Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim40
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 03-02 18:41
Na een dispuut met louche vve beheerder over reglementaire vve betalingen, waarbij rechter heeft uitgesproken dat het reglement niet hoeft gevolgd, heeft de gerechtsdeurwaarder (nogmaals) 1750,- ingevorderd.

Dit bedrag had ik echter al maanden voor de deadline betaald aan de vve (volgens regels), ook de gerechtelijke kosten heb ik binnen door rechter opgelegde tijd betaald.

Ik heb nu 4,5 k moeten betalen over discussie of paar honderd extra aan einde jaar betaald moet worden ipv maandelijks bovenop voorschotbijdrage.

Wat kan ik het beste doen om die onterechte "dubbele" vordering terug te draaien?

(Voordat ik 380- per uur advocaat inschakel)

Beste antwoord (via wim40 op 16-10-2024 11:57)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:24
Heb je een overzicht met alle data

- wanneer was het conflict
- wanneer moesten de betalingen oorspronkelijk zijn
- wanneer was uitspraak
- welke data gaf rechter
- welke data heb jij betaald.

Natuurlijk met bewijsstukken (mailverkeer, gerechtelijke uitspraak en betalingsbewijzen) erbij.

Als je dat pakket mailt zal het zo opgelost zijn.

Wat jij er persoonlijk van vind doet er in deze niet toe, de rechter heeft een besluit genomen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:07
Gewoon contact opnemen met de gerechtsdeurwaarder. Daar valt normaal gesproken prima mee te praten.

Maar dan zou ik als ik jou was er wel wat zakelijker in gaan staan. Aangezien de rechter bepaalt heeft dat jij fout zit, is de kans groot dat er aan jouw kant dingen niet zo lekker gaan. En al is er met een gerechtsdeurwaarder normaal goed te praten, zullen ze snel afhaken als je alleen aan het klagen bent dat je het niet eens bent met de uitspraak.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Betaalbewijs opzoeken, gerechtsdeurwaarder bellen en dan bewijs even naar hen mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
wim40 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:47:
Na een dispuut met louche vve beheerder over reglementaire vve betalingen, waarbij rechter heeft uitgesproken dat het reglement niet hoeft gevolgd, heeft de gerechtsdeurwaarder (nogmaals) 1750,- ingevorderd.

Dit bedrag had ik echter al maanden voor de deadline betaald aan de vve (volgens regels), ook de gerechtelijke kosten heb ik binnen door rechter opgelegde tijd betaald.

Ik heb nu 4,5 k moeten betalen over discussie of paar honderd extra aan einde jaar betaald moet worden ipv maandelijks bovenop voorschotbijdrage.

Wat kan ik het beste doen om die onterechte "dubbele" vordering terug te draaien?

(Voordat ik 380- per uur advocaat inschakel)
Hoezo louche? De rechter heeft blijkbaar besloten dat er niets louche was aan het handelen van de vve beheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

wim40 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:47:
heeft de gerechtsdeurwaarder (nogmaals) 1750,- ingevorderd.
Wat zeiden ze tegen je toen je ze hier over belde? Zo'n reactie is ongewenst, dit kun je echt beter.

[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 08-10-2024 14:06 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 12:13

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar PFSL.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 12:36

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

toolkist schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 12:22:
Betaalbewijs opzoeken, gerechtsdeurwaarder bellen en dan bewijs even naar hen mailen.
Gezien zijn formuleringen zou ik niet bellen, een neutrale email sturen met betaalbewijzen en het feitelijk houden. Die email vervolgens opvolgen na enkele dagen als je geen reactie krijgt.

Met de schrijfwijze in de openingspost vraag ik me af of de boodschap goed overkomt als je gaat bellen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:24
Heb je een overzicht met alle data

- wanneer was het conflict
- wanneer moesten de betalingen oorspronkelijk zijn
- wanneer was uitspraak
- welke data gaf rechter
- welke data heb jij betaald.

Natuurlijk met bewijsstukken (mailverkeer, gerechtelijke uitspraak en betalingsbewijzen) erbij.

Als je dat pakket mailt zal het zo opgelost zijn.

Wat jij er persoonlijk van vind doet er in deze niet toe, de rechter heeft een besluit genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:02

Seraphin

Meep?

gorgi_19 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:34:
[...]

Gezien zijn formuleringen zou ik niet bellen, een neutrale email sturen met betaalbewijzen en het feitelijk houden. Die email vervolgens opvolgen na enkele dagen als je geen reactie krijgt.

Met de schrijfwijze in de openingspost vraag ik me af of de boodschap goed overkomt als je gaat bellen.
Dit.
Ter herhaling en verduidelijking (voor de lezers van dit topic en de communicatie richting gerechtsdeurwaarder): benadruk -en onderbouw- dat je niet de vordering ter discussie stelt, maar dat je het te betalen bedrag reeds hebt voldaan en dat er dus (mogelijk?) sprake is van een dubbele betaling (althans dat is wat je hier lijkt te stellen).

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-05 16:33
*knip* reageer dan liever gewoon niet, dit voegt zo ook niets toe

[ Voor 77% gewijzigd door ZieMaar! op 09-10-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-05 09:39
Als je kunt aantonen dat je teveel betaald hebt, kun je toch met die bewijzen de deurwaarder benaderen om tot een oplossing te komen? Ik zou (zoals hierboven ook al werd aangegeven) eens contact met die beste man/vrouw opnemen om de situatie te bespreken. Blijf dan wel objectief en vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim40
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 03-02 18:41
Zoals aangegeven heb ik gebeld en via mail een overzicht van alle betalingstransacties gestuurd met bijbehorende uitleg, plus na een maand herinnering.

Nu bijna twee maanden later geen enkele enkele respons van de gerechtsdeurwaarder (die trouwens ook onterecht kosten in rekening heeft gebracht, want stond al dag voor deadline op stoep).
Pagina: 1