Watt is geen stroom

Pagina: 1
Acties:
  • 642 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In de helptekst van de kenmerken van uitvoering: HP USB-C dock G5 (26D32AA) staat 2x een zéér storende ( O-) ) fout in de beschrijving. Wattage is geen 'stroom' maar vermogen.
USB/TB Power Delivery
Letterlijk USB/TB stroomtoevoer. Docks en monitoren kunnen dan data/video ontvangen en stroom terugsturen over dezelfde kabel om zo het aangesloten apparaat (meestal een laptop) op te laden, tot een bepaald maximum aan stroom.
Hier zou ik van maken:
USB/TB Power Delivery

USB/TB-stroomvoorziening. Docks en monitoren kunnen dan data en video ontvangen, terwijl ze via dezelfde kabel stroom terugsturen om het aangesloten apparaat (meestal een laptop) op te laden, tot een bepaald maximum aan vermogen.

USB/TB Power Delivery max

Het maximum aan stroom dat via USB Power Delivery geleverd kan worden.
Daar zou ik van maken:

De maximale hoeveelheid vermogen die via USB Power Delivery geleverd kan worden.
Alvast bedankt!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:25
Dan zou ik van "De maximale hoeveelheid vermogen die via USB Power Delivery geleverd kan worden." liever maken: "Het maximale vermogen wat via USB Power Delivery geleverd kan worden"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gadgeteer schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:59:
Dan zou ik van "De maximale hoeveelheid vermogen die via USB Power Delivery geleverd kan worden." liever maken: "Het maximale vermogen wat via USB Power Delivery geleverd kan worden"
Ook prima, als je 'dat' i.p.v. 'wat' gebruikt. ;)

"Het maximale vermogen dat via USB Power Delivery geleverd kan worden."

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfijma
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 20:32
Men zou zelfs kunnen beargumenteren dat het woord "maximaal" hier wat overbodig is. Een voeding heeft een vermogen. Dat er op enig moment minder energie wordt geleverd dan volgens dat vermogen wordt toegelaten is "nogal wiedes". Je zou het woord maximaal alleen nodig hebben als je iets wil zeggen over het "maximale vermogen van de op die voeding aan te sluiten last".

"Het vermogen van de USB Power Delivery"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

PD kan toch werken met verschillende voltages? Is de stroom dan niet de beperkende factor? Bij 19V kan er meer vermogen geleverd dan met 5V, met gelijke hoeveelheid stroom.
Maar goed, dan had de eenheid A moeten en niet W.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-10-2024 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:30

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Room42 Ik heb wat aan de teksten gesleuteld, grotendeels jouw en andere suggesties overgenomen:
USB/TB Power Delivery
Docks en monitoren kunnen met USB PD data/video ontvangen en stroom terugsturen over dezelfde kabel om zo het aangesloten apparaat (meestal een laptop) op te laden, tot een bepaald maximum aan vermogen.
Het maximale vermogen wat via USB Power Delivery geleverd kan worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.