Zwaar pakket versturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 01:52
koektrommeltje schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 00:40:
Goedkooppakket.nl , ca 20-30 euro en gewoon inleveren bij PostNL punt. Ja, zo'n zelfde punt als waar ze je zullen zeggen 'dat is te lang' op het moment dat jij hen vraagt het te verzenden :D Verzendlabel online uitprinten en het kan opeens wel (en fors goedkoper!!)

Cheapcargo: ook rond 30- 35 euro (DPD (door2door, parcelshop2door) of met DHL .
Wellicht een oude post. Ik moet een pakket van ruim 29 kilo versturen naar een ander adres in Nederland.
Via de reguliere POSTNL site kan ik maar tot 23kilo selecteren, maar via goedkooppakket.nl tot 30 kilo.
Hoe komt het dat Goedkooppakket tot 30 kilo gaat terwijl regulier postnl maar tot 23kilo gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
saken schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:19:
[...]

Wellicht een oude post. Ik moet een pakket van ruim 29 kilo versturen naar een ander adres in Nederland.
Via de reguliere POSTNL site kan ik maar tot 23kilo selecteren, maar via goedkooppakket.nl tot 30 kilo.
Hoe komt het dat Goedkooppakket tot 30 kilo gaat terwijl regulier postnl maar tot 23kilo gaat?
Omdat je in je eentje niet veilig/gezond 29 kilo kan tillen. Mogelijk dat goedkooppakket dan met een steekwagen o.i.d. werkt en postnl niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
pagani schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:25:
[...]

Omdat je in je eentje niet veilig/gezond 29 kilo kan tillen. Mogelijk dat goedkooppakket dan met een steekwagen o.i.d. werkt en postnl niet.
Op hun site staat dat het gewoon via PostNL gaat. Schijnt dus dat ze een ander contract hebben? Vind het een vreemde constructie. Maar ik kan dit pakket van 29 kilo dus gewoon via hen versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:37
Zakelijk bij PostNL kan je tot 31.5kg versturen. Nouja, soort van. Het is geen eigen tarief. Je betaald 4.95 "toeslag" omdat je het max gewicht van 23kg overschrijd. Zie https://www.postnl.nl/zak...en/uitleg-factuur/termen/ "Toeslag overschrijding max. pakket dimensies"

[ Voor 4% gewijzigd door OnTracK op 07-10-2024 19:30 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
OnTracK schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:28:
Zakelijk bij PostNL kan je tot 31.5kg versturen. Nouja, soort van. Het is geen eigen tarief. Je betaald 4.95 "toeslag" omdat je het max gewicht van 23kg overschrijd. Zie https://www.postnl.nl/zak...en/uitleg-factuur/termen/ "Toeslag overschrijding max. pakket dimensies"
Maar bij Goedkoooppakketversturen zie ik die toeslag niet verschijnen bij 20 -30 kg?

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/c9ded6b24e27285f5fb63b234bce80dd.png
Maar als je de afmetingen overschrijd bij 10 - 20 kg betaal je die toeslag dus wel klaarblijkelijk? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/3a7fd82aa5aa10daf0e3e61dfd617d45.png

[ Voor 14% gewijzigd door saken op 07-10-2024 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:37
Bij goedkoooppakketversturen tonen ze toevallig het niet als toeslag. Hoe zij werken is dat ze een zakelijk contract bij PostNL hebben, waar als je veel "verstuurd" (veel labels maakt) je goedkopere tarieven krijgt. Daar nemen ze zelf dan weer een kleine marge op en rekenen dat door aan jou. Dus het zal wel degelijk hetzelfde zijn, maar het is maar net hoe zij het op hun site noemen (en hoeveel PostNL daadwerkelijk aan hun aan toeslag rekent inclusief kortingen).

Merk op dat hun "20 - 30kg" tarief al die grotere max dimensies hebben die zie daaronder "XL toeslag" noemen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
OnTracK schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 20:29:
Bij goedkoooppakketversturen tonen ze toevallig het niet als toeslag. Hoe zij werken is dat ze een zakelijk contract bij PostNL hebben, waar als je veel "verstuurd" (veel labels maakt) je goedkopere tarieven krijgt. Daar nemen ze zelf dan weer een kleine marge op en rekenen dat door aan jou. Dus het zal wel degelijk hetzelfde zijn, maar het is maar net hoe zij het op hun site noemen (en hoeveel PostNL daadwerkelijk aan hun aan toeslag rekent inclusief kortingen).

Merk op dat hun "20 - 30kg" tarief al die grotere max dimensies hebben die zie daaronder "XL toeslag" noemen.
Maar vreemd toch dat 20 - 30 kg dan goedkoper is dan 10 -20 kg. Want daar komt nog die 4,95 overheen. Terwijl bij die 20 - 30 kg daar geen toeslag wordt gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 14:21

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topic afgesplitst.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:02

Bob Popcorn

Plop!

Tot 23kg is standaard, ook voor koffers, omdat dat het maximale gewicht is dat je van de Arbo in je eentje mag tillen. Daarna moeten er hulpmiddelen aan te pas komen. Kan prima zijn dat een andere aanbieder die hulpmiddelen standaard in de bus hebben liggen, denk hierbij aan een pompwagen en een bus met laadklep.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Bob Popcorn schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:23:
Tot 23kg is standaard, ook voor koffers, omdat dat het maximale gewicht is dat je van de Arbo in je eentje mag tillen. Daarna moeten er hulpmiddelen aan te pas komen. Kan prima zijn dat een andere aanbieder die hulpmiddelen standaard in de bus hebben liggen, denk hierbij aan een pompwagen en een bus met laadklep.
Wordt gewoon ingeleverd bij hetzelfde POSTNL postkantoor. En door PostNL geleverd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:38
Vraag voor de zekerheid even na of dat PostNL punt het wel wil aannemen. Ik heb al eens met een groot en zwaar pakket bij een Primera gestaan die simpelweg aangaf dat 'de chauffeur dat niet gaat meenemen'. Ik moest maar naar een ander PostNL punt ermee. Het ging om een grote zak met een opblaasfiguur er in. Die kon ik volgens het verhuurbedrijf gewoon overal inleveren, was ook vooraf voor betaald, maar niet elk PostNL punt speelde dat spelletje mee.
Pagina: 1