mode geeft ook geen oplossing.
De GPU wordt niet weergegeven in OpenHardwareMonitor, maar wel in Device Management met een error 43.
Als ik opstart zijn er geen artifacts, maar net voor het booten van Windows begint het.
Soms na een aantal restarts en Safe-mode pogingen zijn de artifacts weg, maar heb ik nog steeds een maximale resolutie van 800x600 en maar één beeldscherm. (video 1)
Soms na een restart werkt het beeldscherm wel in 1080p en zijn er artifacts (afb 2)
Het gaat hier om een MSI NVIDIA RTX3070 op een Win11 machine.
Ik ben ten einde raad. Wie kan mij van nieuwe inzichten voorzien?
/f/image/hKoLVTe1iZrbQGG944VxMf9g.png?f=fotoalbum_large)
Afb. 2
:strip_exif()/f/image/5DbWkhoBwF8QPaDsVD65CqGP.jpg?f=fotoalbum_large)
Video 1
https://file.io/X13awbxHg4lr
Ik loop vast en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Terwijl ik muziek aan het luisteren was kreeg ik plotseling kleurrijke artifacts (afbeelding 1) op mijn beeldscherm voor zo'n twee minuten, waarna alle drie mijn beeldschermen ermee stopten.
Een update van het stuurprogramma maakte geen verschil voor de artifacts en een verse installatie na de DDU gebruikt te hebben ook niet.
Safe-mode geeft ook geen oplossing.
De GPU wordt niet weergegeven in OpenHardwareMonitor, maar wel in Device Management met een error 43.
Als ik opstart zijn er geen artifacts, maar net voor het booten van Windows begint het.
Soms na een aantal restarts en Safe-mode pogingen zijn de artifacts weg, maar heb ik nog steeds een maximale resolutie van 800x600 en maar één beeldscherm. (video 1)
Soms na een restart werkt het beeldscherm wel in 1080p en zijn er artifacts (afb 2)
Het gaat hier om een MSI NVIDIA RTX3070 op een Win11 machine.
Ik ben ten einde raad. Wie kan mij van nieuwe inzichten voorzien?
BIJLAGEN
Afb. 1/f/image/hKoLVTe1iZrbQGG944VxMf9g.png?f=fotoalbum_large)
Afb. 2
:strip_exif()/f/image/5DbWkhoBwF8QPaDsVD65CqGP.jpg?f=fotoalbum_large)
Video 1
https://file.io/X13awbxHg4lr