friketje1 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:49:
Ben toch wat neutraler over deze game.
De PC release is echt schandalig. Gelukkig zijn er nu mods die het een beetje oppoetsten. Hoe kom je erbij om in 2024 een game zonder anti aliasing uit te brengen. En dan stoor ik mij nog niet eens aan de blokkerige textures en de lage framerates voor wat er op het scherm getoverd wordt.
Gameplay is ook wat vreemd. Doordat MP niet regenereert en moeilijk is aan te vullen en de turn based battles zelfs tegen lagere level mobs best pijn doen wordt je eigenlijk gedwongen om alles in de overworld te verslaan en turn based battles te voorkomen. En dan zul je ook moeten grinden om bij te blijven. Of gebruik maken van de tergend langzame MP generatie van de mage. En in tegenstelling tot de gemiddelde RPG zul je met grinden sneller door te content heen gaan omdat de turn-based battles veel tijd kosten. En melee is king, want het kost geen MP en er zitten aardig wat voordeeltjes ingebakken. Zonder gebruik te maken van exploits wordt het weer erg moeilijk en zit je snel zonder mp en dan wordt je door het kalender systeem "gestraft" als je een dungeon in meerdere pogingen moet doorlopen.
Verhaal is dan weer wel leuk en er zit de prettige geniale gekte in wat Japanse games leuk kan maken , maar een meesterwerk is het zeker niet.
Je kan met de Mage class gewoon MP refillen door vijanden te verslaan in realtime combat

dat is geen exploit maar gewoon hoe de game in elkaar zit.
Je wordt zeker niet gestraft voor het meerdere keren doorlopen van een dungeon, de game is hierop gebalanceerd. In principe kan je bij elke Magla Hollow terug, en daar is het ook op gebalanceerd.
Ja het is wel beter om een dungeon in 1 dag te doorlopen, en met de Mage Archetype kan dat ook makkelijk
Vergeet niet om veel te mixen en te matchen met de archetypes.
Ik heb nu de vierde party members en zit daar bij de dungeon. Ook de Grotto gedaan, die was ook niet echt pittig. Het is pas moeilijk als je ambushed wordt. Speel op hard maar wel veel SMT gespeeld dus het valt wel mee.
Enige wat soms lastig is, is dat je in de dungeon zelf (behalve bij More's checkpoints) niet kan wisselen van Archetypes.
Maar hoezo werken de tips niet van de informeren? Die vertellen je precies welke shit je nodig hebt voor de eindbaas van dungeons etc..