Car Audio systeem voor speciaal soort muziek?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleurbrands
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 13-10-2024
Mijn vraag
Ik heb laatst een KIA Picanto gekocht uit het bouwjaar 2014. Het geluid is wat minder helaas. Nu wil ik graag nieuwe boksen kopen alleen is de vraag, dat ik niet weet wat goede boksen zijn voor dit type muziek: hardcore, techno en hiphop. Oftewel geluid met veel bass. Ik weet niet wat goede merken zijn die goede bass vermogen hebben. Ik heb nu een standaard speaker en als ik daar muziek op afspeel hoor ik amper tot geen bass. Ik heb ook naar subwoofers gekeken, maar wil dat niet perse. Hebben jullie tips voor mij? De inch aan de voorzijde is 9cm en de achterpanelen/deuren is 13 cm. Ik gebruik als radio de Pioneer Avic F550BT. Ik wil max €500 besteden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox3214
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08:55
Als je de standaard speakers al vervangt met Pioneer speakers bijvoorbeeld dan kom je al heel ver. De grote van je auto bepaald ook echt het geluid. Het kan echt een overkill zijn om in een Picanto een subwoofer in te bouwen.

Vaak heb je auto tune winkels waarbij ze heel veel soorten speakers verkopen, en zelfs voor je aansluiten. Zelf had ik ooit Pioneer speakers gekocht en dat werkte goed kwa bass voor dezelfde muziek keuze dat jij aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Beste @Fleurbrands Welkom op Tweakers. Je hebt de juiste plek gevonden om geholpen te worden. We verwachten echter meer dan alleen het stellen van een vraag over wat je moet kopen. Als je een aankoopadviestopic opent, moet onderstaande format ingevuld worden.
Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Sommige vragen heb je al beantwoord, maar andere antwoorden missen nog. Hier op Tweakers is het gebruikelijk dat je zelf vertelt welke dingen je al gevonden hebt en waarom ze niet voldoen, of waarom je er nog over twijfelt. Zo kunnen andere mensen dat weer als houvast gebruiken om jou te adviseren. Je hoeft dus niet al het antwoord op je eigen vraag te weten ;) maar je moet wel al voorwerk gedaan hebben en dat met ons delen. Dat doen we niet om het je lastig te maken, maar juist zodat jij betere antwoorden krijgt en andere lezers met hetzelfde probleem ook iets aan jouw topic hebben.

Denk bijv ook na over het volume wat je wilt bereiken. Alleen de bass duidelijk kunnen onderscheiden op laag volume is een heel ander scenario dan wanneer je als rijdende disco door het dorp crost.

Dit topic sluit ik nu. Je mag mij een DM (privébericht) sturen ter heropening als je de gestelde vragen vervolgens beantwoordt. Je kunt er ook voor kiezen om dit topic zo te laten en zelf een nieuw topic te starten waarin je de wensen uitgebreid benoemt en je zoektocht met ons deelt.

Er is trouwens een speciaal stuk op het forum voor audio/video aankoopadvies. Beeld en geluid koopadvies Daar verplaatst ik dit topic naartoe. Als je zelf besluit een nieuw topic te schrijven (ipv heropening) dan moet je het ook op die plek doen.

Veel succes! :) (y)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Dit topic is gesloten.