[Excel] Gefilterde rijen naar een ander blad verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiterwijk
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10-10-2024
Mijn vraag
Ik heb een lijst waarin ik via een tabel ga filteren. De rijen die hier dan van overblijven wil ik automatisch door gekopieerd hebben naar een ander blad.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Omdat dit altijd andere rij nummers zijn kan ik niet gewoon kopiëren op deze manier: ="tabblad"A4:G4 aangezien ik dan alleen de 4e rij heb.

Iemand die mij hier bij kan helpen? (Ik ben Excel net aan het leren dus ik ben nog vrij nieuw met alle formules)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:07
Het makkelijkst voeg je voordat je gaat filteren een extra kolom toe. Stel dat je gegevens in kolom A t/m G zitten. Dan voeg je een kolom H toe met als titel "HULP" oid en deze formule in F2
code:
1
=SUBTOTAL(3;A2)

Die formule trek je door naar alle rijen. SUBTOTAL is een van de weinige functies die rekening houdt met zichtbare en gefilterde rijen. Deze formule zal in alle zichtbare rijen de waarde 1 tonen en 0 in de niet zichtbare rijen.

Op je tweede tabblad gebruik je dan de formule FILTER om alleen de gefilterde rijen te tonen (filter op kolom H = 1)
code:
1
=FILTER(A2:G100;H2:H100=1)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNXJ8LqEbAZscsqlyH6JVPnLPPw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r4EYFKdV5sXh2hSwdvs4jNim.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpOFNpLRqz8Aep35H3Eb8d1frIs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FVzhKJXaetkapcLaac6dj7Vg.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door dixet op 08-10-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

of simpelweg filter() met de juiste criteria gebruiken op het nieuwe tabblad?

[ Voor 17% gewijzigd door Lustucru op 08-10-2024 14:17 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland