Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 00:39
Mijn buurman krijgt de S9 van zijn dochter; zij heeft de S23 gekocht. De S9 staat nog wel vol met accounts, apps, mail, foto's, video's, etc.
Ze hebben beide een aparte WhatsApp, maar de backup van beide staan op het Google account van de dochter.
Aan mij is gevraagd om alles van elkaar te scheiden. Ik heb wel een idee over hoe ik te werk wil gaan, maar ik zou graag wat advies willen hebben

Ik was van plan om eerst op de oude gsm van de buurman zijn eigen Google account met Gmail aan te maken en dan vervolgens dit account in zijn WhatsApp als standaard in te voeren; hierdoor splits ik beide accounts en ook de plaats van de backups.

Ik dacht vervolgens om via Samsung Switch alles over te zetten van de S9 naar de S23. Ik hoop hierdoor alle accounts over te zetten en dat ik niet bv weer opnieuw de mail hoef te installeren (het installeren van de mail (live.nl) op de S23 wil niet lukken; geen synchronisatie).

Is dit een verstandige manier van handelen of is er een andere manier die beter is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, je stappen klinken logisch.
1. maak nieuw Gmail account aan.
2. Zorg voor goede WhatsApp backup op nieuwe account
3. Zet telefoon gegevens over op nieuwe telefoon met smartswitch, zorg daarbij dat de telefoonschermen actief blijven en niet in slaap gaan want dat verstoord de overdracht.
4. Controleer of dat de gegevens compleet over gekomen zijn.
5. Reset de oude telefoon naar fabrieksinstellingen, vergeet niet Find My uit te zetten om toestel vrij te geven voor nieuwe eigenaar.
6. Log in met de nieuwe Google Account. indien toch nog gekoppeld aan oude account kun je dat hier alsnog vrij geven.
7. Installeer WhatsApp en zet de backup terug.
8. Installeer overige apps die nodig of nuttig zijn.

Voor je live.nl mail probleem. Microsoft heeft de synchronisatiemogelijkheden recent aangepast naar een veiligere standaard. 3 opties:
A. Je zoekt de nieuwe instellingen en kijkt of je die kunt maken in de huidige mail app op de nieuwe telefoon.
B. Je installeert de outlook app, die werkt gegarandeerd voor deze mailbox.
C. Je gaat op de Gmail website naar de instellingen en integreert Live mail aldaar zodat die mail in de Gmail box zichtbaar wordt (is daar al een integratie die niet meer werkt, deze weggooien en nieuwe maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-05 00:39
De data is allemaal overgezet op de nieuwe telefoon. Het ging ook in één keer goed met het kopiëren van de mail. Het overzetten van de Whatsapp backup veroorzaakte wel problemen, want op de één of andere manier wilde de laatste backup niet overgezet worden op de nieuwe telefoon: een oudere backup werd steeds geïnstalleerd. Verifiëren op de normale manier lukte gewoon niet, maar opeens, na tig keer de sim verwisseld te hebben de beide telefoons, koos ik voor de verificatie door gemiste spraakoproep (telefoontje vanuit Nevada) en toen kreeg ik de mededeling om de juiste backup terug te zetten. Heel vreemd en ik heb dit nog nooit gehad!!!

Kunnen op de oude telefoon ook gewoon alle accounts verwijderd worden zodat het Google account van de buurman het enige account is wat er dan op de telefoon staat?