Ben op zoek naar een eenvoudige oplossing voor wifi in de kamer van mn zoon zonder kabels te trekken.
Tot een tijd terug gebruikte we een unifi dream machine maar plots die werkt niet meer.
Deze dekte het volledige huis
De winkel meld dat het toestel uit garantie is ze dus niet meer helpen, en ik krijg er zelf niets meer aan de praat van.
Omdat ik het echt wel te veel centen vond en het zo snel kapot gaat wil ik geen unifi meer kopen.
We gebruiken nu de wifi van de fritzbox (model 7530 EZ) die bij ons internet zat.
Kan ik hierbij een repeater gebruiken?
Onze internet is vdls met snelheid 80/30 volgens speedtest over wifi naast de modem
Recht boven de modem op het verdiep erboven is er op de wifi van 2,4 gigaherts nog een goede connectie. (Speedtest geeft daar 50/20)
Op de 5 gigaherts geen connectie (haal ik uit de fritz.box website informatie)
De kamer met studieplek van mn zoon ligt daar 7 meter vandaan en is er geen connectie met de fritzbox.
Helaas ligt op het bovenverdiep geen kabels
Mijn voorkeur voor een toestel van fritz komt omdat de modem wel al lang werkt zonder problemen
Als ik volgende lees,
https://nl.avm.de/service...-deze-optimaal-gebruiken/
Begrijp ik dan correct dat enkel de fritz repeaters 600 , 1200 ax en 2400 gaan werken?
Omdat de andere modellen over 5 gigaherts hun verbindinh naar de modem maken?
Welk model neem ik dan best op vlak van prijs kwaliteit verhouding?
Tot een tijd terug gebruikte we een unifi dream machine maar plots die werkt niet meer.
Deze dekte het volledige huis
De winkel meld dat het toestel uit garantie is ze dus niet meer helpen, en ik krijg er zelf niets meer aan de praat van.
Omdat ik het echt wel te veel centen vond en het zo snel kapot gaat wil ik geen unifi meer kopen.
We gebruiken nu de wifi van de fritzbox (model 7530 EZ) die bij ons internet zat.
Kan ik hierbij een repeater gebruiken?
Onze internet is vdls met snelheid 80/30 volgens speedtest over wifi naast de modem
Recht boven de modem op het verdiep erboven is er op de wifi van 2,4 gigaherts nog een goede connectie. (Speedtest geeft daar 50/20)
Op de 5 gigaherts geen connectie (haal ik uit de fritz.box website informatie)
De kamer met studieplek van mn zoon ligt daar 7 meter vandaan en is er geen connectie met de fritzbox.
Helaas ligt op het bovenverdiep geen kabels
Mijn voorkeur voor een toestel van fritz komt omdat de modem wel al lang werkt zonder problemen
Als ik volgende lees,
https://nl.avm.de/service...-deze-optimaal-gebruiken/
Begrijp ik dan correct dat enkel de fritz repeaters 600 , 1200 ax en 2400 gaan werken?
Omdat de andere modellen over 5 gigaherts hun verbindinh naar de modem maken?
Welk model neem ik dan best op vlak van prijs kwaliteit verhouding?