Gedeeltelijke renovatie schoorsteen kosten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KCKC
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-05 09:56
Wat zijn jullie ervaringen met kosten voor het (gedeeltelijk) laten renoveren van een schoorsteen?

We hebben geen lekkage maar hebben aan de hand van een bouwtechnische keuring geïnformeerd naar de kosten. Het is een schoorsteen met (aan een zijde) aardig wat mos maar weinig beschadigingen.
Er zijn bij de overgang van schoorsteen naar loodslabben wat stukjes uit het voegwerk, verder is dit nog in goede staat.

We willen dit laten reinigen, de paar plekjes aan voegwerk die nu beschadigd zijn (en wellicht wat loskomt met reinigen) laten bijwerken en de boel laten impregneren.

Ik krijg een prijsopgaaf van 1800-2000 euro ex. btw. Dit lijkt mij buitensporig voor de hoeveelheid werk (gevoelsmatig 2x een halve dag + bijkomende (materiaal)kosten?). Of zijn dit de prijzen van nu?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:30
Recent gedaan. 800€ per schoorsteen.

Moet er wel bij zeggen dat het een redelijk gemakkelijk te betreden plat dak betreft. Ik kan me voorstellen dat als er een hoogwerker moet komen de kosten hoger uitvallen.

[ Voor 69% gewijzigd door TereZz op 07-10-2024 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Dat bijwerken vind ik altijd zo zonde van het geld. Ben je na de volgende vorstperiode weer aan de beurt.

Laat het dan gewoon helemaal opnieuw voegen en er nieuw lood inzetten. Dan kun je er weer 10+ jaar tegen aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Sethro op 07-10-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
KCKC schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:46:
We willen dit laten reinigen, de paar plekjes aan voegwerk die nu beschadigd zijn (en wellicht wat loskomt met reinigen) laten bijwerken en de boel laten impregneren.

Ik krijg een prijsopgaaf van 1800-2000 euro ex. btw. Dit lijkt mij buitensporig voor de hoeveelheid werk (gevoelsmatig 2x een halve dag + bijkomende (materiaal)kosten?). Of zijn dit de prijzen van nu?
Stevige prijs, maar we weten ook niet wat er precies allemaal in de offerte zit. Kunnen ze er goed bij of moeten ze met steigers of een hoogwerker in de weer?
Sethro schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:50:
Laat het dan gewoon helemaal opnieuw voegen en er nieuw lood inzetten. Dan kun je er weer 10+ jaar tegen aan.
Misschien gaat dat ook wel gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KCKC
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-05 09:56
TheGhostInc schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:51:
[...]

Stevige prijs, maar we weten ook niet wat er precies allemaal in de offerte zit. Kunnen ze er goed bij of moeten ze met steigers of een hoogwerker in de weer?

[...]

Misschien gaat dat ook wel gebeuren?
Staat omschreven als hetvolgende:

Bevestigen klimhulpmiddelen / Reinigen met hogedrukreiniger warm water/stoom / Voegwerk herstellen waar dat nodig is / Kop coaten / Impregneren met Gevelcreme / Werkplek bezemschoon opleveren.

Het is op een hoek dus steiger is eventueel een optie. Wel een schuin dak.

Moet zeggen dat ik zelf ook meer ben van het "in een keer goed doen", maar met dit soort bedragen moet ik helaas toch keuzes gaan maken ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:29
Gebruik je schoorsteen nog?

Hier niet, dus ik heb er voor gekozen om 'm meteen weg te laten halen.
Dat was ongeveer hetzelfde bedrag.

[ Voor 15% gewijzigd door MisterMailman op 07-10-2024 16:29 ]

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:36
Nog een paar offertes opvragen of dat moet wel een heel erg grote schoorsteen zijn voor dat bedrag, hier 3 jaar geleden 700 per schoorsteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:08
Ik vind de hierboven genoemde bedragen heel laag. Als ze het goed doen, dan is een man er zeker een dag mee bezig. Incl. materiaal etc. Zal dat dan zeker meer dan € 1000,-- moeten zijn. Maar om me heen hoor ik bedragen van € 2000,-- voor een volledige renovatie. Dat is de marktprijs, zo lijkt het.

Je kan vragen naar het uurtarief en of je gewoon achteraf per uur en de materialen mag afrekenen. Wie weet doen ze het.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:39
Zoals @MisterMailman al aangeeft. Gebruik je hem nog en is de schoorsteen volledig jouw eigendom (geen tweekapper met gedeelde schoorsteen bijvoorbeeld). Als het antwoord nee is dan zou ik het geld besteden om hem weg te halen.

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:31
Mijn vader heeft pas zijn schoorsteen op een tussenwoning laten weghalen voor 1000 euro. als je het niet meer gebruikt zou ik het weghalen, kost evenveel en heb je er nooit geen omkijken meer naar.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik heb ze hier ook beide weg gehaald.
Huis van 1930 en 20 jaar terug verwijderd.
De voegen en het lood waren op.
En bij nadere inspectie bleken er ook wat stenen losgevroren te zijn.
Dus dan alles maar weg ook binnenshuis geeft je meteen ook een pak ruimte.
Nu hebben we een rvs pijp langs de buitenkant.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:13
1 offerte = geen offerte

En als je het doet,doe het dan goed. Wat voegen bijwerken heb je weinig aan. Volledig renoveren of gewoon verwijderen.

Dat zou moeten kunnen voor tussen de 1000 euro en het bedrag dat je schetst

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:32

MLLL

Palm Treo 650

Je mag niet elke schoorsteen straffeloos van het dak afhalen.
Zou het wel van te voren even nagaan bij je gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-06 13:22

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

MLLL schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 05:45:
Je mag niet elke schoorsteen straffeloos van het dak afhalen.
Zou het wel van te voren even nagaan bij je gemeente.
Als een schoorsteen een beeldbepalend object is aan/van het huis (dit of groter) dan snap ik het, maar een standaard schoorsteen (zoals dat in 99 van de 100 gevallen is) is gewoon vergunningsvrij.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:32

MLLL

Palm Treo 650

ollie1965 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:53:
[...]

Als een schoorsteen een beeldbepalend object is aan/van het huis (dit of groter) dan snap ik het, maar een standaard schoorsteen (zoals dat in 99 van de 100 gevallen is) is gewoon vergunningsvrij.
Dus niet elke schoorsteen ;)
Pagina: 1