Beste mid-range laptop met beste bouw kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 07:17
Goededag,

Welke midrange laptop (1000-1500 euro) heeft een (relatief) goede bouw kwaliteit. Ik zoek iet dat:

- 14-16 inch
- OLED
- liefst 32 GB
- Goede bouw kwaiteit.

Dus eigenlijk zoek ik zoiets als MacBook Air, maar dan 32 GB (en dus Win/Linux) en niet die 8 GB (Ik neem aan dat de Air een vergelijkbare build kwaiteit heeft als MacBook Pro?). Want als je bij Apple meer dan 8 GB wilt dan explodeert de prijs.

Bij goedkope laptops is in mijn opinie de bouwkwaliteit om te huilen. Waar ik echt een hekel aan heb:

- Flex op heel de laptop (laptop torderen).
- Flex op de achterkant van het scherm.
- Flex op het toetsenbord (en toetsenbord 'mushy')
- Laptop "rammelt".
- Aan/uit knop wiebelig/gaat snel stuk
- Voorkeur voor metalen behuizing

Hoe verhouden zich:

- Ideapad Pro
- ThinkBook/Pad
- Zenbook
- Vivobook

qua bouwkwaliteit?

Bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door traders op 08-10-2024 13:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Nu online
Zo'n beetje iedere zakelijke lijn van de grote bedrijven zijn vaak solide gebouwd en van metaal.
Lenovo Thinkbook , Dell XPS, HP Elitebook, etc.

Vivobook is volgens mij instap model dus zal niet heel stevig zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Advizor op 08-10-2024 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:14
Ik zou de ideapad pro niet aanraden als ik het zo lees. En verder, loop eens een mediamarkt in, dan kan je dit toch prima even allemaal proberen naar wens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 20:08
traders schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:05:
Goededag,

Welke midrange laptop (1000-1500 euro) heeft een (relatief) goede bouw kwaliteit. Ik zoek iet dat:

- 14-16 inch
- OLED
- liefst 32 GB
- Goede bouw kwaiteit.

Dus eigenlijk zoek ik zoiets als MacBook Air, maar dan 32 GB (en dus Win/Linux) en niet die 8 GB (Ik neem aan dat de Air een vergelijkbare build kwaiteit heeft als MacBook Pro?). Want als je bij Apple meer dan 8 GB wilt dan explodeert de prijs.

Bij goedkope laptops is in mijn opinie de bouwkwaliteit om te huilen. Waar ik echt een hekel aan heb:

- Flex op heel de laptop (laptop torderen).
- Flex op de achterkant van het scherm.
- Flex op het toetsenbord (en toetsenbord 'mushy')
- Laptop "rammelt".
- Aan/uit knop wiebelig/gaat snel stuk
- Voorkeur voor metalen behuizing

Hoe verhouden zich:

- Ideapad Pro
- ThinkBook/Pad
- Zenbook
- Vivobook

qua bouwkwaliteit?

Bedankt.
IdeaPad Pro is de luxere , full metal versie van de IdeaPad 5 van Lenovo, dus wel stevig
Thinbook is instap think. Dus minder stevig dan de duurdere ThinkPads
Zenbook is thin en light premium van Asus, veelal full metal ook.
Vivobook is instaplijn van Asus, dus zou ik niet doen. is vaak plastic fantastic met veelal slechte schermen ( op de oleds na )

Meest premium/stevig bij Lenovo is de Yoga lijn in de consumentenlijn. De Yoga Pro 7 bijv is een zeer stevige Yoga met een full metal behuizing.

over je keuze voor OLED. Je hebt slechte oled schermen en hele goeie IPS schermen. Daar moet je ook goed naar kijken. OLED trekt sowieso wel meer stroom

Deze is bijv interessant maar heeft geen OLED schermn maar wel een goed helder kleurecht scherm

uitvoering: Lenovo Yoga Pro 7 14IMH9 (83E200BAMH)

deze is ook heel mooi en stevig met een goed OLED scherm
https://www.coolblue.nl/p...-7-14apu8-83aa0019mh.html

Ook is de yoga slim 7x interessant maar dat is met qualcomm. Ik zou dan echter wel iets meer uitvgeven en voor de 32GB versie gaan

uitvoering: Lenovo Yoga Slim 7 14Q8X9 (83ED001RMH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSA1963
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-05 09:19
Na jaren van DELL en Asus overgestapt op Lenovo vanwege de stevigheid. Ondanks goede ervaring met de zakelijke Laptops van Lenovo had onze na ruimt 1,5 jaar een zwart display. Gelukkig zat er 2 jaar garantie op en is zowel display als moederboard onder garantie vervangen. Dat allemaal supersnel geregeld. Met DELL had ik een zelfde positieve ervaring daarna heeft die laptop nog 9 jaar zonder problemen gedraaid.

Mijn advies kijk naar de serieuze premium merken en kijk ook welke garantie ze bieden en daarbij zou ik de tussenhandel eruit laten ervaring met de merken zelf is telkens goed met de tussenhandel tot nu toe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:17

Yucon

*broem*

Een zenbook voelt premium aan wat betreft materiaalkeuze en uitstraling, maar niet wat betreft degelijkheid. Hier heeft men de voorkeur gegeven voor dun, strak en licht en dat betaal je terug met minder torsiestijfheid. En vergeleken met de genoemde business laptops is hij ook veel minder stevig als hij eens zou vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 07:17
Bedankt. Kan iemand iets zeggen over ZAKELIJKE laptops? Welke lijnen van welke merken vallen hieronder (ThinkPad van Lenovo en wat nog meer)?

Zijn er hier nog uitgesproken meningen over bepaalde zakelijke laptops? Zit hier nog veel verschil is of is dit allemaal min of meer hetzelfde qua bouwkwaliteit?

Vindt je een bepaalde zakelijke lijn laptops niet de moeite en waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:13
Ik werk al jaren in de IT support en hebben de HP Elitebook 14" als basis De G1 t/m de G10 hebben we al gehad. Op zich prima laptops die ook echt voldoende stevig zijn. Wel zie je door de jaren heen dat er altijd wel een zwak punt te vinden is waarop je relatief veel defecten hebt. De G1 (erg oud type ondertussen) had bijvoorbeeld vaak dode harde schijven. (HD als zijnde geen SSD) De G3 kreeg relatief vaak verticale strepen op het scherm. Veel moderner al de G7 en G8 hebben vaker defecte toetsenborden. (vallen er gewoon af) en veel defecte camera's. De G9 hebben we overgeslagen en de G10 hebben we te kort om er iets zinnigs over te zeggen. Maar de Elitebook lijn in het algemeen is wel stevig te noemen en ik zou ze zeker niet afraden.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Nu online
traders schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:00:
Bedankt. Kan iemand iets zeggen over ZAKELIJKE laptops? Welke lijnen van welke merken vallen hieronder (ThinkPad van Lenovo en wat nog meer)?

Zijn er hier nog uitgesproken meningen over bepaalde zakelijke laptops? Zit hier nog veel verschil is of is dit allemaal min of meer hetzelfde qua bouwkwaliteit?

Vindt je een bepaalde zakelijke lijn laptops niet de moeite en waarom niet?
Deze informatie kun je volgens mij zelf gewoon vinden?
Daarnaast zijn er zat ervaringen en reviews te vinden op het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyfreeze
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-04 13:04
Therazor schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:54:
Ik werk al jaren in de IT support en hebben de HP Elitebook 14" als basis De G1 t/m de G10 hebben we al gehad. Op zich prima laptops die ook echt voldoende stevig zijn. Wel zie je door de jaren heen dat er altijd wel een zwak punt te vinden is waarop je relatief veel defecten hebt. De G1 (erg oud type ondertussen) had bijvoorbeeld vaak dode harde schijven. (HD als zijnde geen SSD) De G3 kreeg relatief vaak verticale strepen op het scherm. Veel moderner al de G7 en G8 hebben vaker defecte toetsenborden. (vallen er gewoon af) en veel defecte camera's. De G9 hebben we overgeslagen en de G10 hebben we te kort om er iets zinnigs over te zeggen. Maar de Elitebook lijn in het algemeen is wel stevig te noemen en ik zou ze zeker niet afraden.
Zakelijk heb ik ervaring met:
  • Dell latitudes: Stevig maar wel plastic
  • Hp probook: doet eigenlijk weinig onder voor de elitebook qua stevigheid wel qua prijs aanrader als je HP ok vindt.
  • Lenovo thinkpads (oudere modellen): Veel plastic wel stevig maar ik ben niet zo'n fan zoals iedereen hier, als je van een clit houd om je muis te besturen wel erg fijn.
  • Hp Elitebook: Erg stevig en degelijk wel duur voor e hardware
  • Fujitsu Lifebook: waren altijd een goede mix van stevigheid en slim en erg stabiel maar niet echt meer verkrijgbaar.
Zelf werk ik nu op een HP Spectre 360 Oled (byod) en die is toch wel erg fijn superstevig en goed toetsenbord maar wel prijzig en wat zwaarder (heb met gpu) en 1 usb-a is toch nog steeds soms wel even onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:03
Ik heb sinds kort een Samsung Book4 Edge. Ik kan natuurlijk niet veel zeggen over de duurzaamheid op lange termijn, maar de bouwkwaliteit en toetsenbord is bijna op het niveau van mijn Macbook Air (M2). Em geen flex van beeldscherm, body of toetsenbord, vrijwel geheel van aluminium. En het OLED scherm is veel beter dan van de Macbook.
Wel slechts 16GB aan geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrubLeo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-04 14:47
Beetje laat misschien, maar ik ben blij met mijn ASUS Expertbook.
Stevig en niet te zwaar.
Ik let altijd op nog beschikbare poorten voor geheugen en een tweede ssd.

Nefit AW Split 7 B-S, Compress 3000i met HPC410, Proline NXT HRC30, type 33 radiatoren & vents, Stille Modus sinds sept 2023.

Pagina: 1