Douchebak plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wod200
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 15-12-2024
Beste allen,

Ben bezig met het plaatsen van een nieuwe douchebak. Aan de wanden heb ik latten gezet en uiteraard onder de bak een frame met poten.
Aan de voorkant wil ik gasbetonblokken maken. Op internet zie ik dat dit vaak helemaal wordt dichtgesmeerd aan de zijkanten en tussen de blokken in.
Is dit echt noodzakelijk? Lijkt mij dat als de blokken boven en onder vastzitten dat een kier tussen wand en zijkant blok, of tussen de blokken zelf, niet erg is.
Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:44
In ee kier kan water kruipen, dus zo. Min mogelijk kieren.
Bovendien gaat het werken op de plekken van de kieren, omdat het niet 1 geheel is, dus als je daarna er tegels overheen legt komen die "los" te liggen als onderliggende blokken tov elkaar bewegen.

Voor de prijs zou ik het niet laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wod200
Ah fijn om te weten, bedankt!
Verder vroeg ik me nog af of tegels erover essentieel zijn. Ik heb dumawall wandbekleding en wilde hier ook de rand mee beplakken. Zou dat direct op de blokken kunnen en daarna afkitten, of moet hier een tegel (of watervast hout oid) tussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:09
Gasbeton lust heel graag water... dus wat je er ook mee doet, het moet absoluut waterdicht zijn. Geen idee wat dumawall is en of dat dus waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peugeotpower77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Als gasbetonblokken zo slecht tegen water kunnen, is het dan niet ook mogelijk om de douchebak aan de voorzijde te ondersteunen met dik multiplex (ivm gemakkelijkere verwerking). Je ziet ook dat er vaak een serviceluik wordt gemaakt van multiplex, waarom dan niet de hele voorkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:44
Plaats sowieso een waterdichte laag over de drempel heen, die afstroom in de douchebak.
Dunawall is waterdicht door de tand en groef, maar dat geldt enkel als je volledige panelen gebruikt, dat is dus niet in het geval van een drempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wod200
Goeie vraag inderdaad, zou voor mij ook een stuk gemakkelijker zijn als dat kan, wellicht heeft dat toch onvoldoende draagkracht. Kan me voorstellen dat gasbeton meer kan hebben qua gewicht.
Pagina: 1