Verbinding met extern bureaublad werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 19:04
Na een half jaar probeer ik met mijn laptop (Windows 11 Home) contact te maken met een desktop (NUC met Windows 10 Pro) in mijn huis in hetzelfde netwerk. Dit heeft altijd gewerkt, ik heb niks veranderd (alleen automatische updates van Windows) op beide machines en nu lukt het niet meer om contact te krijgen viea Extern Bureaublad.

Aan de desktop ligt het niet want als ik het met mijn zakelijke laptop waar Windows 11 Enterprise op draait, krijg ik zonder problemen verbinding met de NUC. De instellingen in de Extern Bureaublad app zijn op beide laptops hetzelfde.

Iemand een idee om dit te fixen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/im8XoQK1tcgcPDH-uPUoPcUegis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4yTVj3UQdvczB8jFPKQhOhx3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47
Je Windows 11 heeft een verkeerde datum en tijd ingesteld. Als je dat aanpast werkt het vast wel.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• druup
FredvZ schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:05:
Je Windows 11 heeft een verkeerde datum en tijd ingesteld. Als je dat aanpast werkt het vast wel.
Datum en tijd staan op alle machines hetzelfde. In de afbeelding staat de datum op VS notatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Firewall misschien aangesprongen op de NUC? Zou daar eens checken of extern bureaublad wel door komt.
De firewall van Windows is redelijk ondoorzichtig maar een goede test is een rule aanmaken die alle verbindingen op alle poorten toestaat. Als het dan werkt weer netjes uitzetten en kijken wat de juiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-07 13:27
@druup
Je bent niet de enige met dit probleem zo te lezen.

Laptop windows 11 home:
- Staat de remote desktop app wel geactiveerd?
// Winkey + i > system > Remote desktop / extern bureablad. Als je die niet aan kan zetten, kan daar al het probleem zitten.

Log je in op de NUC via hostname of IP adres?. Probeer beide opties eens.
Heb je één account waarmee je op de NUC inlogt?
NUC > Windows firewall. Niet toevallig IP adressen in de whitelist gezet van alleen je enterprise laptop?

Optie om een RDP app te gebruiken. https://mremoteng.org/ (Gratis). Misschien dat die wel werkt op een Home edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
Oon schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:11:
Firewall misschien aangesprongen op de NUC? Zou daar eens checken of extern bureaublad wel door komt.
De firewall van Windows is redelijk ondoorzichtig maar een goede test is een rule aanmaken die alle verbindingen op alle poorten toestaat. Als het dan werkt weer netjes uitzetten en kijken wat de juiste is.
Dan zou ik er met mijn werk laptop ook niet doorheen komen. Heb de firewall ook uitgeschakeld en toen lukte het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druup
Na een Windows update op de NUC kan ik ook weer met mijn prive laptop het bureaublad overnemen.
Ik snap alleen nog steeds niet waarom mijn werk laptop voor die update wel toegang kreeg tot de NUC en mijn prive laptop niet.
Pagina: 1