Toon posts:

Spontane resets, waar ligt het aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er staat hier bij mij thuis dus het volgende systeem:

-AMD Athlon SLOT-A 850Mhz
-MSI K7Pro :r
-2x 256MB PC133 White lake geheugen
-1x 128MB PC100 Merkloos geheugen
-NVidia GeForce 256 SDR 32MB
-SBlive! Player 1024
-SMC Netwerkkaart van @home
-Realtek netwerkkaartje
-Voeding 300 Watt (goede voeding)
-40GB Western Digital
-10GB Quantum Fireball

Maar ik heb de hele dag maar spontane resets :? Onder ELKE windows :( WTF is hier nou mis mee? Hoezo doet dit het nou niet? Alles is perfect geconfigureerd, goede drivers, al verschillende geprobeerd. Onder het installeren van een programma crasht het nog. WAT IS ER NOU MIS?!?!??!

Temperaturen:

Proc: 45 (goed)
Mobo: 44 (niet goed?)
GeForce: Maar een ms aan te raken, echt superwarm.

Verwijderd

mobo is wel erg warm. Zit er een koeler op de chipset? Heb je voldoende airflow in je kast?

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Hoe lang heb je dit probleem al? Iets pas geinstalleerd?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

bes wel vreemd dat je kast warmer is dan je proc, bij de meeste mensen is dit namelijk niet het geval. verder heb ik eigenlijk geen idee, misschien je resetbutton die weird doet ?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op woensdag 12 september 2001 20:22 schreef BananeKoning het volgende:
bes wel vreemd dat je kast warmer is dan je proc, bij de meeste mensen is dit namelijk niet het geval. verder heb ik eigenlijk geen idee, misschien je resetbutton die weird doet ?
Dat kan dus niet he. De processor wordt gekoeld met lucht vanuit de kast en de processor zelf is warm. Kan dus helemaal nooit dat de processor zelf koeler is dan de kast en al helemaal de Slot-A kachels niet. (kan alleen met watercooling e.d)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 20:22 schreef BananeKoning het volgende:
Het is niet de kast, het is de moederbord chipset. Hier zit gewoon een klein groen heatsinkje op. Op de geforce zit een metalen plaatje met een paar bobbeltjes erop waar een fan op zit.

• InterCC
  • Laatst online: 21-08 11:46
Heb je de chipset drivers trouwens wel geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, natuurlijk.

Verwijderd

Is je PC geaard? Zo nee, doen, zo ja, I dunno :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, is geaard.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 22:22

Rico

Wie dit leest is gek....

Haal je SBLive er eens uit en test dan nog eens.
Heb hetzelfde gehad...sblive eruit en weg resets

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 21:04 schreef Rico het volgende:
Haal je SBLive er eens uit en test dan nog eens.
Heb hetzelfde gehad...sblive eruit en weg resets
Het is al een jaar ofzo aan de gang, en die SBlive zit er pas een tijdje in, dus daar ligt het niet aan.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
Een vriend van mij had het ook... Op een P3 667 bleek bij hem ergens een Bios Instelling te zijn, even leverancier bellen?

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 13:13

RgR

Ik heb dit ook een keer gehad en toen kwam het door mijn processor. Er was een stukje van de core af, en toen had ik steeds last van spontane resets. Maar dit probleem is zo vervelend omdat het aan 1000 dingen kan liggen. Probeer een andere voeding en probeer het met zo min mogelijk apparaten... het zal je veel tijd gaan kosten om het precies uit te zoeken.

Verwijderd

Ik weet niet om de hoeveel tijd jouw PC reset , maar probeer hem eens een paar uur aan te laten staan in een hele kale DOS-omgeving zodat er dus ook geen belasting voor je processor en je moederbord is. Doet ie het dan nog, dan ligt het denk ik niet aan je processor.

Als dit geen enkele zin heeft dan zou ik de PC helemaal uitelkaar halen tot er bijna niks meer in zit. En dan kaart voor kaart er weer instoppen.

suc6

Verwijderd

Als hij het in een dos omgeving of in een schone windows ook doet,is het een hardware probleem.
In dat geval sloop je al het overbodige eruit,en kijk je of het probleem er nog is.
Zo nee,één voor één alles terugzetten.
Zo ja dan ligt het aan je basis,en gaat het geld kosten.

Verwijderd

Ik heb nog niet gezien of je je BIOS al ooit eens gereset hebt, dat zou ik nl. in de eerste plaats doen!! Maarja ik ben MrBIOSReset himself >:) >>> And I'm PROUD of it, want menig pc'tje die ik onder handen heb gekregen met allerlei fuck-ups, heb ik zo herstelt!!!!!!!! >:) >:) >:) >:) >:) >:)

Btw. op bijna elk topic, waar ik op reageer, vraag ik dit, want voor de rest weet ik er NOG niet zoveel vanaf !!!
Jeeehoe!!!!

Verwijderd

hoe hard loopt je geheugen?
je hebt nl. pc100 naast je pc133 zitten

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 13:13

RgR

...probeer hem eens een paar uur aan te laten staan in een hele kale DOS-omgeving zodat er dus ook geen belasting voor je processor en je moederbord is. Doet ie het dan nog, dan ligt het denk ik niet aan je processor.
Toen ik dit probleem had, resette de pc ook in een kale dos-omgeving, en vaak zelfs voordat het BIOS klaar was met POST-en. Dat lag toen wel echt aan mijn processor.

- Probeer eens een tijd te werken met de Fail-Safe defaults van het BIOS.
- Sluit een andere voeding aan
- Probeer als dat kan een andere processor.

Verwijderd

Zo eens beginnen met een kaal systeempje. Bios default, alleen videokaartje. Zo langzamerhand alles er weer terug plaatsen.

s6

edit:

typo

Verwijderd

Vriend van me had een Cyrix-processor die ie daar de schuld van gaf... >:)

Maar daar schiet je natuurlijk niks mee op :)

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:51

Largo

Donderdraak

ik zou idd een van die geheugenbankjes eruit halen.

Maarre, missch is het makkelijk als je zegt wat er een half jaar geleden in zat, want toen al had je problemen.
Alles wat er daarna ingekomen is kan niet de oorzaak zijn.

Ik neem aan dat je toen alleen die 100mhz streep erin had?

L

Verwijderd

Topicstarter
Toen we em kregen, zat er dit in:

-AMD Athlon SLOT-A 850Mhz
-MSI K7Pro
-2x 128MB merkloos PC100 (nog maar 1 reepje zit erin. Heb al verschillende geprobeerd)
-Nvidia GeForce 256 SDR 32MB
-Quantum Fireball 10GB (is nu 2e HD)
-Yamaha-XG geluidskaart (al vervangen)
-Voeding 250 Watt (al vervangen)
-50x Acer CD-ROM (Nu al kapot)

Toendertijd crashte hij ook al. Maar misschien komt er een Abit KA7 in, die waarschijnlijk WEL zal werken.

• Jake Blues
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Misschien is het toch de "Voeding 300 Watt (goede voeding)". Probeer eens een andere...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 13 september 2001 14:56 schreef Jake Blues het volgende:
Misschien is het toch de "Voeding 300 Watt (goede voeding)". Probeer eens een andere...
Dit is al de 2e voeding.

Verwijderd

Ik heb het heeeel af en toe dat ie zomaar reset, das vet vreemd en vooral irri.

Ik heb een AMD 900, MSI K7T PRO II, 128 mb ram, geforce II PRO 64 MB, 3COM netwerk kaar, 30 GB (kan ff niet op merknaam komen, is wel een hele goede)

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

mja mijn comp had zoiets ook (ook topicje over gehad), later bleek dus gewoon dat m'n processor een beetje heel erg los in z'n slot zat (8>. kon bijna halve centimeter heen en weer worden bewogen op m'n MSI 6163 Pro Slot 1 mobo'tje... nou en sinds die weer vast was gedrukt heeft hij nog niet weer gerebooted zonder mijn persoonlijke toestemming 8-)

Hoi

Pagina: 1