Bluetooth werkt niet op nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-05 08:59
PC onderdelen:
AMD Ryzen 7 7700 Tray
Gigabyte B650 AORUS ELITE AX ICE
Sapphire Pure AMD Radeon RX 7900 GRE
Fractal Design Torrent White RGB TG Clear
Microsoft Windows 11 Home (EN, OEM)
Thermalright Peerless Assassin 120 White
2x Kingston Fury Beast KF560C30BWEK2-32
Thermaltake Toughpower GF A3 Snow 850
Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB

Wat heb ik al gedaan:
amd drivers voor wifi en bluetooth gedownload: https://www.gigabyte.com/...#support-dl-driver-wlanbt plus geïnstalleerd.
De antenne die erbij zat aangesloten (wat een ontzettend lelijk ding trouwens en er is geen mogelijkheid zonder tiewraps hem aan de achterzijde te bevestigen).

Xbox accessoires app geïnstalleerd en up to date, zelfde voor Logitech wegens de muis die niet gevonden wordt.

Helaas kan die mijn muis niet vinden en ook mijn xbox controller niet. wat te doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lI-CMDIwAqhatWnQfAvRWswKUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/28rzDOurPzSbnrVjOfYqSkNy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door taurus0205 op 08-10-2024 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hmm, antennes zijn erg gevoelig voor metaal in de buurt. Dat werkt als afscherming van het signaal. Bij mij werkte het in ieder geval niet zonder antenne en bovendien moest ik de antenne op mijn bureau plaatsen. Weg bij de metalen kast van de PC in ieder geval. Weet niet of dat een mogelijkheid is.

Om te testen: houdt je muis eens heel dicht bij de antenne. Wordt hij dan gevonden? Dan zal je Mozes naar de Berg moeten brengen ( De antenne dichter bij de muis en verder van de PC).

Succes!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
ElCondor schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:59:
Hmm, antennes zijn erg gevoelig voor metaal in de buurt. Dat werkt als afscherming van het signaal. Bij mij werkte het in ieder geval niet zonder antenne en bovendien moest ik de antenne op mijn bureau plaatsen. Weg bij de metalen kast van de PC in ieder geval. Weet niet of dat een mogelijkheid is.

Om te testen: houdt je muis eens heel dicht bij de antenne. Wordt hij dan gevonden? Dan zal je Mozes naar de Berg moeten brengen ( De antenne dichter bij de muis en verder van de PC).

Succes!
dat ding op bureau gezet en mijn xbox controller ernaast, er wordt niks gevonden.
Vreemd dat de bluetooth met zo een antenne zo een slecht bereik heeft. Met de tp/link dongle die ik op mijn oude pc had, waren deze isseus er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

taurus0205 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 11:34:
[...]

dat ding op bureau gezet en mijn xbox controller ernaast, er wordt niks gevonden.
Vreemd dat de bluetooth met zo een antenne zo een slecht bereik heeft. Met de tp/link dongle die ik op mijn oude pc had, waren deze isseus er niet.
Dat klinkt eerder naar dat er iets stuk is.
Probeer anders eens met een live ISO een Linux distro op te starten, Mint bijvoorbeeld, dan kun je kijken of het aan Windows/Drivers ligt of dat de hardware echt stuk lijkt.

Is het een geïntegreerde bleutooth chip op je moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
als ik online kijk, zie ik dat deze problemen bij veel mensen present is. Op basis daarvan al diverse stappen ondernomen, helaas zonder succes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRyjmLbXiTFjlrJcVsnTqpqDia0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sltsEbmishAe89VfX44ZhUDh.jpg?f=fotoalbum_large

Of moet ik hier nog losse antennes voor kopen en deze erop schroeven? De dongle die ik van tp-link heb lijkt ook niet meer te werken, want als ik de antenne loskoppelen en met de dongle erin probeer te zoeken vind ie de controller ook niet

[ Voor 25% gewijzigd door taurus0205 op 08-10-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
geen idee, maar nog wat diverse zaken aan en uit te zetten, alles verwijderen en pc opnieuw opstarten en weer installeren werkt het nu.

Als iemand nog een alternatief heeft om niet die lelijke plastic antenne in het zichtveld te hebben hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heb je hem nu al eens met een Linux Live ISO opgestart? Om uit te sluiten dat het aan Windows ligt?
Heb je in het BIOS gekeken of de bluetooth uberhaupt aan staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-05 17:14
Staat Bluetooth uberhaubt wel aan in Windows en wordt je Bluetooth adapter wel gevonden in Windows?

Als die al niet gevonden wordt, dan gaat het nooit werken.

Kijk eens in apparaatbeheer of daar de Bluetooth adapter gevonden wordt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Wylana schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:27:
Staat Bluetooth uberhaubt wel aan in Windows en wordt je Bluetooth adapter wel gevonden in Windows?

Als die al niet gevonden wordt, dan gaat het nooit werken.

Kijk eens in apparaatbeheer of daar de Bluetooth adapter gevonden wordt.
dank voor de tips, maar ik heb het zelf al opgelost. Zie onderste regel in mijn laatste bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
ElCondor schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:18:
Heb je hem nu al eens met een Linux Live ISO opgestart? Om uit te sluiten dat het aan Windows ligt?
Heb je in het BIOS gekeken of de bluetooth uberhaupt aan staat?
thnx, maar ik heb het al opgelost hoor ;) Zie ook laatste regel in mijn laatste bericht van 12.48uur
Pagina: 1