max proc abit bx6 rev 1.0?

Pagina: 1
Acties:

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Goeienavond,
ik wil een nieuwe processor voor mijn fantastische Abit bx6 halen maar nu is mijn vraag wat is het maximale wat hier op kan. Ik heb al het "Grote-Abit-BX 440" topic bekeken maar kon niemand vinden met het zelfde rev-nummer als ik.

Op de site van abit stond onder andere dit:
Question)
Do the BH6 Rev. 1.00, 1.01, 1.02, 1.03, etc. and up (BUT NOT 1.1 and above) boards and the BX6 Rev 1.00, 1.01, 1.02, etc. (BUT NOT BX6 Rev 2.0) boards support Coppermine CPUs?

Answer)
No, the BH6 Rev. 1.00, 1.01, 1.02, 1.03, etc. and up (BUT NOT 1.1 and above) boards and the BX6 Rev 1.00, 1.01, 1.02, etc. (BUT NOT BX6 Rev 2.0) do not support Coppermine CPUs due to the native design of power for the CPU core voltage probably not being sufficient. So to avoid instability, we advise that the afore mentioned boards do not support Coppermine CPUs.

Biosupdate kreeg ik dit te zien
Filename: BX6MX.EXE
Date: 12/20/1999
ID: MX NOTE:

Supports Celeron 533Mhz(66Mhz FSB) CPUs.
Supports PIII 600Mhz(100Mhz FSB) CPUs.
Supports 40GB harddisks and above, However we aren't quite sure what the precise capacity is, since the current maximun harddisk on the market is 40GB.

Verwijderd

Zoals je zelf al aangeeft: Intel Pentium III 600MHz max.
We hebben hier ook zo`n mobo liggen en een Pentium III 650MHz wil er niet op lopen. Dus helaas...

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Das best jammer inderdaad.

Maar ik heb volgens mij in het Grote-BX-440 topic gelezen dat iemand met een rev1.03 de celly 850 stabiel kon laten draaien.

Kan ik uberhaupt een celly 850 erin zetten en dan downclocken naar 600. Of is celly een copermine :?

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op woensdag 12 september 2001 20:19 schreef vleppyniles het volgende (en nog wat meer):

...
Supports 40GB harddisks and above, However we aren't quite sure what the precise capacity is, since the current maximun harddisk on the market is 40GB.
:? Beetje suf die jongens bij Abit

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
kan je ff een linkje van die topic plaatsen, ik heb namelijk een BX6 v.2 en wil graag weten wat daar de max proc. van is, en waar die te krijgen zijn

dusse, alvast bedankt

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Die 600MHz die ABit als maximum opgeeft moet je dus echt NIET geloven. Het is wel zo dat de laatste BIOS versie (van begin vorig jaar) deze ondersteunt. Maar de BX6 en de BH6 zijn zo'n beetje de meest flexibele oude borden.

De BX6 kan in principe elke Peniutm III hebben. Het is zelfs vrijwel probleemloos mogelijk om 'm naar een 133MHz FSB te overclocken. Ik ken mensen die op BH6 en BX6 borden Celeron's overclocken tot om en nabij de 1GHz. Ook weet ik van de PIII 800 dat ie erop kan, en in principe moet een 1GHz er ook op kunnen.

De Duits tomshardware heeft een PIII 800 getest, en er is geen reden waarom de PIII 1GHz er niet op zou werken. De goedkoopste oplossing is een slot1->FCPGA convertor met een FCPGA Pentium III, maar er is ook een slot1-PIII op 1GHz. Probeer het gewoon zou ik zeggen, ook al geeft ABit geen garanties.

Overigens heb ik zelf ook al 3 jaar een BX6 die ik nog heb liggen, en ik denk dat daar binnenkort eens een Celeron 1.1GHz op gaat :9

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1