Hallo Tweakers,
Mijn huidige desktop begint na 14 jaar dienstjaren te falen en kan al een poosje niet alles meer aan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal gebruikt gaan worden voor kijken Netflix, Ziggo Go en F1 tv. Foto bewerking met huis, tuin en keuken applicaties. Online IA image en content creation. Thuiswerken: Excel, Power BI en Teams. Beperkt online gamen: Darkorbit e.d. Online surfen veelal in combinatie met Ziggo Go of F1 tv op de tweede monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik verwacht voor +/- 1200,- een mooi systeem te kunnen samenstellen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
24" AOC 2475PWJ, de tweede monitor wordt binnenkort vervangen door een 24" quad HD model, standaard USB muis en toetsenboard, standaard speakers en Samsung 860 evo SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hieronder, ik vraag mij af of ik uberhaupt een aparte videokaart nodig heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar micro ATX systeemkast. Voor AMD gekozen vanwege energieverbruik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau moet absoluut minimaal zijn.
Ga je overklokken?
Nee, ik ben tevreden met de standaard instellingen?
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie advies of hulp ontvangen over de samenstelling van onderstaande componenten. Is deze samenstelling juist, of zouden jullie andere keuzes maken om tot een stabiel en toekomstbestendig systeem te komen?
Mijn huidige desktop begint na 14 jaar dienstjaren te falen en kan al een poosje niet alles meer aan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal gebruikt gaan worden voor kijken Netflix, Ziggo Go en F1 tv. Foto bewerking met huis, tuin en keuken applicaties. Online IA image en content creation. Thuiswerken: Excel, Power BI en Teams. Beperkt online gamen: Darkorbit e.d. Online surfen veelal in combinatie met Ziggo Go of F1 tv op de tweede monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik verwacht voor +/- 1200,- een mooi systeem te kunnen samenstellen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
24" AOC 2475PWJ, de tweede monitor wordt binnenkort vervangen door een 24" quad HD model, standaard USB muis en toetsenboard, standaard speakers en Samsung 860 evo SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hieronder, ik vraag mij af of ik uberhaupt een aparte videokaart nodig heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar micro ATX systeemkast. Voor AMD gekozen vanwege energieverbruik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau moet absoluut minimaal zijn.
Ga je overklokken?
Nee, ik ben tevreden met de standaard instellingen?
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie advies of hulp ontvangen over de samenstelling van onderstaande componenten. Is deze samenstelling juist, of zouden jullie andere keuzes maken om tot een stabiel en toekomstbestendig systeem te komen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Boxed | € 292,44 | € 292,44 |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 115,52 | € 115,52 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4060 Windforce OC 8G | € 295,95 | € 295,95 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Mini Black Solid | € 118,85 | € 118,85 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 22,90 | € 22,90 |
| 1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV532G720C34K | € 117,90 | € 117,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic G12 GM 550 watt | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | SSD's | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 123,99 | € 123,99 |
| Totaal | € 1.147,45 | |||