Tips voor een budget 43" TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beammmmm
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-07 15:43
Ik zoek een?
43" inch TV voor in de keuken. Voornamelijk voor de kids 's ochtends, maar zal ook 's avonds eens met een borrel aangezet worden.

Wat is je budget?
Max. € 450

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Verder niet hele specifieke eisen, anders dan dat alle Nederlandse apps gebruikt moeten kunnen worden zoals bijv. Videoland. Weet niet of een Europees model dan ook mogelijk is?

Ook maken we regelmatig gebruik van IPTV, maar hier staat altijd wel een app voor op de TV's.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zat zelf veilig bij Coolblue te kijken naar de volgende: https://www.coolblue.nl/p...al-uhd-43du7100-2024.html

Tevens het volgende 'Buitenkansje' gezien, maar weet niet of dat nou een heel goed idee is: https://www.hellotv.nl/product/tcl-qled-43c69b-2024-b

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Voorkeur gaat uit naar Samsung, gezien onze 'Woonkamer-TV' ook een Samsung heeft.
Gaat ons er voornamelijk om dat hij snel reageert/handelt en makkelijk door het menu heen loodst met een goede WIFI-verbinding.

Beste antwoord (via Beammmmm op 07-10-2024 21:07)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
Beeldkwaliteit bij entry level TV's is in grote lijnen hetzelfde. Grootste verschil zit 'm in het type panel; VA of IPS.

Voor in de keuken lijkt mij een TV met IPS paneel de betere keuze door de ruimere kijkhoeken. De genoemde Samsung en TCL maken gebruik van een VA paneel. Met het beoogde gebruik zou ik derhalve eerder naar een LG 43QNED756RA kijken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
Beeldkwaliteit bij entry level TV's is in grote lijnen hetzelfde. Grootste verschil zit 'm in het type panel; VA of IPS.

Voor in de keuken lijkt mij een TV met IPS paneel de betere keuze door de ruimere kijkhoeken. De genoemde Samsung en TCL maken gebruik van een VA paneel. Met het beoogde gebruik zou ik derhalve eerder naar een LG 43QNED756RA kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beammmmm
Freshouttheoven schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 12:47:

Aah super, dit zijn nuttige antwoorden. Net nagemeten en 43” is toch wel heel groot nog. Wat zou je aanraden in/rond 32”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heel simpel: reviews lezen van de 32" types die überhaupt nog verkrijgbaar zijn. Zoveel zijn er dat namelijk niet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er zijn geen goede 32"-televisies. Als je zo klein koopt, wees blij dat het nog beeld geeft en heb hele lage verwachtingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beammmmm
Duidelijk verhaal haha. Bedankt allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou eerder naar een grote tablet kijken. Kunnen de kids mee op de bank, als je hem niet gebruikt kan ie in een la en als je borrelt en toch iets wilt volgen slinger je hem zelf aan.
En is niet beperkt tot TV alleen (en had je al bedacht hoe je een decoder kastje plus evt bekabeling voor een tv daar ging krijgen? ;) )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:02
Beammmmm schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 19:26:
[...]
Aah super, dit zijn nuttige antwoorden. Net nagemeten en 43” is toch wel heel groot nog. Wat zou je aanraden in/rond 32”?
Je zou ook nog naar een Smart Monitor kunnen kijken voor de keuken, die zijn er ook in 27" en 32". Mijn zoon heeft er een voor op zijn kamer. Je kunt daar wellicht ook de app van je TV-provider op installeren en als de Wifi goed genoeg is werkt dat prima.

Edit: Monitor heeft eigen systeem en geen Android, dus of die app beschikbaar is weet ik niet. Dan heb je mogelijk een kastje nodig. Als zo'n monitor ook beschikbaar is van een ander merk met Android TV dan zou dit een oplossing kunnen zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Paulus73 op 09-10-2024 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beammmmm
Uiteindelijk voor een Samsung 32T5300 (2023) gekozen.
Niks bijzonders, maar mag je ook niet verwachten voor het budget. Doet z'n ding waar het voor benodigd is.
32" is inderdaad niet heel veel keuze, dus dan dit maar.
Pagina: 1