[Multi] Metaphor: ReFantazio

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:22
Laten we ook deze niet vergeten! De nieuwe game en nieuwe IP van ontwikkelaar ATLUS

The throne sits empty after the king’s assassination. With no heirs, the will of the late king decrees that the next monarch will be elected by the people, & thus begins your fight for the throne..

Wat een reviews ook!
https://www.metacritic.com/game/metaphor-refantazio/

[ Voor 29% gewijzigd door jellybrah op 07-10-2024 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 19:59
Enorm genoten van de demo en pre-order voor vrijdag geplaatst. Super ook van Atlus om gewoon bijna 10 uur weg te geven als (naar het volledige spel overdraagbare) demo!

De reviews zijn inderdaad erg lovend en ik kan me op basis van de demo voorstellen dat het terecht is. Het is echt meer dan 'Fantasy middle-ages Persona', want uit meerdere franchises van Atlus komt wel wat terug en wordt dat gecombineerd met nieuwe elementen. Errug veel zin in!

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dit zou veel meer in mijn straatje moeten passen dan Persona. Ik ga de game uiteindelijk halen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:06
De game scoort enorm goed, maar krijgt bijna geen aandacht hier. Persona 5 vond ik helemaal geweldig en ik denk dat deze game zeker in mijn straatje past. Dit is zeker GOTY materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-07 14:31
Heb de demo zelf niet gespeeld en naast de trailers ook weinig gezien, maar zeker gezien de namen die eraan hebben gewerkt is dit een instant preorder geweest.
Krijg hem ook als het goed is Vrijdag binnen en dan gaan we hopelijk snel eens kijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ben begonnen aan de demo maar de performance is niet best. Ik haal 80-90 fps gemiddeld (alles op hoog) met een 7800X3D/RTX4090 systeem. Ter vergelijking: Cyberpunk 2077 (ultra, raytracing, wel met DLSS etc.) zit rond de 160 fps.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:31
Iedere keer als ik over Persona 5 las dacht ik "dit wil ik spelen". Het hele concept lijkt zo cool. Als je dan ook nog eens de lovende recensies en posts of reddit leest denk je "dit moet toch geweldig zijn?!".
En toch kom ik niet door de eerste paar uur heen. Het is weet mij gewoon niet te pakken! Het voelt gewoon zo ouderwets aan? Ik wil het begrijpen maar het lukt niet.

Precies dat gevoel heb ik nu weer........ de recensies zijn lovend. De setting en stijl ziet er zo cool uit... Maar dan speel ik die demo en snap ik wederom niet hoe ik deze game moet waarderen? Ik haak na 30 minuten al af.

Misschien even doorzetten?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:22

MazeWing

The plot thickens...

Ik was ook geïnteresseerd in dit spel maar de performance is echt zeer matig:

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 11:20
Ik heb nu een aantal uur in de demo gestoken en het speelt als een zonnetje ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03:03
Heerlijk oppervlakkig dit, maar ik probeerde de demo en schrok me kapot van de aliasing. Alsof ik naar een PS3 game zat te kijken. Meteen op afgeknapt. Framerate issues heb ik niet zo moeite mee, maar dit deed zeer aan mn ogen.
Mss ooit als ik er geestelijk op voorbereid ben :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jellybrah
Mutatie schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:28:
Heerlijk oppervlakkig dit, maar ik probeerde de demo en schrok me kapot van de aliasing. Alsof ik naar een PS3 game zat te kijken. Meteen op afgeknapt. Framerate issues heb ik niet zo moeite mee, maar dit deed zeer aan mn ogen.
Het viel mij ook wel op maar ik ben van de gameplay > graphics :p

Liever goede gameplay zoals dit, dan de bare bones gameplay van een FF 16 waar ik na 5 uur afhaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-06 15:50
Mutatie schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 23:28:
Je kan gewoon 4k instellen en 200% resolutie, dan zal je geen aliasing zien.

Maar gameplay > artstyle > graphics sowieso.

Hulde voor dit topic!!
De demo draait gewoon op 4k 120fps bij mij. Geen performance problemen gehad.
Mog schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:47:
Ik ben begonnen aan de demo maar de performance is niet best. Ik haal 80-90 fps gemiddeld (alles op hoog) met een 7800X3D/RTX4090 systeem. Ter vergelijking: Cyberpunk 2077 (ultra, raytracing, wel met DLSS etc.) zit rond de 160 fps.
Wanneer gespeeld? Ze hebben al meerdere patches op die demo uitgevoerd. AO word ook verkeerd berekend dus als je je resolutie scaled gaat ook de AO met 1.0 mee, dus dat vergt ook veel rekenkracht.

Gewoon deze fix eroverheen droppen

https://github.com/Lyall/MetaphorFix/releases

[ Voor 52% gewijzigd door James Pond op 10-10-2024 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Frez schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:28:
Iedere keer als ik over Persona 5 las dacht ik "dit wil ik spelen". Het hele concept lijkt zo cool. Als je dan ook nog eens de lovende recensies en posts of reddit leest denk je "dit moet toch geweldig zijn?!".
En toch kom ik niet door de eerste paar uur heen. Het is weet mij gewoon niet te pakken! Het voelt gewoon zo ouderwets aan? Ik wil het begrijpen maar het lukt niet.

Precies dat gevoel heb ik nu weer........ de recensies zijn lovend. De setting en stijl ziet er zo cool uit... Maar dan speel ik die demo en snap ik wederom niet hoe ik deze game moet waarderen? Ik haak na 30 minuten al af.

Misschien even doorzetten?
30 minuten van een spel van 100 uur is alsof je de halve pagina leest van het eerste Game of Thrones boek.

Je haalt er helemaal niks maar dan ook niks uit.

Het spel begint pas na de tutorial en intro, en die duren zeker 3/4 uur. Dan ga je los en mag je zelf bepalen wat je wil doen etc. Dan begint het ook pas echt leuk te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03:03
James Pond schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:58:
[...]

Je kan gewoon 4k instellen en 200% resolutie, dan zal je geen aliasing zien.
Dat gaat een beetje lastig met een PS5 :+
jellybrah schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:37:
[...]

Het viel mij ook wel op maar ik ben van de gameplay > graphics :p

Liever goede gameplay zoals dit, dan de bare bones gameplay van een FF 16 waar ik na 5 uur afhaakte.
FF16 was geweldig! Rebirth nog veel en veel beter (heerlijk, 2 totaal verschillende maar geweldige FF's) Smaken verschillen en dat is niet erg.
En zeker, gameplay boven graphics. Vandaar ook dat ik het oppervlakkig noemde. De game is zeker heel goed met toffe art direction, maar dat was mijn eerste indruk/ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrdPt1dDRq9LWQ2dILNTy2KLIzw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mUanVmjmxnTJbPc20EzIR5x6.jpg?f=user_large

Fysieke editie op PC gekocht en al binnen, krijg ik dit..
Lekker dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:52
Fenomenale demo. Kan niet wachten tot hij morgen binnenkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:00
Ik heb iets meer dan 2 uur in de demo zitten maar heb nog totaal geen last gehad van performance issues. Heb in de stad een vrij stabiele 120 fps en daarbuiten nog hoger met een 5800X3D en een 3080.

Kijk erg uit naar morgen, heb nog niet zoveel tijd in de demo zitten omdat ik een beetje bang ben dat ik achievements mis ga lopen met het overzetten van de savegame. Maar zou kunnen dat dat totaal niet het geval gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Er is ook al een widescreen fix met de correcte HUD aanpassingen:

https://github.com/Lyall/MetaphorFix

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5LZg5zFog4rsfMMuT0herB_LJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsB7mhkntWoPVnsS3Z5w4EWW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Op 1440P geen enkel probleem de 144 fps te halen, 200% resolutie en fullscreen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Hier een nieuwe versie voor PC van de Lyall fix (Widescreen, intro movie skip, je kan de blur en speed lines weghalen bij het rennen, AO resolutie aanpassen in de INI)

https://github.com/Lyall/MetaphorFix/releases

En hier ook een TAA mod voor PC/Steam Deck

https://greatondeck.net/m...ix-for-pc-and-steam-deck/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Geweldig spel tot nu toe. Ik had de demo al gespeeld, maar heb die niet volledig uitgespeeld. Had wel de optionele dungeon daar doorgelopen maar ook de boss daar niet verslagen. In de Nordmines had ik zelfs de draak laten liggen, ik dacht dat je die moest skippen haha.

Nu ben ik in de volledige versie maar gewoon opnieuw begonnen, en wat een vet spel. Nu ik eindelijk voorbij de intro ben kan ik nu lekker gaan bepalen wat ik wil gaan doen. Hier een paar screenshots

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8dn4Bg9ZWAD0z4y1lj3S8_tY_yU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0tyKSJosecAPuhOLikzbYxz8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkG40I0HH5q7i2BebDsbPGfbs_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzbjyyCZF3DA79R6S147xSTH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nps1DGKkY7PVUuKVO9B3GOCKPbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/14RtHCRXbXS5L3fczqohJMiV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Ik ben blij dat er meer gameplay in zit dan Persona 5, zelfs een stukje dat leek op FF9 op 2:22

Zucht, daar mag de remake toch snel van uitkomen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
Wat een spel jongens. Spelen de tweakers dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
James Pond schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:20:
Het is denk ik meer een niche (JRPG's in het algemeen tegenwoordig)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 11:20
Het is echt fantastisch 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
jellybrah schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:59:
[...]

Het is denk ik meer een niche (JRPG's in het algemeen tegenwoordig)
Vandaag meer dan 80.000k concurrent users op Steam tho ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:46
Demo gespeeld: Dit is wel een RPG waar je U! tegen zegt.Ga hem bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan2011
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-07 16:23
Ook demo gespeeld, wat een goede game. Gek genoeg haakte ik bij Persona 5 snel af, dit spel vind ik daarentegen veel beter. Je komt naar mijn idee meteen in het verhaal, de setting spreekt mij meer aan (fantasy/Middeleeuwen) en geweldige characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Mog schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 19:47:
Installeer de Lyall fix en, ga niet op 200% op 4k het draaien want dan draait het dus op 8k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-07 18:15
Ben toch wat neutraler over deze game.

De PC release is echt schandalig. Gelukkig zijn er nu mods die het een beetje oppoetsten. Hoe kom je erbij om in 2024 een game zonder anti aliasing uit te brengen. En dan stoor ik mij nog niet eens aan de blokkerige textures en de lage framerates voor wat er op het scherm getoverd wordt.

Gameplay is ook wat vreemd. Doordat MP niet regenereert en moeilijk is aan te vullen en de turn based battles zelfs tegen lagere level mobs best pijn doen wordt je eigenlijk gedwongen om alles in de overworld te verslaan en turn based battles te voorkomen. En dan zul je ook moeten grinden om bij te blijven. Of gebruik maken van de tergend langzame MP generatie van de mage. En in tegenstelling tot de gemiddelde RPG zul je met grinden sneller door te content heen gaan omdat de turn-based battles veel tijd kosten. En melee is king, want het kost geen MP en er zitten aardig wat voordeeltjes ingebakken. Zonder gebruik te maken van exploits wordt het weer erg moeilijk en zit je snel zonder mp en dan wordt je door het kalender systeem "gestraft" als je een dungeon in meerdere pogingen moet doorlopen.

Verhaal is dan weer wel leuk en er zit de prettige geniale gekte in wat Japanse games leuk kan maken , maar een meesterwerk is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
friketje1 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:49:

De PC release is echt schandalig. Gelukkig zijn er nu mods die het een beetje oppoetsten. Hoe kom je erbij om in 2024 een game zonder anti aliasing uit te brengen. En dan stoor ik mij nog niet eens aan de blokkerige textures en de lage framerates voor wat er op het scherm getoverd wordt.

Gameplay is ook wat vreemd. Doordat MP niet regenereert en moeilijk is aan te vullen en de turn based battles zelfs tegen lagere level mobs best pijn doen wordt je eigenlijk gedwongen om alles in de overworld te verslaan en turn based battles te voorkomen. En dan zul je ook moeten grinden om bij te blijven. Of gebruik maken van de tergend langzame MP generatie van de mage. En in tegenstelling tot de gemiddelde RPG zul je met grinden sneller door te content heen gaan omdat de turn-based battles veel tijd kosten. En melee is king, want het kost geen MP en er zitten aardig wat voordeeltjes ingebakken. Zonder gebruik te maken van exploits wordt het weer erg moeilijk en zit je snel zonder mp en dan wordt je door het kalender systeem "gestraft" als je een dungeon in meerdere pogingen moet doorlopen.

Verhaal is dan weer wel leuk en er zit de prettige geniale gekte in wat Japanse games leuk kan maken , maar een meesterwerk is het zeker niet.
Ik kan me hier na 10 u wel bij aansluiten helaas.

De dungeons doen mij qua level design weinig. Het is gewoon alles verslaan en alle chests openen. De eerste optionele dungeon is supermakkelijk tot aan de eindbaas. Ineens een mega difficulty spike en niet te verslaan tot je de perfecte archetype mix hebt en de combined move.

Had verdorie gehoopt van die calender days af te zijn en ook dat hebben ze teruggebracht.

Geef me aub eens een echte wereld om te verkennen zoals FF 12 ofzo ipv van die goedkoop ogende dungeons. Teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
De kalender ben ik ook geen fan van. Je krijgt er fomo van en de drang om alles in 1 run te doen.

De basis van de game zou perfect zijn voor een roguelite achtige game met een verhaal. Wel met een hogere moeilijkheid natuurlijk. Gewoon proberen een dungeon te halen tot je niet verder kunt en de volgende dag opnieuw. En dan niet grinden om verder te komen maar gewoon goed spelen met een beperkt aantal mobs per run. De betere spelers hebben dan minder dagen nodig om het uit te spelen of kunnen dat op een lager level, dat zou je als een soort score kunnen zien. Zonder dat je het gevoel krijgt om zaken te missen als het niet in 1 keer lukt.

Dat zou de perfectie jRPG zijn wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Die eindbaas in dungeon 1. Wtf. Alles daarvoor was prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Timothy3000 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:23:
Die eindbaas in dungeon 1. Wtf. Alles daarvoor was prima te doen.
Dit dus al. Je moet bijna opzoeken wat daar de tactiek voor is. Voelt aan als "alleen dit geweer is effectief voor deze vijand" uit Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
Dit is hoe de game werkt, is eigenlijk bij elke jRPG zo. Alles voor de boss fights is voor xp en items, spielerei, het gaat om de boss battles. Des te irritanter dat de MP zo schaars is want dat is niet meer dan de speeltijd verlengen.

Voelt ook een beetje als een gok spelletje omdat je van te voren niet weet welke resistances de boss heeft en bij bijna elke boss battle weet ik al dat ik met de verkeerde setup ben begonnen. Die tips die je kunt kopen helpen ook niet. En ook irritant dat je een battle niet op kan geven, heb al denk ik meer dan 10 keer de game geforceerd afgesloten om wat tijd te sparen.

Vermaak mij verder wel prima, maar het had zoveel beter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Heb de game zelf nog niet opgestart, maar duidelijk in dit topic wordt dat mensen nooit eerder een Persona of SMT stijl game hebben gespeeld :)

Vooral bij Persona moet je gewoon als je blind in de eerste playthrough gaat keuzes maken vanwege de kalender, die kun je in een NG+ nog altijd bijhalen wat dat betreft. Nooit problemen mee gehad maar dat ben ik persoonlijk iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:34
Als enorm Persona fan heb ik de game meteen gepreordered na het spelen van de demo. Ik moet wel zeggen dat Amazon's Prime delivery niet heel erg Prime aanvoelt aangezien ik de game nog steeds niet binnen heb :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Akaendra schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:03:
Heb de game zelf nog niet opgestart, maar duidelijk in dit topic wordt dat mensen nooit eerder een Persona of SMT stijl game hebben gespeeld :)

Vooral bij Persona moet je gewoon als je blind in de eerste playthrough gaat keuzes maken vanwege de kalender, die kun je in een NG+ nog altijd bijhalen wat dat betreft. Nooit problemen mee gehad maar dat ben ik persoonlijk iig.
Zeker wel, Persona 5 helemaal uitgespeeld. Laat ik het zo zeggen, ik had niet verwacht dat ze echt exact dezelfde vorm zouden gebruiken voor deze game. De kalender, de social links, de Archetypes/Persona's.
Dat is geen classic rpg, maar een Atlus rpg.

Zelf vind ik het jammer, het is niet mijn stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
friketje1 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:49:

Je kan met de Mage class gewoon MP refillen door vijanden te verslaan in realtime combat :) dat is geen exploit maar gewoon hoe de game in elkaar zit.

Je wordt zeker niet gestraft voor het meerdere keren doorlopen van een dungeon, de game is hierop gebalanceerd. In principe kan je bij elke Magla Hollow terug, en daar is het ook op gebalanceerd.

Ja het is wel beter om een dungeon in 1 dag te doorlopen, en met de Mage Archetype kan dat ook makkelijk :)

Vergeet niet om veel te mixen en te matchen met de archetypes.

Ik heb nu de vierde party members en zit daar bij de dungeon. Ook de Grotto gedaan, die was ook niet echt pittig. Het is pas moeilijk als je ambushed wordt. Speel op hard maar wel veel SMT gespeeld dus het valt wel mee.

Enige wat soms lastig is, is dat je in de dungeon zelf (behalve bij More's checkpoints) niet kan wisselen van Archetypes.

Maar hoezo werken de tips niet van de informeren? Die vertellen je precies welke shit je nodig hebt voor de eindbaas van dungeons etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
jellybrah schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:06:
[...]

Zeker wel, Persona 5 helemaal uitgespeeld. Laat ik het zo zeggen, ik had niet verwacht dat ze echt exact dezelfde vorm zouden gebruiken voor deze game. De kalender, de social links, de Archetypes/Persona's.
Dat is geen classic rpg, maar een Atlus rpg.

Zelf vind ik het jammer, het is niet mijn stijl.
Maar dat zit toch allemaal in de demo? :?

Daarnaast is het Archetype systeem wel wezenlijk anders dan de Persona's, aangezien je ook niet tussendoor kan wisselen. Daarnaast loont het enorm om je party members andere Archetypes te laten leren, met die inherited skills is dat enorm belangrijk.

Dan heb je ook nog de synthetis (?) skills.

[ Voor 24% gewijzigd door James Pond op 16-10-2024 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ben de boel nu iets meer door aan het krijgen en dan is het toch wel genieten geblazen. Ik vind de kalender ook altijd wel leuk. Houdt je scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
James Pond schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:48:
[...]

Je kan met de Mage class gewoon MP refillen door vijanden te verslaan in realtime combat :) dat is geen exploit maar gewoon hoe de game in elkaar zit.
1 mp per tegenstander. Je bent wel even bezig. Leuk is anders.
Het is ook goed te doen om een dungeon in 1 keer door te lopen. Vond alleen de eerste grote story dungeon echt verschrikkelijk. Moest wel 5 keer terug om mp te grinden.
Daarna ook de samenstelling van de groep maar aangepast, alleen maar melee en mijn main die mage is.
Als je er echt doorheen wil rammen met je voor 4x merchant gaan uiteraard. Dan is het gewoon alles critten en dan heb je ook geen zorgen over mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
friketje1 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:33:
[...]

1 mp per tegenstander. Je bent wel even bezig. Leuk is anders.
Het is ook goed te doen om een dungeon in 1 keer door te lopen. Vond alleen de eerste grote story dungeon echt verschrikkelijk. Moest wel 5 keer terug om mp te grinden.
Daarna ook de samenstelling van de groep maar aangepast, alleen maar melee en mijn main die mage is.
Als je er echt doorheen wil rammen met je voor 4x merchant gaan uiteraard. Dan is het gewoon alles critten en dan heb je ook geen zorgen over mp.
1 mp per tegenstander? Had het gevoel dat het veel sneller gaat.

Maarja verschilt ook per dungeon, in die Grotto is een kamer met iets van 25 vijanden erin. Nou je loopt er ff naartoe, spamt attack, terug naar de save (die is 10sec verderop) en dan reloaden die vijanden ook weer.

[ Voor 16% gewijzigd door James Pond op 17-10-2024 19:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
Nieuwe patch voegt anti aliasing opties toe op pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-06 22:32
Zit nu al 113 uur in Persona 5 Royal. Zodra ik deze game heb uitgespeeld ga ik door naar Shin Megami Tensai 5 Vengance. Pas dan Metaphor! 😅 Dus een paar maanden nog. Maar kan niet wacht joh.
Echt heel hard fan geworden van Atlus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Zelf nu ook een begin gemaakt (naja, teller staat al op 12 uur)
Eerste Dungeon was wel behoorlijk groot maar toch in 1 dag weten te doen met wat MP teruggrinden maar dat is allemaal niet zo heel erg imo.

Tot nu toe erg vermakelijk, verhaal zit ook tot nu toe best leuk in elkaar, game neigt ook meer naar SMT qua begin moeilijkheid en hoe je de main character bouwt maar overall tot nu toe nog erg leuk om te spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:07
Wat een heerlijke game was het weer :) van mij mogen ze in deze wereld nog wel even verder borduren want het is een enorm toffe setting :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Zo, Gisteren uitgespeeld, wat een heerlijke game :)
Nu nog even een NG+ run doen voor de laatste trophy en dan is deze ook weer helemaal Platinum :)
Eens kijken hoe broken early game is als je alle goede wapens hebt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:48

nFo

€ 39,- bij bol.com/mediamarkt voor PS5/Xbox

Ook een begin gamaakt met de demo bevalt goed, :P

[ Voor 37% gewijzigd door nFo op 18-11-2024 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Bij de eerste dungeon was ik eigenlijk al wel klaar met de game.. het hele time management had ik niet verwacht en vooral ook niet de geforceerde combat strategie. Jammer.. helaas niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

jellybrah schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:47:
Bij de eerste dungeon was ik eigenlijk al wel klaar met de game.. het hele time management had ik niet verwacht en vooral ook niet de geforceerde combat strategie. Jammer.. helaas niet voor mij.
Ik vind de time management nog niet zo heel storend, als ik zo lees is het gelukkig niet zo extreem als de Persona games.
Turn based combat haalt de snelheid van de game er wel flink uit,gelukkig krijg je wel al snel een optie om low level enemies wel in een keer verslaan, ik zou de Demo nog even doorspelen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Dit had je letterlijk kunnen weten op moment 1 van de announcement trailer. Dan heb je of niet opgelet tijdens de vele trailers of de game gewoon blind gekocht.
Het werd vanaf moment 1 gewoon heel duidelijk gemaakt dat dit een soort Persona game zou worden, en ja die hebben time management en letterlijk alles wat Atlus RPG's hebben, dus ook de 'geforceerde' Combat strategie met in dit geval Press Turns van de SMT reeks.

Dat jij het niets vindt dat kan maar dat maakt de game niet minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Metaphor ReFantazio's character design draws directly from 16th-century Dutch painter Hieronymous Bosch's surrealistic works.
https://www.thegamer.com/...-bosch-art-inspired-them/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Nooit een Persona game gespeeld? Of de demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Timothy3000 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:11:
[...]

Nooit een Persona game gespeeld? Of de demo?
Zeker, P5 helemaal uitgespeeld. Laat ik het zo zeggen, ik verwachtte echt weer een oldskool rpg a la final fantasy. De setting leent zich daar perfect voor. Helaas voor mij dus, het is gewoon weer P5 met een setting die er niet bij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
jellybrah schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:07:
[...]

Zeker, P5 helemaal uitgespeeld. Laat ik het zo zeggen, ik verwachtte echt weer een oldskool rpg a la final fantasy. De setting leent zich daar perfect voor. Helaas voor mij dus, het is gewoon weer P5 met een setting die er niet bij past.
Die setting past perfect. Nog beter dan in Persona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Timothy3000 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:02:
[...]

Die setting past perfect. Nog beter dan in Persona.
Tsja jou mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
En velen met mij! Ik hoop dat ze Persona even laten liggen en hier op voortborduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
soms is het beter om gewoon niet te reageren

[ Voor 83% gewijzigd door BM op 20-11-2024 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forsaken
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-06 17:12
James Pond schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:20:
Nee, die spelen liever The Veilguard... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Forsaken schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 11:25:
[...]

Beide games zijn fantastisch imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 15:21
[...]

En dat is slecht waarom? Het zijn allebei redelijke games.

Ik wacht zelf op Metaphor tot ik P5R heb uitgespeeld :+ En dat gaat nog wel even duren

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
[...]

Snap ik ook niet maar ieder zn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
corset schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 13:06:
[...]

En dat is slecht waarom? Het zijn allebei redelijke games.

Ik wacht zelf op Metaphor tot ik P5R heb uitgespeeld :+ En dat gaat nog wel even duren
Metaphor is echt wel beter dan 'redelijk'.

Da niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
Heb hem net afgerond. Toch echt wel een "redelijke" game, het had zoveel beter kunnen zijn. Ook echt verbaasd dat dit voor GOTY is genomineerd. Ook niet slecht, maar genoeg verbeterpunten.

+
Verhaal

Monster design, erg creatieve en bijna artistieke game

Blijft uitdagend, gevoel dat elk gevecht er toe doet

-
-Erg lelijk level design. Verouderde engine. Lelijke textures. Saaie levels waarbij al nauwelijks aandacht aan besteed is, waarbij sommige levels ook nog steeds weer terug komen. Kan eigenlijk echt niet.

-console interface, maar hoort ook bij het genre natuurlijk.

-overworld combat: is gewoon niet goed. Acties werken vertraagd of je wordt van achter een muur geraakt. Voelt altijd oneerlijk. En het zou niet eens zo erg zijn ware het niet dat de penalty zo gruwelijk is. Beste optie is vluchten, aanvankelijk kan dat vaak niet, later in de game wel maar dan zit je eerst duimen te draaien om de eerste beurt van de tegenstanders af te wachten. Gewoon niet leuk.

-Balans/moeilijkheid. Denk dat het makkelijker is voor iemand die SMT goed kent.Op medium bijna niet te spelen zonder een guide of tips van forums, het is eens niet moeilijk, maar je moet wel de door devs bedachte strategie volgen en die is vaak goed verstopt. Door de kalender structuur kun je in een gevecht komen waarbij je met verkeerde skills of door ontbrekende items kansloos bent (voorlaatste side quest boss bijvoorbeeld, die is echt belachelijk). Ook veel zaken die OP zijn die je gewoon niet kunt weten dat die er zijn zoals dat ene food item. Was ik dus te laat voor om dat nog te unlocken. Ik had er geen geduld voor en een aantal battles op easy gedaan, maar dat voelt ook weer als valsspelen. Final boss wel met gemak op medium kunnen doen, maar ik kan mij ook goed voorstellen dat hier mensen in problemen komen. Was zelf bijna door MP en potions heen. Als je dat dan in de gewenste moeilijkheid wil doen moet je dus terug en dan ben je dus 3-4 uur kwijt om dat probleem op te lossen. Niet echt leuk.
Die laatste boss battle zelf is, met de juiste voorbereiding, gewoon weer erg makkelijk, het is niet meer dan dezelfde skills herhalen.
Wat ik denk ik bedoel: experimenteren is een gedoe en je mag eigenlijk geen fouten maken, dat vind ik niet echt goed game design.
Wellicht was dit ook op te lossen door een extra moeilijkheidsgraad. Ook gelezen dat mensen de final story boss op story mode niet konden verslaan. Dus easy mode zou beter normal kunnen zijn. En dan een very hard mode toevoegen en story mode die niet te verliezen is.
Denk zelf dat ik mij prima had vermaakt als ik het alles in "easy mode" had gespeeld, dan weet je gewoon niet beter. Maar een game uitspelen op "easy" is natuurlijk mijn eer te na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
friketje1 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:19:
-overworld combat: is gewoon niet goed. Acties werken vertraagd of je wordt van achter een muur geraakt. Voelt altijd oneerlijk.
Ik heb daar nooit last van eigenlijk. Je kunt enemies imo altijd vrij makkelijk aanvallen en stunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
Timothy3000 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 15:27:
[...]

Ik heb daar nooit last van eigenlijk. Je kunt enemies imo altijd vrij makkelijk aanvallen en stunnen.
Heb ook het meeste met mage gespeeld, dan gaat het stunnen wat minder makkelijk.
Late game wordt het ook lastiger, het begon mij behoorlijk te irriteren. Vooral bij van die spawn points en als er dan een muurtje staat waar ze van achter langs schieten, erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
James Pond schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:46:
[...]

Metaphor is echt wel beter dan 'redelijk'.

Da niet.
Meningen zijn leuk toch? Iedereen kan ze hebben. Alleen verkondigen sommigen alsof die van hen beter zijn :+

Ik vond persoonlijk Persona 4 Golden een van de betere Persona games. Ja 5 (of 5 Royal) was goed maaar niet zo goed als 4 golden. Maar goed, beetje net zoals TLOU. Mensen doen graag alsof het de beste game ooit is, en zo uniek en goed. Terwijl uiteindelijk het gewoon middelmatige games zijn.

Andere mensen kunnen het echt wel geweldig vinden. En alleen maar mooi als iedereen zich kan vermaken met een game. Maar voor mij zijn er betere games.

Daarom ga ik ook lekker genieten van Veilguard, ongeacht wat wat huilende kiddo's vinden wat ik er van moet vinden :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Sorry maar waarom zou Persona 4 beter zijn dan 5?

De enige reden die ik me kan bedenken is dat 4 je 'eerste' persona game is, waardoor die uiteindelijk beter in de smaak valt omdat P5 dan repititief kan overkomen. Misschien vindt je de characters in P4 beter?

Toen ik het speelde nadat ik P5 had gespeeld, kwam het allemaal vrij karig over en de characters vond ik helemaal niet zo tof als die van P5. Teddy een grote ergenis.

In letterlijk alle opzichten is P5 een betere game.

Geniet vooral van Veilguard met de dialogen geschreven door team Disney :P

[ Voor 23% gewijzigd door James Pond op 25-11-2024 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik snap de vergelijkingen hier niet zo tussen DA en Metaphor. Totaal verschillende games en beide op hun eigen manier steengoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Timothy3000 schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:19:
Ik snap de vergelijkingen hier niet zo tussen DA en Metaphor. Totaal verschillende games en beide op hun eigen manier steengoed.
Er is hier toch ook niemand die die twee games vergelijkt?

Hij gaf gewoon aan dat er mensen liever Veilguard spelen (die actief posten op Tweakers dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
James Pond schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:55:
Sorry maar waarom zou Persona 4 beter zijn dan 5?

De enige reden die ik me kan bedenken is dat 4 je 'eerste' persona game is, waardoor die uiteindelijk beter in de smaak valt omdat P5 dan repititief kan overkomen. Misschien vindt je de characters in P4 beter?

Toen ik het speelde nadat ik P5 had gespeeld, kwam het allemaal vrij karig over en de characters vond ik helemaal niet zo tof als die van P5. Teddy een grote ergenis.

In letterlijk alle opzichten is P5 een betere game.

Geniet vooral van Veilguard met de dialogen geschreven door team Disney :P
En daarom meningen ;) Leuk toch hoe dat werkt?

En als je Veilguard disney noemt.. mja, dan weet ik hoe laat het is en wat voor type deze discussie gaat worden. Geniet ervan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
corset schreef op maandag 25 november 2024 @ 09:47:
[...]

En daarom meningen ;) Leuk toch hoe dat werkt?

En als je Veilguard disney noemt.. mja, dan weet ik hoe laat het is en wat voor type deze discussie gaat worden. Geniet ervan!
Genoeg echte fans van Dragon Age die dit werkelijk waardeloos vinden. Zie de officiele thread op Resetera. Zie de verkoopcijfers. Lees de Steam reviews.

Heeft niks met meningen te maken, het is gewoon slecht geschreven.

Niet alles is een mening. Sommige zaken kunnen objectief gewoon slecht zijn. En daar is het schrijfwerk in Dragon Age Veilguard er zeker één van. Ze houden niet eens rekening met lore uit hun vorige games.

En ja het is Disney. Want er is 0,0 nuance, iemand is slecht of goed. Echter blijf je de goody goody two shoes en kan je tegen niemand een lul zijn. Ja dat is Disney.

[ Voor 37% gewijzigd door James Pond op 25-11-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
James Pond schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:18:
[...]

Genoeg echte fans van Dragon Age die dit werkelijk waardeloos vinden. Zie de officiele thread op Resetera. Zie de verkoopcijfers. Lees de Steam reviews.

Niet alles is een mening. Sommige zaken kunnen objectief gewoon slecht zijn. En daar is het schrijfwerk in Dragon Age Veilguard er zeker één van. Ze houden niet eens rekening met lore uit hun vorige games.

En ja het is Disney. Want er is 0,0 nuance, iemand is slecht of goed. Echter blijf je de goody goody two shoes en kan je tegen niemand een lul zijn. Ja dat is Disney.
Met die logica kan ik Twilight ook objectief slecht noemen.. terwijl verkoopcijfers wat anders zeggen. Maar goed, dit gaat zwaar off topic en is een totaal onzinnige discussie.
Als je je echt wil gedragen als een "STOP HAVING FUN!" meme, doe dat lekker ergens anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
James Pond schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:18:
[...]

Totaal offtopic, deze mening. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Meer on topic:

Ik heb de game nu bijna uit. Enorm van genoten - groot fan van Persona en vond deze game net een tandje sterker. Had persoonlijk na alle lof uit reviews wel iets meer van het verhaal en de sidecontent verwacht en de combat in dungeons werd bij vlagen net iets te eentonig maar ik hoop dat ze nog een game in deze reeks maken. Nu net niet mijn GOTY maar er zit echt heel veel potentie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
corset schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:27:
[...]

Met die logica kan ik Twilight ook objectief slecht noemen.. terwijl verkoopcijfers wat anders zeggen. Maar goed, dit gaat zwaar off topic en is een totaal onzinnige discussie.
Als je je echt wil gedragen als een "STOP HAVING FUN!" meme, doe dat lekker ergens anders..
Als jij er plezier mee hebt, more power to you!

Klopt, Twilight is objectief ook erg slecht.

Transformers ook.

Dat iets populair is of veel verkoopt maakt het echt niet goed. Dat iets slecht is betekend overigens ook niet dat je er niet van kan genieten.

Ik kijk wel met enig plezier naar Transformers. Maar goed is het echt niet.

[ Voor 12% gewijzigd door James Pond op 25-11-2024 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Timothy3000 schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:32:
Meer on topic:

Ik heb de game nu bijna uit. Enorm van genoten - groot fan van Persona en vond deze game net een tandje sterker. Had persoonlijk na alle lof uit reviews wel iets meer van het verhaal en de sidecontent verwacht en de combat in dungeons werd bij vlagen net iets te eentonig maar ik hoop dat ze nog een game in deze reeks maken. Nu net niet mijn GOTY maar er zit echt heel veel potentie in.
Klinkt goed! Nadat ik P5R platinum binnen heb maar beginnen. Of eerst de Silent Hill 2 platinum.. hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 24-03 22:18
James Pond schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:27:
Geweldig spel tot nu toe. Ik had de demo al gespeeld, maar heb die niet volledig uitgespeeld. Had wel de optionele dungeon daar doorgelopen maar ook de boss daar niet verslagen. In de Nordmines had ik zelfs de draak laten liggen, ik dacht dat je die moest skippen haha.

Nu ben ik in de volledige versie maar gewoon opnieuw begonnen, en wat een vet spel. Nu ik eindelijk voorbij de intro ben kan ik nu lekker gaan bepalen wat ik wil gaan doen. Hier een paar screenshots
Ikzelf ben bijna klaar met de demo (vermoed ik) en vandaag komt het spel binnen.
Maar even een vraagje mbt de draak, die heb ik ook laten liggen, maar ik begrijp uit je verhaal dat je dat beter niet kan doen ? :)
Ik wilde namelijk gewoon verdergaan met mijn savefile, maar als dat heel veel uitmaakt dan wil ik best opnieuw beginnen.

Ik zag ook dat mensen de mobs in de mines gewoon verslaan zonder turnbased battles, klopt dat en wat doe ik dan fout? :+

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Akaendra
henkyyyyyyy schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:48:
[...]

Ikzelf ben bijna klaar met de demo (vermoed ik) en vandaag komt het spel binnen.
Maar even een vraagje mbt de draak, die heb ik ook laten liggen, maar ik begrijp uit je verhaal dat je dat beter niet kan doen ? :)
Ik wilde namelijk gewoon verdergaan met mijn savefile, maar als dat heel veel uitmaakt dan wil ik best opnieuw beginnen.

Ik zag ook dat mensen de mobs in de mines gewoon verslaan zonder turnbased battles, klopt dat en wat doe ik dan fout? :+
MBT de draak, is niet heel moeilijk om te doen en je krijgt er een verdomd goed wapen uit dat wel even meegaat voor de warrior class :)

Je kunt mobs die 3 levels lager zijn dan jezelf gewoon overworld verslaan (geeft wel minder xp enzo) en die worden dan doorgaans als blauw weergegeven als je Faerie Sight gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Akaendra schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:55:
[...]

MBT de draak, is niet heel moeilijk om te doen en je krijgt er een verdomd goed wapen uit dat wel even meegaat voor de warrior class :)

Je kunt mobs die 3 levels lager zijn dan jezelf gewoon overworld verslaan (geeft wel minder xp enzo) en die worden dan doorgaans als blauw weergegeven als je Faerie Sight gebruikt :)
Oke dank je, dat wordt dan opnieuw spelen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
henkyyyyyyy schreef op maandag 25 november 2024 @ 13:48:
[...]

Als je hoog genoeg lvl bent, dan kan je vijanden killen zonder turnbased battles, als ze zwakker zijn dan jou.

Die draak heeft inderdaad een zeer goed wapen wat hij dropt, die Strohl zeker een lvl of 10/15 vast heeft kunnen houden.

Zou hem zeker verslaan als je er nog niet ver voorbij bent!

• henkyyyyyyy
James Pond schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:15:
[...]

Als je hoog genoeg lvl bent, dan kan je vijanden killen zonder turnbased battles, als ze zwakker zijn dan jou.

Die draak heeft inderdaad een zeer goed wapen wat hij dropt, die Strohl zeker een lvl of 10/15 vast heeft kunnen houden.

Zou hem zeker verslaan als je er nog niet ver voorbij bent!
Ik heb nog een savefile vlak voordat ik bij de draak ben, maar ik heb veel te weinig MP. Heeft iemand tips om aan meer MP te komen? Ik weet dat die slangen MP-potions droppen, maar de droprate is echt veel te laag

Anders wordt het toch opnieuw beginnen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo

nFo

henkyyyyyyy schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:25:
[...]

Ik heb nog een savefile vlak voordat ik bij de draak ben, maar ik heb veel te weinig MP. Heeft iemand tips om aan meer MP te komen? Ik weet dat die slangen MP-potions droppen, maar de droprate is echt veel te laag

Die ice shards ook kopen, die draak was weak voor ice damage, maar of dat voldoende is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
henkyyyyyyy schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:25:
[...]

Je kan, mits vijanden respawnen, proberen je MC naar mage om te toveren als je dat nog niet hebt gedaan en wat overworld battles te doen.
Passive van mage is namelijk 1 Mp per verslagen vijand voor je party. Makkelijk natuurlijk tegen blauwe vijanden maar ik heb het daar nooit nodig gehad in ieder geval dus ik weet niet echt of spul goed respawned of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
nFo schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:03:
[...]

Die ice shards ook kopen, die draak was weak voor ice damage, maar of dat voldoende is ?
Ja die had ik ook al allemaal gekocht.
Akaendra schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:06:
[...]

Je kan, mits vijanden respawnen, proberen je MC naar mage om te toveren als je dat nog niet hebt gedaan en wat overworld battles te doen.
Passive van mage is namelijk 1 Mp per verslagen vijand voor je party. Makkelijk natuurlijk tegen blauwe vijanden maar ik heb het daar nooit nodig gehad in ieder geval dus ik weet niet echt of spul goed respawned of niet.
Ah, bedankt! Nee, ik had gewoon die Seeker. Dus het blijkt dat het uitmaakt aan welk personage je jouw archetype koppelt wat betreft passive skills. Degene die hem nu heeft, krijgt die specifieke passive skill niet. Klopt het dat je in de game ook niet kunt zien dat die mage een andere passive skill krijgt als je het archetype aan een ander personage koppelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Nee er is een passieve skill, die zie je gewoon in het menu staan. Echter werkt niet alles bij andere party members. Zoals die mana regeneration skill, dat werkt alleen als je het op je main character doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
James Pond schreef op donderdag 28 november 2024 @ 14:01:
Nee er is een passieve skill, die zie je gewoon in het menu staan. Echter werkt niet alles bij andere party members. Zoals die mana regeneration skill, dat werkt alleen als je het op je main character doet.
Nou het is gelukt en de draak is verslagen, easy als je genoeg MP hebt. :)
Maar ik zag echt nergens staan dat de Mage die passieve skill had toen hij equiped was bij die oude man. Toen ik die Mage bij de MC deed, zie je dat wel in de skills lijst.
Waar zou ik dat normaal gesproken kunnen zien als het alleen de MC betreft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:48:
[...]

Nou het is gelukt en de draak is verslagen, easy als je genoeg MP hebt. :)
Maar ik zag echt nergens staan dat de Mage die passieve skill had toen hij equiped was bij die oude man. Toen ik die Mage bij de MC deed, zie je dat wel in de skills lijst.
Waar zou ik dat normaal gesproken kunnen zien als het alleen de MC betreft?
Zou ik even thuis moeten checken, maar het beste kan je gewoon bij de MC de archetypes bekijken.

https://game8.co/games/Metaphor-ReFantazio/archives/476950

Hier kan je alle 'hero' passives zien, zou nu niet klikken ivm spoilers though.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:04
Deze game komt over 2 dagen uit op de Gamepass, als ik zo kijk lijkt het best wel een beetje op Clair Obscur: Expedition 33 (kwa gameplay, of vergis ik mij hierin?)

anyways, deze ga ik spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Kol Nedra schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:04:
Deze game komt over 2 dagen uit op de Gamepass, als ik zo kijk lijkt het best wel een beetje op Clair Obscur: Expedition 33 (kwa gameplay, of vergis ik mij hierin?)

Nee, niet helemaal. Ook turnbased maar zonder zelf dodgen enzo. Wel een fantastische game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Kol Nedra schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:04:

Metaphor is meer te vergelijken met Shin Migami Tensei/Persona dan met Expedition 33.
Ook een hele leuke game, maar toch wel een stukje anders gezien je hier aan een kalender vastzit ( a la persona)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
corset schreef op maandag 25 november 2024 @ 10:27:
[...]

Maar je hebt toch gelijk? Twilight is ook slecht. Transformers net zo. Kan nog wel vermakelijk zijn, maar goed is het echt niet.

Want als dat al goed is, wat zijn dan films zoals Interview with a Vampire of een actiefilm als Heat? Meesterwerken?

Dat iets goed verkoopt is ook geen graadmeter van kwaliteit.

Beetje offtopic en paar maand later maar toch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Metaphor komt ook naar Gamepass trouwens! Dat is fantastisch voor mensen die hem willen spelen maar geen 60€ willen uitgeven.
Pagina: 1