Aangezien mijn laptop het ieder moment kan begeven ben ik op zoek naar een nieuw exemplaar. Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal dagelijks worden gebruikt voor werk (maar daarvoor log ik via de laptop in op een externe computer) en voor gamen (meer richting "cozy games", Hogwarts Legacy, RDR2, Coral Island). Verder kijk/luister ik veel YouTube.
Wat is je budget?
Tot ongeveer € 2000.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Soms zal ik de laptop meenemen om te werken in een café of de bieb, meestal wel een paar keer per week.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zoek een laptop van maximaal 16". Ik hou van een mooi, helder scherm. Zelf zit ik te kijken naar:
ASUS ROG Zephyrus G16 GU603VI-N4015W 16" gaming laptop
Core i9-13900H | RTX 4070 | 16 GB | 1 TB SSD | DDR4 | € 1849
Dit is geloof ik een model uit 2023. Het geheugen kan nog worden uitgebreid tot 48GB indien nodig. Deze laptop wekt vooral mijn interesse omdat hij wat lichter en net wat kleiner is dan veel andere gaming laptops (ivm meenemen), echter lees ik minder goede verhalen over de technische ondersteuning/reparatie indien nodig.
Het andere model op mijn radar is:
Lenovo Legion 5 16IRX9 83DG00EGMH 16"
i7-14650HX | RTX 4070 | 32GB | 1 TB SSD | DDR5 | € 1899
Deze laptop heeft al meer geheugen (evt. uitbreidbaar) en DDR5, maar is wel een stukje zwaarder en groter. Dan is er natuurlijk ook nog de "slim" versie (volgens mij met ongeveer dezelfde specs, maar dan AMD Ryzen 7 (overigens wel 100 euro goedkoper zie ik nu)). Ik geloof niet dat het veel scheelt qua grootte/gewicht.
Ik ben benieuwd wat jullie mij zouden aanraden, andere laptops zijn ook welkom.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal dagelijks worden gebruikt voor werk (maar daarvoor log ik via de laptop in op een externe computer) en voor gamen (meer richting "cozy games", Hogwarts Legacy, RDR2, Coral Island). Verder kijk/luister ik veel YouTube.
Wat is je budget?
Tot ongeveer € 2000.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Soms zal ik de laptop meenemen om te werken in een café of de bieb, meestal wel een paar keer per week.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zoek een laptop van maximaal 16". Ik hou van een mooi, helder scherm. Zelf zit ik te kijken naar:
ASUS ROG Zephyrus G16 GU603VI-N4015W 16" gaming laptop
Core i9-13900H | RTX 4070 | 16 GB | 1 TB SSD | DDR4 | € 1849
Dit is geloof ik een model uit 2023. Het geheugen kan nog worden uitgebreid tot 48GB indien nodig. Deze laptop wekt vooral mijn interesse omdat hij wat lichter en net wat kleiner is dan veel andere gaming laptops (ivm meenemen), echter lees ik minder goede verhalen over de technische ondersteuning/reparatie indien nodig.
Het andere model op mijn radar is:
Lenovo Legion 5 16IRX9 83DG00EGMH 16"
i7-14650HX | RTX 4070 | 32GB | 1 TB SSD | DDR5 | € 1899
Deze laptop heeft al meer geheugen (evt. uitbreidbaar) en DDR5, maar is wel een stukje zwaarder en groter. Dan is er natuurlijk ook nog de "slim" versie (volgens mij met ongeveer dezelfde specs, maar dan AMD Ryzen 7 (overigens wel 100 euro goedkoper zie ik nu)). Ik geloof niet dat het veel scheelt qua grootte/gewicht.
Ik ben benieuwd wat jullie mij zouden aanraden, andere laptops zijn ook welkom.