Toon posts:

probleem met mp3 + scrollen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik gewoon een paar NIET ILLEGALE mp3s uit mij uitgebreide collectie aan het beluisteren ben, en ik ga tegelijker tijd scrollen of deze pc verkennen dan elke keer als hij iets moet 'laden' dan krijg ik een heel vervelenden kras door me muziek heen
heb een creative soundblaster 128 pci, met een msi k7t moederbord, ik speel mp3 af met winamp.

ik zet me moederbord erbij omdat ik het eerst niet had toen ik nog me oude had...

weet iemand wat het is??? is namelijk bruut irri

bij voorbaat dank

-Da borg

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Probeer eens je soundoutputdevice in de preferences te veranderen van directsound naar waveout of andersom.

Plaats je IRQ v/j SB hoger dan die van je videokaart

suc6

<edit: domme opmerking verwijderd die alleen maar bewees hoe "goed" ik wel niet kan lezen wat er staat.>

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

in je prefs "load on startup" gedaan mbt de playlist?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

ik heb zoiets dergelijks ook een keer gehad
ik heb toen de memory hole in mijn bios aangezet en dat hielp ook

suc6

Verwijderd

Topicstarter
damn.. nix werkt....

iemand anders nog suggesties

Verwijderd

Topicstarter
want het is egt KLOTE!!!!!

iemand anders egt nix?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:25
Op woensdag 12 september 2001 21:10 schreef weekveel het volgende:
ik heb zoiets dergelijks ook een keer gehad
ik heb toen de memory hole in mijn bios aangezet en dat hielp ook

suc6
das niet relevqant, die memory hole is alleen voor antieke ISA gevices...

misschien heb je je geluids- en vidkaart gedeeld over 1 irq?
hier zijn nog meer topics over, zoek maareens met de search.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Weet je zeker dat je alles op DMA gezet hebt? (CD-rom, CD-rw en HDD)

Verwijderd

Topicstarter
hmm... weet ik niet zeker...
waar doe ik dat?

Verwijderd

Topicstarter
oh heb het al....
maarja alles staat aan

Verwijderd

Topicstarter
en het werkt nog niet

Verwijderd

Topicstarter
plz het is egt supper irri

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 20:16 schreef Da borg het volgende:
als ik gewoon een paar NIET ILLEGALE mp3s uit mij uitgebreide collectie aan het beluisteren ben, en ik ga tegelijker tijd scrollen of deze pc verkennen dan elke keer als hij iets moet 'laden' dan krijg ik een heel vervelenden kras door me muziek heen
heb een creative soundblaster 128 pci, met een msi k7t moederbord, ik speel mp3 af met winamp.

ik zet me moederbord erbij omdat ik het eerst niet had toen ik nog me oude had...

weet iemand wat het is??? is namelijk bruut irri

bij voorbaat dank

-Da borg
Probeer eens wat ILLEGALE mp3'z >:)

Verwijderd

VIA 4in1 installed?

Verwijderd

Topicstarter
ja...

btw is opgelost,
ik heb me onboard kaart aangeschakeld, en soundblaster 128 uitgeschakeld, en ik heb memory hole aangedaan naar 15m-16m
GEEN ID wat het is maar had het erges gelezen ook op got, maar ik ga nu probben of ik weer met met creative kan want dit is KUT geluid.

greetz

-Da borg

Verwijderd

Topicstarter
kut als ik me creative weer aandoe dan begint ie weer,
het ligt denk ik aan dat msi k7t turbo en soundblaster 128 NIET met elkaar werken....

Verwijderd

ik heb ook een SB PCI128, en tijdens het scrollen trad er bij mij storingen onder de vorm van "gepiep" op ...
Heel erg vaag, heb geformatteerd en nu is t weg...
Overigens deed ie t alleen als ik de scrollbutton gebruikte.
Misschien iets te maken met muisdrivers ofzo? Bij mij is t vanzelf weggegaan, dus heb helaas geen oplossing.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
probeer eens je sb128 en je on-board soundcard samen te installeren. En zorg dan dat je onboard de default is.
In Winamp kun je dan bij plugins, output configure je sb128 selecteren.
Dan gebruikt ie voor alle irri dingen (win sound. game sound enz.) je onboard sound card (boeien dat het slecht is)
en voor je mp3tjes je 128 :)
Misschien dat hiermee je scroll probleem ook opgelost is.

P.S. ik heb het ook zo, is echt super relaxed, quaken door m'n pc speakers en tegelijkertijd mp3 luisteren door m'n stereo :)

gl

specs

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 09:20
Datzelfde probleem heb ik ook en ik heb een live 1024!

Het zijn gewoon goedkope kutkaarten boordevol problemen. die live laat win2000 pro COMPLEET(inclusief blauwe scherm) crashen zodra ik het geluid omhoogschroef via de meegeleverde software(ea-software).

Zelfde met dat geklik en ruis: mijn newsgrabber gebruikt de processor bij het downloaden van elke bericht, niets ernstigs en met andere programma's kan ik normaal doorwerken, als ik mp3s afspeel tijdens het downloaden dan hoor ik bij elke download dat de mp3 gaat tikken. Zelfde met scrollen: effe de scrollknop gebruiken en je kan fluiten naar een paar seconden geluid.

Ik heb een 700 Athlon, 450MB geheugen, genoeg voor de live! zou je denken.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Volgens mij heb jij ergens een probleem in je pc maar dat kan je niet afschuifen op de Live ik heb in meerder pc een live zitten en ze draaien allemaal op win2k maar nog nooit een probleem gehad en ook geen gedonder met de installatie zelfs
en het zijn ook nog eens allemaal verschillende mainboards,

Dus ik begrijp jou probleem niet helemaal maar ik zou als ik jou was toch verder kijken dan je live lang is :)

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

whizzkey

Yep

In de winamp FAQ:

Why does Winamp skip when I scroll a window down in Netscape or Word, even though I have a P2-400?

Your video card is taking bus bandwidth from your soundcard, there is nothing that Winamp can do or could do.

Zoek het dus in die richting.

Jep

Pagina: 1