Goede degelijke Hybride wartepomp zonder cloud mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-10 13:24

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zoek een hybride warmtepomp, en ik doe het echt alleen als ik hem binnen 7 jaar terug kan verdienen. Ik ben momenteel 120 euro per maand kwijt aan energie kosten.

Alleen loop ik tegen het volgende aan:
Cloud onzin. Je kan vaak niet filter op cloud troep. Ik hoop echt dat het een keer goed fout gaat zodat mensen massaal alles links laten liggen met cloud erin. Je zou op zijn minst de optie moeten hebben om alles lokaal aan te kunnen sturen.

Volgende opties nodig.
1 Koelen.
2 Weinig ruimte nodig binnen ongeveer 1 cv ketel kan ik nog kwijt. Maar liefst kleiner. (hok is all zo krap)
3 Zo stil mogelijk tegen over mijn cv hok is de buurman zijn huis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wksmDcmO9eDozfB_IaSL4mBKNs0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QyFh9vsbB3vs84OaAhIK71Yn.jpg?f=user_large
Zie afbeelding.
Oranje mijn huis
blauw buurman zijn huis.
Geel deuren mijn huis fietsenhok. Bij de buurman zijn voordeur.
rood CVhok.

4 Ik wil dat het uiteindelijk niet meer kost dan 3.5k.
5 Integratie in homeasistant.
6 Goed degelijk merk.

Huis
Tweeonderéenkap
Woonopervlak 165 vierkante meter.
Vloerverwarming beneden en boven lage temperatuur radiotoren.
Bad en douche.
Ventilatielatie roosters in ramen.
Plugwise als thermostaat.

Isolatie:
Vloer goed
Dak goed
Ramen h++ en dubbelglas allebei ongeveer 50%
Gasverbruik vorige jaar 695 m³. Maar nu viel vorige winter erg mee.

De volgende merken vallen af want allemaal cloud of abonnement nodig.

Vergelijking gedaan via warmtepompvergelijker.nl andere sites ook welkom zonder dat ze gelijk bellen.

1 Adlar abonoment nodig.
2 dewarmte cloud.

[ Voor 11% gewijzigd door TheDudez op 08-10-2024 14:29 ]

Usenet handleidingen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:30
Werken meeste warmtepompen niet gewoon via aansturing van thermostaat?
En ja, veel thermostaten KAN je verbinden met internet, maar het hoeft niet.

Binnen 7 jaar terugverdienen gaat hem echter haast niet worden. Van die energiekosten, hoeveel zijn je gaskosten? Kan de hele gasaansluiting weg?

Stel je gas kan weg (10 euro per maand vastrecht), en je stookt voor 50 euro per maand gemiddeld. Je hebt genoeg zonnepanelen om over te houden bij salderen, waardoor stroom gratis is.
Dan bespaar je 60 per maand - 700 per jaar-> 5000 per 7 jaar.

Weet niet of je daar alles van kan betalen (incl installatie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pascal-drewes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10 15:14
Uit persoonlijke ervaring weet ik dat de Quatt zonder cloud gewoon via de telefoon uitgelezen kan worden. Net zoals HA. Maar budget en geluid technisch vraag ik mij af of deze casus vruchtbaar is.

Drenthe, geschakelde woning bj. 1981, 107m2, kruipruimte nageisoleerd, origneel dubbelglas, 6x radiator 19kW@70/55/20, beneden 10x heatfan 5 pro, Tado, Remeha Calenta 28C, Quatt (15-02-2024), 10x Sunpower 390W op Zuid, SMA SB 3.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:00
ja Quatt is een optie inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
99ruud99 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:45:

Binnen 7 jaar terugverdienen gaat hem echter haast niet worden. Van die energiekosten, hoeveel zijn je gaskosten? Kan de hele gasaansluiting weg?

Stel je gas kan weg (10 euro per maand vastrecht), en je stookt voor 50 euro per maand gemiddeld. Je hebt genoeg zonnepanelen om over te houden bij salderen, waardoor stroom gratis is.
Dan bespaar je 60 per maand - 700 per jaar-> 5000 per 7 jaar.

Weet niet of je daar alles van kan betalen (incl installatie).
Salderen verdwijnt ik ga uit van het slechte.

En ja, veel thermostaten KAN je verbinden met internet, maar het hoeft niet. Dat klopt maar krijg je dan wel updates en kan je het dan nog wel lokaal uitlezen? Of werkt de warmtepomp ook dan niet meer optimaal? doordat hij de buiten temperatuur niet meer kan uitlezen bijvoorbeeld? het is zo onduidelijk elke keer.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
pascal-drewes schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:53:

Daar ben ik ook een beetje bang voor. Ik zou nog een kast er overheen kunnen overwegen maar helpt dat nou echt veel? voor zo kast ben je ook snel weer 1 k kwijt. En dan vraag ik mij nog sterk af of het lukt want de warmtepomp staat in een soort van geluidsversterker met all die muren er om heen.

Om het hoekje is ook ongeveer 7 meter verder en dan staat hij naast de voordeur waar ik ook niet echt vrolijk van wordt. Plus lastiger uitrijden met de auto als hij daar komt te staan. Parkeer plek op eigen terrein. Dus ja eigenlijk alleen plek voor het cv hok. Verder staat hij overall in de weg.

Ik heb binnen bijna geen ruimte volledig elektrisch valt dus af. (Anders wordt muurtje uitbreken en in de woonkamer) en het wordt gewoon weg te duur. De gas kosten zijn momenteel alles met uitzondering van de leverkosten natuurlijk. want ik heb zonnepanelen en nog een vast contract van voor de zonnepanelen terug lever boete.

[ Voor 50% gewijzigd door TheDudez op 08-10-2024 15:25 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
boyette schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:54:
ja Quatt is een optie inderdaad
9 jaar en 3 maanden terug verdien tijd. volgens de website van Quatt Dat vind ik wat lang. En dan is het de vraag of ik niet extra geld uit moeten geven om geluidsoverlast te voorkomen. plus ik vraag mij af of ze er rekening mee houden dat de saldering verdwijnt.

[ Voor 26% gewijzigd door TheDudez op 08-10-2024 15:40 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:00
TheDudez schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:36:
[...]

9 jaar en 3 maanden terug verdien tijd. volgens de website van Quatt Dat vind ik wat lang. En dan is het de vraag of ik niet extra geld uit moeten geven om geluidsoverlast te voorkomen.
dat is een standaard berekening..
je kan het beste even contact opnemen met Quatt om een specifieke berekening te maken op je specifieke situatie
Pagina: 1