Hallo, ik wil graag in mijn keuken een slinger van 4m wled ophangen, 144 ledjes per meter om precies te zijn.
In totaal zijn dit 576 ledjes en als ik de WLED calculator gebruik, kom ik uit op een volgende uitleg voor mijn gekozen setup (WS2812B op 5v, nu even voor het gemak op 100% brightness)
- LED power consumption: 118.27 W / 23.65 A
- Recommended minimal wire crosssection: 4 mm2 (AWG 11)
- Recommended fuse (automotive standard or mini): 30 A (fuse color: green)
- Total voltage drop (wire + fuse): 0.195 V
- Recommended number of injections: 4 (at the beginning, at the end of the LED strip and inbetween distributed)
- Power off (standby) consumption: 3.187
De 'fuse' staat op 30A en er staat ook bij dat ik 4x een injection moet hebben. Aangezien de kabel 4meter is wil ik gaan voor een 5-tal injectie punten te weten begin / einde / 1m / 2m / 3m
De achterliggende vraag is omtrent de 30A fuse. Ik neem aan dat ze het hier hebben over 1 PLUS, die dan met 30A afgezekerd is, en deze zal dan over de 5 punten verdeeld worden? of gaat het hier om 4 (of 5) losse stroomdraden die vanuit de voeding komen en ELK met 30A moeten worden afgezekerd?
Als ik 144 leds invoer (dus het zaakje per meter opknip en ook zo soldeer) kom ik hierop uit:
- LED power consumption: 29.57 W / 5.91 A
- Recommended minimal wire crosssection: 0.5 mm2 (AWG 20)
- Recommended fuse (automotive standard or mini): 7.5 A (fuse color: brown)
- Total voltage drop (wire + fuse): 0.359 V
- Recommended number of injections: 2 (at the beginning and at the end of the LED strip)
- Power off (standby) consumption: 0.797 W
4mm2 is een beetje dik om te solderen op een led strip gok ik, dus misschien dan niet per meter maar per 2 meter aansluiten? Tips/trics? eerste WLED projectje namelijk.
In totaal zijn dit 576 ledjes en als ik de WLED calculator gebruik, kom ik uit op een volgende uitleg voor mijn gekozen setup (WS2812B op 5v, nu even voor het gemak op 100% brightness)
- LED power consumption: 118.27 W / 23.65 A
- Recommended minimal wire crosssection: 4 mm2 (AWG 11)
- Recommended fuse (automotive standard or mini): 30 A (fuse color: green)
- Total voltage drop (wire + fuse): 0.195 V
- Recommended number of injections: 4 (at the beginning, at the end of the LED strip and inbetween distributed)
- Power off (standby) consumption: 3.187
De 'fuse' staat op 30A en er staat ook bij dat ik 4x een injection moet hebben. Aangezien de kabel 4meter is wil ik gaan voor een 5-tal injectie punten te weten begin / einde / 1m / 2m / 3m
De achterliggende vraag is omtrent de 30A fuse. Ik neem aan dat ze het hier hebben over 1 PLUS, die dan met 30A afgezekerd is, en deze zal dan over de 5 punten verdeeld worden? of gaat het hier om 4 (of 5) losse stroomdraden die vanuit de voeding komen en ELK met 30A moeten worden afgezekerd?
Als ik 144 leds invoer (dus het zaakje per meter opknip en ook zo soldeer) kom ik hierop uit:
- LED power consumption: 29.57 W / 5.91 A
- Recommended minimal wire crosssection: 0.5 mm2 (AWG 20)
- Recommended fuse (automotive standard or mini): 7.5 A (fuse color: brown)
- Total voltage drop (wire + fuse): 0.359 V
- Recommended number of injections: 2 (at the beginning and at the end of the LED strip)
- Power off (standby) consumption: 0.797 W
4mm2 is een beetje dik om te solderen op een led strip gok ik, dus misschien dan niet per meter maar per 2 meter aansluiten? Tips/trics? eerste WLED projectje namelijk.