Isoleren plafonds

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-01 13:37
Beste tweakers,

Wij hebben houten vloeren en om geluid te dempen tussen de verdiepingen wil ik deze isoleren met een minerale wol.

Omdat de vloer op sommige plaatsen kleine kiertjes heeft heb ik de onderzijde met het restant dampdichte folie afgedekt. Nu heb ik een restpartij minerale wol besteld waar volgens de winkel geen spijkerflens op zou zitten. Bij ontvangst blijkt deze er wel op te zitten.

Ik had de wol als volgt aan willen brengen:

Houten vloer
Dampremmende folie
80mm minerale wol
80mm minerale wol (tweede laag)
Rachelwerk
Gipsplaat

Beide verdiepingen worden verwarmd

Nu mijn vraag: gaat deze spijkerflens voor problemen zorgen door de verschillende lagen dampremmer? Of kan ik dit zo gewoon aanbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 00:44
Ik weet niet waarom je een dampremmende folie gebruikt tussen verdiepen maar los daarvan,
je kan gewoon met een mes wat snedes maken in de spijkerflens. Of het nu nodig is of niet, dan hoef je je sowieso geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
Logische vraag. Dit had ik wat beter kunnen toelichten in mij post. De dampremmer zit er puur zodat er geen woldeeltjes door de vloer naar boven kunnen komen. Toevallig had ik deze folie nog liggen dus heb ik die gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Als je het rachelwerk rechtstreeks op de balken van de vloer gaan aanbrengen ga je alsnog contactgeluid horen. Dus die zal je ook moeten ontkoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
Caelorum schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 07:00:
Als je het rachelwerk rechtstreeks op de balken van de vloer gaan aanbrengen ga je alsnog contactgeluid horen. Dus die zal je ook moeten ontkoppelen.
Thanks voor de tip! Hoe kan ik dat het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:51

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

geluid dempen (ook contact geluid) wordt het best gedempt door massa.
Minerale isolatie staat niet bekend om zijn geluiddempende kwaliteiten. Of gebruik geluiddempende (geperste) minerale platen (zomaar een merk/type) of als het kan (en het geldboompje/mogelijkheid toe bestaat) en doe het beter door op de vloer een geluiddempende laag aan te brengen (kijk hier naar de Rocksono producten).

En ja je maakt het mooi af met een ontkoppeld plafond, maar je start/basis is massa

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Met slim ^^

Zelf heb ik 16cm steenwol tussen de houten balken gedrukt, voor minerale wol is steenwol op zich best goed qua demping. Hoe zwaarder hoe meer massa. Op de verdiepingsvloer heb ik ook overal matten liggen (https://www.akoestiekwinkel.nl/isomat-ke-geluidsisolatiemat) en die doen erg goed hun best. Contactgeluid is er nog wel in mijn situatie, maar dan zou je boven de platen een zwevende vloer kunnen leggen.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:17

paQ

papiercellulose was hier een mooie oplossing geweest :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1