Mijn contract met Engie loopt af op 30 november en ik heb een aanbod gekregen. Nu begint dus voor mij de grote speurtocht om te kijken voor een nieuw contract. Blijf ik bij Engie of kies ik iets nieuws? Wat ik zie betaal je bij Engie relatief veel voor terugleveren energie.
Ik vind het dit keer bijzonder lastig om te zoeken naar een nieuw energie contract. Niet alleen veranderd mijn gebruik, ook de manier waarop energie wordt berekend lijkt een stuk complexer dan eerst.
Zaken waar ik tegenaanloop:
- Mijn gebruik zal veranderen wanneer mijn hybride warmtepomp is aangesloten deze maand.
- Saldering
- betalen voor teruglevering. (dit is nieuw voor me en energieleveranciers gebruiken of per jaar of per kWh methode)
-Ik zal in de toekomst overstappen naar een EV.
Hoe kan ik goed rekening houden met deze veranderingen? Ik begrijp van Engie dat ik het volgende gebruikt heb afgelopen jaar:
stroomverbruik normaal: 792 kWh
stroomverbruik dal: 2687 kWh
teruglevering normaal: 2453 kWh
terugleveriing dal : 1089 kWh
gas: 993 kubieke meter.
Heeft iemand voor mij tips of ik met deze informatie goed kan zoeken, is het handig dat ik een dynamisch of vast contract pak met een EV? Elke tip is welkom.
Ik vind het dit keer bijzonder lastig om te zoeken naar een nieuw energie contract. Niet alleen veranderd mijn gebruik, ook de manier waarop energie wordt berekend lijkt een stuk complexer dan eerst.
Zaken waar ik tegenaanloop:
- Mijn gebruik zal veranderen wanneer mijn hybride warmtepomp is aangesloten deze maand.
- Saldering
- betalen voor teruglevering. (dit is nieuw voor me en energieleveranciers gebruiken of per jaar of per kWh methode)
-Ik zal in de toekomst overstappen naar een EV.
Hoe kan ik goed rekening houden met deze veranderingen? Ik begrijp van Engie dat ik het volgende gebruikt heb afgelopen jaar:
stroomverbruik normaal: 792 kWh
stroomverbruik dal: 2687 kWh
teruglevering normaal: 2453 kWh
terugleveriing dal : 1089 kWh
gas: 993 kubieke meter.
Heeft iemand voor mij tips of ik met deze informatie goed kan zoeken, is het handig dat ik een dynamisch of vast contract pak met een EV? Elke tip is welkom.
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl