Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudsbloem123
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-06 08:29
Ik heb een oude Galaxy A5 met een minimaal prepaid tegoed. Ik gebruik hem alleen om in te kunnen loggen met een code via sms. Ik heb hem zo ingesteld dat hij geen contact maakt met het net.

Nu wil ik ook graag whatsappen, maar verder geen updates krijgen en andere internet-verbonden zaken.
(Hoe) kan ik mijn gsm zo instellen dat hij alleen contact maakt met whatsapp zonder dat mijn tegoed verbruikt wordt?

Of loopt ik met dit oude toestel teveel beveiligingsrisico? (Ik ga verder niet het net op).

Beste antwoord (via Goudsbloem123 op 10-10-2024 18:07)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07 17:53
Voor WhatsApp heb je een internetverbinding nodig, en voor de veiligheid moet die app ook zichzelf kunnen updaten.
Echter, in de instellingen van de Google Play Store kun je aangeven dat die alleen mag updaten als je op Wifi verbonden bent, dus daarmee bescherm je je tegoed.

Dan binnen WhatsApp kun je instellen alleen berichten te accepteren van contacten, geen media te downloaden tenzij verbonden via Wifi, etc.

Qua leeftijd zit deze telefoon wel aan einde. De vraag is of WhatsApp er nog op wil installeren. maar werkt dat en houd je jezelf in hand om niet allerlei vreemde websites te bezoeken dan kun je er uit halen wat erin zit.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07 17:53
Voor WhatsApp heb je een internetverbinding nodig, en voor de veiligheid moet die app ook zichzelf kunnen updaten.
Echter, in de instellingen van de Google Play Store kun je aangeven dat die alleen mag updaten als je op Wifi verbonden bent, dus daarmee bescherm je je tegoed.

Dan binnen WhatsApp kun je instellen alleen berichten te accepteren van contacten, geen media te downloaden tenzij verbonden via Wifi, etc.

Qua leeftijd zit deze telefoon wel aan einde. De vraag is of WhatsApp er nog op wil installeren. maar werkt dat en houd je jezelf in hand om niet allerlei vreemde websites te bezoeken dan kun je er uit halen wat erin zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Goudsbloem123 zolang je het mobiel internet uitschakelt op je telefoon, zal WhatsApp dat ook niet gebruiken.

En mocht je het echt zeker willen weten, kan je met apps, zoals AFWall+ (een soort firewall) instellen welke apps wel/geen toegang mogen hebben tot het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudsbloem123
De bedoeling is dat ik (via de gsm) ga whatsappen op mijn pc. Ik heb begrepen dat je dan niet meer elke keer de gsm erbij hoeft te pakken om in te loggen.

Goeie tip van die updates en instellingen.

AFWall+ goed idee.

Maar inderdaad: ik betwijfel ook of mijn ouwe lijkje dit nog trekt.
We gaan het proberen. Bedankt voor de hulp.

(Ik kan maar 1x 'Beste antwoord' geven :-/ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 13:35
Als je whatsapp op de pc gebruikt heb je de telefoon niet telkens nodig, die kan tegenwoordig zelfs uit staan om Whatsapp op de pc te kunnen gebruiken.

PS... waarom doe je die telefoon niet gewoon aan de wifi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

franssie

Save the albatross

@Goudsbloem123 Die telefoon heeft toch gewoon wifi? Dus inderdaad mobiel internet uitzetten (eventueel ook APN verwijderen, dan kan ie niets via de simkaart) en web whatsapp gebruiken op de PC. Als je niet thuis bent kan je dan alleen SMS ontvangen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudsbloem123
Ja, via de wifi was ook de bedoeling.
Maar ik had niet genoeg inzicht/kennis om te begrijpen dat hij dan niets doet met de simkaart.
Nu dus wel, waarvoor nogmaals dank.
Pagina: 1