HP DesignJet T2600 - Scan2Mail zonder internet toegang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybsf
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17-03 12:05
Beste Tweakers,

Binnen ons bedrijf wordt er gebruik gemaakt van een HP DesignJet T2600. Deze is geconfigureerd om onze interne SMTP server te gebruiken voor mailverkeer. Deze printer kan niet aan het publiek internet aangezien deze enkel op het lokaal netwerk mag gebruikt worden.

Nu hebben we het probleem dat de scan2mail functie "grayed out". We vermoeden dat dit is omdat de printer geen verbinding heeft met het publieke internet (in de webGUI staat er een "No internet connection" error). Is het zo in het heden dat de services zoals scan2mail niet gebruikt kunnen worden zelfs als hiervoor geen internet connectie nodig is? Is er de mogelijkheid om deze check eventueel uit te zetten?

Bedankt voor het advies!

Met vriendelijke groeten,
Cybsf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:00

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Voor wat die printer kost mag je toch wel enige support van HP verwachten, hoop ik....

Ik vermoed dat kundige mensen met een netwerksniffer best kunnen achterhalen wat de printer doet om te bepalen of internet aan of uit staat en dan is er mogelijk iets te simuleren, maar als je dat soort hacks moet uitvoeren om een printer van die prijs werkend te krijgen, vraag ik me af of je de goede printer gekozen hebt.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:34
Misschien is dit ook van toepassing?

HP Community: Scan to email greyed out (Hp Laserjet 700 colour M775)
You need to configure all settings on the printer.
The computer has nothing to do with scanning to email on an M775.
If the icon is on the screen but greyed out there is likely no default from address entered.
Eventueel tijdelijk testen met een internetverbinding indien mogelijk?

[ Voor 7% gewijzigd door The_Doman op 08-10-2024 12:49 ]