Dockingstation voor switchen tussen laptop en desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-06 13:36
Hallo,

Ik ben op zoek naar een dockingstation (of switch) waarmee ik makkelijk kan switchen tussen werklaptop en thuis PC. Ik heb al een en ander zitten lezen in andere topics, op websites en met wat klantenservices aan de lijn gehangen, maar ik krijg nog geen eenduidig advies.

Ik wil namelijk vanaf beiden apparaten makkelijk gebruik kunnen maken van mijn randapparatuur, zonder meerdere kabels te moeten wisselen. Ik heb 2 monitoren (1 4k monitor en 1 Full HD monitor), muis, toetsenbord en webcam (allen usb), die ik wil aansluiten op het dockingstation aan te sluiten. Vervolgens wil ik dan door 1 kabel (tussen laptop/pc enerzijds en docking station anderzijds) te wisselen tussen laptop en pc kunnen switchen. Dat mag 1 kabel zijn, of een aparte kabel tussen pc en dockingstation en een kabel tussen laptop en dockingstation.

Ook zou ik bij voorkeur externe harde schijven en een SD-kaart(eventueel via kaartlezer met usb-aansluiting) op het dockingstation aan willen sluiten om snel bestanden te kopieren tussen deze SD-kaart en harde schijven, zonder dat de bestanden via de pc gaan. Ik kan de harde schijven en sd-kaart ook rechtstreeks op de pc aansluiten, maar die usb-poorten zitten aan de achterkant van de pc, dus het dockingstation dat op het bureau ligt zou praktischer zijn. 5GB/s USB-a poorten zijn daar voldoende voor qua snelheid.

Mijn vraag:
- Hoe sluit ik mijn pc correct aan op het dockingstation? Mijn werklaptop heeft een USB-c Thunderbolt aansluiting, maar mijn pc niet. Mijn pc heeft wel een USB-C aansluiting, maar die zit op het moederbord en heeft geen lightning symbool erbij staan, maar die zit op het moederbord. Wel heb ik aan de voorkant van mijn pc USB-A aansluitingen met SS 5GB/s snelheid en lightning symbooltje. De Videokaart heeft 1 hdmi en 3 Displayport aansluitingen. Is aansluiting op 1 van deze poorten mogelijk, zodat de data/signalen van pc, via dockingstation, naar monitors en randapparatuur wordt gestuurd en ook weer terug van randapparatuur naar PC? Of is dit mogelijk met een USB-c-naar-Displayport-adapter/kabel: https://www.allekabels.nl...Zw9FueYX_1RoaAoWlEALw_wcB
- Kan ik (snel) data kopieren tussen 2 harde schijven en SD-kaart via het dockingstation, of moet er dan een andere aansluiting gelegd worden van dockingstation naar PC?

Laptop is een Dell Latitude 5320 die ik alleen gebruik voor werk
PC is een HP Omen 40L GT21-1xxxx (geen idee waarom ik de rest van cijfers niet krijg) die ik gebruik voor foto editing en gaming

Mag dus ook een andere apparaat zijn (kvm switch?) als ie maar genoeg aansluitingen heeft voor alle randapparatuur, aan mijn pc gekoppeld kan worden en geen kwaliteit/snelheid verliest in beeld/geluidskwaliteit, data kopieren of gaming prestaties.

Als ik een dockingstation als deze (https://www.alternate.nl/...tion/html/product/1903843) zou kunnen aansluiten op de Displayport uitgang van mijn pc met een kabel als deze (https://www.allekabels.nl...Zw9FueYX_1RoaAoWlEALw_wcB) heb ik een oplossing maar ik kom er niet achter of dat zou werken.

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 16% gewijzigd door averagegamer op 07-10-2024 15:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slane147129
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 13:40
Als je wilt schakelen tussen pc en laptop dan komt bij mij meteen het idee van een KVM switch naar boven. Geen idee of er ook dergelijke zijn met al die extra aansluitingen die jij nodig hebt voor je pc, laptop, ext HDD's en je SD-kaarten. Alhoewel met een USB hub kom je ook al ver?

Daarnaast, heb je al gecheckt welke docking stations beschikbaar zijn voor je laptop en welke poorten die heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
slane147129 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:07:
Als je wilt schakelen tussen pc en laptop dan komt bij mij meteen het idee van een KVM switch naar boven. Geen idee of er ook dergelijke zijn met al die extra aansluitingen die jij nodig hebt voor je pc, laptop, ext HDD's en je SD-kaarten. Alhoewel met een USB hub kom je ook al ver?

Daarnaast, heb je al gecheckt welke docking stations beschikbaar zijn voor je laptop en welke poorten die heeft?
Dat is dus mijn vraag, is er een dockingstation/kvm switch, die deze connectiviteit biedt en die ik ook op mijn pc aan kan sluiten. Ik neem aan dat dat alleen kan via de uitgang van mijn videokaart? Dat is HDMI of Dataport.

Mijn werklaptop heeft USB-c thunderbolt, maar ook USB-A 3.0 en HDMI.

Als ik een dockingstation als deze (https://www.alternate.nl/...tion/html/product/1903843) zou kunnen aansluiten op de Displayport uitgang van mijn pc met een kabel als deze (https://www.allekabels.nl...Zw9FueYX_1RoaAoWlEALw_wcB) heb ik een oplossing.

[ Voor 21% gewijzigd door averagegamer op 07-10-2024 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:01
Als je schermen meerdere inputs hebben, sluit dan je PC rechtstreeks aan op je scherm, en je laptop via het dock en dan naar het scherm.

Webcam, muis, en toetsenbord kun je laten lopen via uitvoering: Ugreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box (en de uplinks gaan dan naar je PC en het dock).

Als er maar 1 input actief is, dan switcht mijn scherm automatisch. Ik hoef alleen maar op het knopje op de ugreen te drukken om de usb poorten om te gooien. (als bijden aan staan moet ik ook op het input knopje op m'n scherm drukken, maar dat komt niet vaak voor en is dan alsnog een kleine moeite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
NESFreak schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:30:
Als je schermen meerdere inputs hebben, sluit dan je PC rechtstreeks aan op je scherm, en je laptop via het dock en dan naar het scherm.

Webcam, muis, en toetsenbord kun je laten lopen via uitvoering: Ugreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box (en de uplinks gaan dan naar je PC en het dock).

Als er maar 1 input actief is, dan switcht mijn scherm automatisch. Ik hoef alleen maar op het knopje op de ugreen te drukken om de usb poorten om te gooien. (als bijden aan staan moet ik ook op het input knopje op m'n scherm drukken, maar dat komt niet vaak voor en is dan alsnog een kleine moeite).
Dat is inderdaad ook een optie, maar creert wel een hoop extra kabels. Plus ik kan dan niet mijn hdd's en card-reader makkelijk op het bureau in de dockingstation steken maar moet dan weer achter de pc duiken zoals nu het geval is.

Daarom zou een dockingstation mijn voorkeur hebben, maar ik weet niet of/hoe die op de juiste manier connect met de pc. Of een displaylink to usb-c kabel daarvoor werkt. En of ik de bestanden dan van de ene naar de andere externe hdd kan kopieren middels het dockingstation, zonder dat die aangesloten zijn op de pc. De verkopers van deze producten konden me daar geen uitsluitsel over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
averagegamer schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:49:
[...]

Dat is inderdaad ook een optie, maar creert wel een hoop extra kabels. Plus ik kan dan niet mijn hdd's en card-reader makkelijk op het bureau in de dockingstation steken maar moet dan weer achter de pc duiken zoals nu het geval is.

Daarom zou een dockingstation mijn voorkeur hebben, maar ik weet niet of/hoe die op de juiste manier connect met de pc. Of een displaylink to usb-c kabel daarvoor werkt. En of ik de bestanden dan van de ene naar de andere externe hdd kan kopieren middels het dockingstation, zonder dat die aangesloten zijn op de pc. De verkopers van deze producten konden me daar geen uitsluitsel over geven.
Ook die kunnen dan in de usb switch toch?

Hoewel het switchen zowel zo als met een kvm wel effectief gelijk is aan het zo uit de pc trekken van een externe schijf (dus let op veilig verwijderen). Eventueel kost een usb verlengsnoertje ook niet de hoofdprijs als je een directe link met je desktop nog wilt hebben naast die switch.

van af zowel je dock als je pc blijven idd wel meerdere kabels lopen. Ik denk dat je daar niet snel aan ontkomt (en zou bij mijn setup ook geen schoonheidsprijs winnen). Met een kabelbinder moet je die wel uit het zicht kunnen krijgen. En ik ga er hier vanuit dat het enkel je laptop is die je vaak wilt loskopellen (en die dus met 1 usb c kabel naar de dock gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:45
Niet direct een fijne oplossing aangezien je al monitoren hebt maar dit is dus de reden dat ik voor een 1440p gaming monitor ben gegaan met KVM optie en dan het liefst ook nog een met een voldoende hoge power delivery over de USB-C zodat je meteen de laptop kan opladen. Alle randapparatuur zoals muis, toetsenbord maar ook andere USB apparaten sluit je dan aan op de aanwezige USB poorten op de monitor en dan hoef je nooit meer kabels te wisselen en alleen nog op een knopje te drukken. Werkt echt ideaal maar is natuurlijk niet een fijn idee als je al goede monitoren hebt staan.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
NESFreak schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:54:
[...]

Ook die kunnen dan in de usb switch toch?

Hoewel het switchen zowel zo als met een kvm wel effectief gelijk is aan het zo uit de pc trekken van een externe schijf (dus let op veilig verwijderen). Eventueel kost een usb verlengsnoertje ook niet de hoofdprijs als je een directe link met je desktop nog wilt hebben naast die switch.

van af zowel je dock als je pc blijven idd wel meerdere kabels lopen. Ik denk dat je daar niet snel aan ontkomt (en zou bij mijn setup ook geen schoonheidsprijs winnen). Met een kabelbinder moet je die wel uit het zicht kunnen krijgen. En ik ga er hier vanuit dat het enkel je laptop is die je vaak wilt loskopellen (en die dus met 1 usb c kabel naar de dock gaat).
Het gaat echt om het continu (dagelijks of soms paar keer per dag) kunnen switchen tussen laptop en pc, dus weet niet of dit dat de beste optie is. Je moet dan switchen op zowel monitor als de switch. Daarnaast heb je in ieder geval 2 extra kabels lopen voor de monitors en misschien nog extra richting pc. Weet ook niet of dataoverdracht via zo n switch erg snel gaat.

Maar zou een displayport naar usb-c kabel dan niet werken om een pc op een usb-c thunderbolt aansluiting van een dockingstation aan te sluiten?
Therazor schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:10:
Niet direct een fijne oplossing aangezien je al monitoren hebt maar dit is dus de reden dat ik voor een 1440p gaming monitor ben gegaan met KVM optie en dan het liefst ook nog een met een voldoende hoge power delivery over de USB-C zodat je meteen de laptop kan opladen. Alle randapparatuur zoals muis, toetsenbord maar ook andere USB apparaten sluit je dan aan op de aanwezige USB poorten op de monitor en dan hoef je nooit meer kabels te wisselen en alleen nog op een knopje te drukken. Werkt echt ideaal maar is natuurlijk niet een fijn idee als je al goede monitoren hebt staan.
Het stomme is dat ik geen docking station mag declareren op mn werk, maar wel een monitor, dus dat zou nog een optie zijn, mn 1080P monitor vervangen voor een 4K met KVM. Maar hoe sluit ik dan mn tweede monitor daarop aan? Wat voor kabel moet er van monitor naar PC en laptop? En zoveel usb-aansluitingen heeft een monitor ook niet, laat staan snelle voor data-overdracht, waar je ook nog aan de achterkant van de monitor moet prutsen met in/uitplluggen van hdd's.

Is een dockingstation niet mogelijk op mijn pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:29

Jorissie87

No diggity

Ik had destijds hetzelfde probleem. Ik game ook nog op mijn eigen pc dus was op zoek naar een KVM switch die 2 monitoren op hogere resolutie met hogere refreshrates zonder inputlag kon switchen. Uiteindelijk heb ik hier geen betaalbare oplossing voor gevonden en doe daarom nu het volgende.

Ik heb voor mijn randapparatuur (muis, toetsenbord en headset) een USB Switch gekocht. Met een druk op de knop kan die dus wisselen tussen mn werklaptop en pc. Daarnaast heeft één van mijn monitoren een HDMI en Displayport. De DP gebruik ik voor mn pc en de HDMI voor mn laptop.

Als ik aan mn werkdag begin druk ik op 1 knop op mn USB switch en wissel ik het inputsignaal van mn monitor. Als ik savonds even op mn eigen pc wil wissel ik weer terug.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Jorissie87 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:46:
Ik had destijds hetzelfde probleem. Ik game ook nog op mijn eigen pc dus was op zoek naar een KVM switch die 2 monitoren op hogere resolutie met hogere refreshrates zonder inputlag kon switchen. Uiteindelijk heb ik hier geen betaalbare oplossing voor gevonden en doe daarom nu het volgende.

Ik heb voor mijn randapparatuur (muis, toetsenbord en headset) een USB Switch gekocht. Met een druk op de knop kan die dus wisselen tussen mn werklaptop en pc. Daarnaast heeft één van mijn monitoren een HDMI en Displayport. De DP gebruik ik voor mn pc en de HDMI voor mn laptop.

Als ik aan mn werkdag begin druk ik op 1 knop op mn USB switch en wissel ik het inputsignaal van mn monitor. Als ik savonds even op mn eigen pc wil wissel ik weer terug.
Dat kan, maar in mijn geval wil ik beide monitoren meeswitchen tussen laptop en PC, en dat kan niet via de switch.

Ik hoef niet op 2 monitoren te gamen overigens, dat mag op 1. De 2 monitoren is meer voor simpelere taken. Er zijn 8K DP to USB-C kabels. Als die mijn computer zou kunnen connecten met een dockingstation zou het werken.

[ Voor 9% gewijzigd door averagegamer op 07-10-2024 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:45
Tussen je monitor en de pc doe je een HDMI kabel of een displayport kabel gecombineerd met een USB-C kabel voor alle data gerelateerde zaken. Je pc zal geen videooutput over usb-c ondersteunen tenzij je op de videokaart een dergelijke uitgang hebt. Power delivery is op een desktop niet aan de orde.

Je laptop sluit je aan via USB-C en die zorgt dan ook voor zowel het beeld als alle data gerelateerde zaken. Als je dan ook voldoende power delivery hebt op de monitor dan hoef je dus nog maar 1 kabeltje aan te sluiten op de laptop.

Deze Dell monitor is prijzig maar heeft voldoende USB aansluitmogelijkheden met snelle doorvoer.

https://www.dell.com/nl-n...itoren-monitoraccessoires

Wellicht is het een idee om ook te gaan voor een toetsenbord met aditionele USB aansluiting zodat je ook binnen handbereik nog usb poorten hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Therazor op 07-10-2024 16:55 ]

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

averagegamer schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:49:
[...]

Dat kan, maar in mijn geval wil ik beide monitoren meeswitchen tussen laptop en PC, en dat kan niet via de switch.
Klopt, er bestaan wel oplossingen voor maar ik heb dus 2 monitoren met hoge resolutie (1440P en 4K) en hoge refreshrate (165Hz). De switches die ik tegenkwam liepen al snel in de honderden euro's (let wel, dit was 2 jaar geleden. Weet niet wat de huidige markt doet qua prijs). Ik heb daarom besloten om het stukje monitorswitching handmatig te doen.

Als ik aan het werk ben dan gebruik ik mn laptopscherm en 4K monitor. Als ik switch naar PC gebruik ik mn 1440P monitor en dezelfde 4K monitor. In mn OSD is dat 2 knopjes indrukken. Misschien niet de eindsituatie die ik destijds voor ogen had maar wel voor 26 euro klaar!

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Therazor schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:52:
Tussen je monitor en de pc doe je een HDMI kabel of een displayport kabel gecombineerd met een USB-C kabel voor alle data gerelateerde zaken. Je pc zal geen videooutput over usb-c ondersteunen tenzij je op de videokaart een dergelijke uitgang hebt. Power delivery is op een desktop niet aan de orde.

Je laptop sluit je aan via USB-C en die zorgt dan ook voor zowel het beeld als alle data gerelateerde zaken. Als je dan ook voldoende power delivery hebt op de monitor dan hoef je dus nog maar 1 kabeltje aan te sluiten op de laptop.

Deze Dell monitor is prijzig maar heeft voldoende USB aansluitmogelijkheden met snelle doorvoer.

https://www.dell.com/nl-n...itoren-monitoraccessoires

Wellicht is het een idee om ook te gaan voor een toetsenbord met aditionele USB aansluiting zodat je ook binnen handbereik nog usb poorten hebt.
Maar dat geeft nog geen optie voor een tweede monitor die ook meeswitcht tussen pc en laptop.
Jorissie87 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:53:
[...]

Klopt, er bestaan wel oplossingen voor maar ik heb dus 2 monitoren met hoge resolutie (1440P en 4K) en hoge refreshrate (165Hz). De switches die ik tegenkwam liepen al snel in de honderden euro's (let wel, dit was 2 jaar geleden. Weet niet wat de huidige markt doet qua prijs). Ik heb daarom besloten om het stukje monitorswitching handmatig te doen.

Als ik aan het werk ben dan gebruik ik mn laptopscherm en 4K monitor. Als ik switch naar PC gebruik ik mn 1440P monitor en dezelfde 4K monitor. In mn OSD is dat 2 knopjes indrukken. Misschien niet de eindsituatie die ik destijds voor ogen had maar wel voor 26 euro klaar!
Welke connecties heb je dan vanaf de 4K monitor die je voor beiden gebruikt? 1 kabel naar je laptop en 1 naar je pc? En daarnaast dan de switch naar je laptop en PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Jorissie87

No diggity

averagegamer schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 17:21:
[...]
Maar dat geeft nog geen optie voor een tweede monitor die ook meeswitcht tussen pc en laptop.

[...]

Welke connecties heb je dan vanaf de 4K monitor die je voor beiden gebruikt? 1 kabel naar je laptop en 1 naar je pc? En daarnaast dan de switch naar je laptop en PC?
Mn toetsenbord, muis en koptelefoon gaan alledrie de switch in. Die heeft aan de achterzijde 2 USB 3.0 kabels. Een gaan naar de laptop en de ander naar de PC. Bovenop de switch zit een knop die het input signaal of naar de laptopstuurt of naar de PC.

Daarnaast nog 2 monitoren waarvan er een enkel op de PC zit via DP. De andere zit via DP aan mn PC en via de HDMI aan de laptop. Dat tweede scherm heeft dus twee inputs (DP en HDMI), via het OSD switch ik dan het inputsignaal waarvan ik het beeld wil aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Volgens mij heb ik het perfecte apparaat gevonden!

https://www.avaccess.com/products/idock-c10/

USB-C connectie voor laptop

3.0 USB +HDMI of DP voor PC.

Switchen met 1 knop

Alles kan via deze dock, 2 4k monitors, usb-apparatuur, harde schijven.

5GPBS snelheid, 4k60HZ of 2560×1440@144Hz kwaliteit.

En toch zo min mogelijk kabels.

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Die site gooit alle dark patterns van een dropshitter tegen je aan (krijg al 2x korting en een timer te zien bij het klikken op die link.

1 van de screenshots is zelfs gestolen van https://nl.ugreen.com/pro...-display-dual-hdmi-10gbps nvm is toch iets anders. lijkt er wel op...

[ Voor 5% gewijzigd door NESFreak op 07-10-2024 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Ik heb nergens last van. Hele goede technische service die me veel meer kon vertellen dan welke andere winkel in NL dan ook. Ik zie op de US site 1 korting met een timer van meer dan 7 dagen. Op de EU site (helaas) niet.

Dat je ziet hoe lang een korting nog geldig is heeft niks met dropshippen te maken. Verder ook 0 dropship red flags.

Tis precies het product wat alles doet wat het moet doen, met vooral een goede aansluiting voor PC, wat de meesten niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
Misschien was ik idd te snel. Product staat zelfs idd ook zo op amazon. Klinkt wel mooi idd. En de prijs is dan ook niet heel raar (als je kijkt wat level1techs bijvoorbeeld vraagt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Op amazon zie ik wel een paar slechte reviews, meeste zijn echter goed, alhoewel dat ook niet alles zegt. Mocht iemand een vergelijkbare KVM switch weten van een betrouwbaarder merk dan houd ik me aanbevolen. Anders maar de gok nemen met deze. Je kan altijd een refund vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:24

R.G

ik haak hier even op in ik loop ook tegen een issue aan:

Een nieuwe laptop met usb-c dp alt mode
Een oude pc zonder usb-c dp alt mode.

monitor - > hdmi -> dockingstation ( hdmi)
dockingstation -> usb-c thunderbolt 4? -> oude pc
dockingstation -> usb-c laptop usb-c werkt.

ik zag:
pci adapter kaarten om usb-c thunderbolt 4 op je pc te krijgen.
usb-c naar displayport adapter voor videokaart ( rx480)

maar mijn docking station moet via die usb-c kabel ook gekoppeld zijn als device gaat dat dan werken?

Ik heb een usb-c kabel naar displayplay kabel ontvangen en getest en lijkt niet te werken dan wordt het docking station niet meer herkent en functioneert dit niet. Wat kan ik nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdraw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-06 10:14
Het is idd een gedoe.

Geen ervaring mee en duur (en te importeren van de US): echter level1techs website (van Wendell: zie ook Youtube) die zou naar het schijnt goed werkende monitor kvm's hebben. Heeft er zelf Youtube filmpjes rond gemaakt waarom dit dikwijls issues geeft. Passeerde ook eens langs Linus Tech Tips jaar geleden hiermee. Mss dat er ondertussen alternatieven zijn die goedkoper zijn en evengoed werken.
Pagina: 1