EUFY deurbel aansluiten in combinatie met oude deurbel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgaNagA
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-06 11:21
Omdat ik net blijkbaar een topic heb geprobeerd te kapen met een vraag, zonder eigen inzet. Probeer ik het hier dan maar nog een keer te vragen.

Ik heb al een tijdje een Eufy (E240) deurbel hangen en die zou ik nu graag eens een keertje bedraad willen aansluiten

Mijn eerste vraag was of iemand mij misschien een beltrafo kan aanbevelen voor de Eufy deurbelcamera. Ik weet dat ik een 24V trafo nodig heb maar niet welke betrouwbaar is. Ik lees dat sommige een bromgeluid geven en weer andere erg heet worden, ik las zelfs dat er bij 1 rook uit kwam en de stoppen doorsloegen. Omdat ik van plan ben om het zelf aan te sluiten en dit mijn eerste keer is, zou ik het fijn vinden om zeker te weten dat ik iig de goede trafo heb aangeschaft.

Mijn tweede vraag was, of ik de deurbel zo zou kunnen aansluiten dat ik ook mijn oude deurbel nog kan gebruiken in samenwerking met mijn Eufy. Zodat wanneer iemand op mijn oude deurbel drukt, mijn eufy ook inschakelt. Dit zou ik doen door de kabel tussen mijn oude deurbel en Eufy op te splitsen. Kan dit ?

Ik vraag dit, omdat als het niet kan, ik niet hoef te gaan zitten prutsen en straks iets kapot maak.

Bedankt voor het lezen en eventuele hulp

Beste antwoord (via AgaNagA op 07-10-2024 11:20)

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 22:04
1: Je hebt geen 24V beltravo nodig, maar een beltravo die tussen de 8 en 24V kan leveren.
In Nederland zit er meestal gewoon een 8V travo in je groepenkast, máár dan moet je je bestaande bel en gong afsluiten.
Anders gewoon een 12-24V travo regelen voor het stopcontact. Kosten je de kop niet lijkt me.

2: Nee, je kan niet de beldruk simuleren vanaf een ander punt (andere bel).

Beste advies:
Vervang je huidige bel+gong voor deze van Eufy.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
1: Je hebt geen 24V beltravo nodig, maar een beltravo die tussen de 8 en 24V kan leveren.
In Nederland zit er meestal gewoon een 8V travo in je groepenkast, máár dan moet je je bestaande bel en gong afsluiten.
Anders gewoon een 12-24V travo regelen voor het stopcontact. Kosten je de kop niet lijkt me.

2: Nee, je kan niet de beldruk simuleren vanaf een ander punt (andere bel).

Beste advies:
Vervang je huidige bel+gong voor deze van Eufy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Je kan toch gewoon de deurbel 1 op 1 vervangen ?
Heb ik ook gedaan.
Gewoon aangesloten op de draden van de oude bel.
Zat een travo van 8v achter en hij wordt nu opgeladen en de oude gong doet het ook nog.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgaNagA
@Zilverdael80
Bedankt voor je antwoord. Ik zat er al een tijdje over na te denken om als makkelijkste oplossing voor de Tool Meister BA48 te gaan. Dan hoef ik ook niet met gevaar voor eigen leven de meterkast in, alhoewel me dat wel spannend leek.

@chucky666
Mijn domme deurbel zit nogal laag, en om daar nou de camera op te hangen vind ik zelf een beetje lullig eruit zien. Ik heb hem liever ooghoogte. Wat betreft de 8V beltravo, daar lees ik nou juist veel problemen over, vandaar dat ik dacht die te moeten vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
AgaNagA schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:17:
@Zilverdael80
Bedankt voor je antwoord. Ik zat er al een tijdje over na te denken om als makkelijkste oplossing voor de Tool Meister BA48 te gaan. Dan hoef ik ook niet met gevaar voor eigen leven de meterkast in, alhoewel me dat wel spannend leek.
Gevaar voor eigen leven?
8 volt DC lijkt mij niet echt spannend hoor
Zou er niet aan gaan likken, maar verder ... Kan weinig gebeuren.
Als je met je vingers weg blijft bij de geisoleerde draden is er echt niks aan de hand. Dat spul is allemaal veilig geinstalleerd, zolang jij je gezond verstand gebruikt kan er écht niks gebeuren (uitgaande van installatie door een professional)

Ik heb tijden lang een Eufy deurbel op de 8V travo gehad, geen enkel probleem.
Moest wel de gong er tussen uit laten anders kwam er geen spanning op de draden die naar buiten liepen.

Kwestie van een multimeter pakken en meten op de draadjes.

Klein kabelgootje om de draden naar de juiste hoogte te krijgen/verlengen en de domme bel vervangen zou ik doen.

Als je 2 bellen hebt hangen schept dat verwarring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgaNagA
Nee, ik was niet van plan om eraan te gaan likken hahaha, maar rommelen in de meterkast blijft toch spannend, voor mij dan iig.

Even over de multimeter, ik ben eerlijk gezegd niet eens in bezit van een multimeter, maar wat moet ik erop kunnen aflezen als ik er één aanschaf ? Wat zijn de minimale waardes die ik nodig heb ? Want dan probeer ik het natuurlijk eerst met de bestaande trafo.

Eigenlijk was ik van plan om een gat te boren achter mijn eufy om vanuit daar het draadje van mijn oude bel te onderscheppen maar misschien is dat dus niet zo'n heel geweldig idee. Ik denk dat ik inderdaad met een kabelgootje ga werken en het allemaal afwerk met een houten plank erbovenop.

Huidige situatie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBOZFoAv_ogKYq2qYVpX2nGPgWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEzGfNIykrbAWLPNXz4yAbZm.jpg?f=fotoalbum_large

Bedankt voor de hulp, als het allemaal klaar is dan zal ik dit updaten want jullie zijn natuurlijk heel benieuwd hoe het eindresultaat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
Qua multimeter gebruik ik er gewoon één van de Action.
https://www.action.com/nl...varo-digitale-multimeter/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-j6NC1_HE9emrhXTREP9_jsBMc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/c5hesvmmqZ8F41iMwjYNnYcG.png?f=user_large

Je huidige drukke demonteren, daar zitten 2 draadjes achter
Met dat grote draai ding in het midden selecteer je op de meter wát je wil meten.
Zet die in de linker bovenhoek naar 20
zwart en rood draadje van de multimeter zet je elk op een draadje die uit de drukknop kwamen, meet je tussen de 8 en 24 volt, is het goed.
Meet je niks? Dan is het waarschijnlijk een pulse drukker, dan moet je gong er ook tussenuit, daarop staat de 8-24V.
Als dat zo is knoop je de draadjes van de gong (in/uit) aan elkaar en meet je nogmaals op je bel locatie. Die zou nu wel 8-24V moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgaNagA
Nog even ter info. Het draadje van mijn domme bel gaat mijn meterkast in, maar er komt ook een draadje uit (hetzelfde buisje) waarvan ik aanneem dat deze naar de drukker gaat. Er is ook een 8V beltravo geïnstalleerd.
Is het echt nodig om te meten ? Kan ik er niet gewoon van uitgaan dat er 8V uitkomt omdat deze verder gewoon normaal werkt ?

En hoe weet ik dat ik het op 20 moet zetten als je mij dit niet had verteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 07:48
Zilverdael80 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:28:
Qua multimeter gebruik ik er gewoon één van de Action.
https://www.action.com/nl...varo-digitale-multimeter/
[Afbeelding]

Je huidige drukke demonteren, daar zitten 2 draadjes achter
Met dat grote draai ding in het midden selecteer je op de meter wát je wil meten.
Zet die in de linker bovenhoek naar 20
zwart en rood draadje van de multimeter zet je elk op een draadje die uit de drukknop kwamen, meet je tussen de 8 en 24 volt, is het goed.
Meet je niks? Dan is het waarschijnlijk een pulse drukker, dan moet je gong er ook tussenuit, daarop staat de 8-24V.
Als dat zo is knoop je de draadjes van de gong (in/uit) aan elkaar en meet je nogmaals op je bel locatie. Die zou nu wel 8-24V moeten geven.
Volgens mij zijn bel trafo’s AC dus als je op de 20v range DC zet ga je niets meten.
Maar voor het aansluiten van een deurbel hoef je dat niet na te meten als de bestaande deurbel het gewoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
EricTC schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:13:
[...]

Volgens mij zijn bel trafo’s AC dus als je op de 20v range DC zet ga je niets meten.
Maar voor het aansluiten van een deurbel hoef je dat niet na te meten als de bestaande deurbel het gewoon doet.
Die van mij is DC, maar zie idd ook dat er AC verkocht wordt. . .

En je moet zeker wel meten. Het licht er aan hoe de gong is aangesloten, 'mijn' oude drukker (zoals ik het huis kocht) was de schakelaar die de stroom door de gong liet lopen, niets meer. . .
Met andere woorden, hierop een bel aansluiten doet niets omdat er geen stroom op staat, hij onderbrak enkel het stroomcircuit naar de gong toe.
Schaamteloos plaatje gejat voor verduidelijking hoe het bij mij in elkaar stak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkQAzf_9Fdu9raasRA5NnsXiAzI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FlLUJ4G8aWZbJHlZeYXj2vpq.png?f=user_large

[ Voor 45% gewijzigd door Zilverdael80 op 07-10-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 07:48
Tradionele deurbeltrafos waren AC en geen DC. Het zal best dat er tegenwoordig ook DC voedingen zijn die bij deur bellen gebruikt worden.
Het schema dat je laat zien klopt wel ja (met de AC transformator). Maar als je dat dus weet hoef je dus niet te meten. Dan kan je dus gewoon de gong uit het circuit halen, draadjes doorverbinden en dan je Eufy aansluiten. Ik verwacht overigens dat dit ook in de installatie instructies zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luger
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-02 20:56
De Eufy E340 moet 10 VA hebben. Na een lange en moeizame zoektocht blijkt dat de Eaton beltrafo 4V 8V-12V 240VAC (artikelnummer: 272483), wanneer die aangesloten wordt op 12 V, uitstekend werkt zonder haperingen of problemen.
Als je dan ook nog een mooie beschermkap wilt die je beschermt tegen diefstal, kijk dan even op markplaats bij: MRb 3D Printing en zoek op: Eufy E340 / C30 / C31 Deurbelbescherming. Als je beide gebruikt heb je een mooie Eufy E340 die zonder problemen functioneert!
Voor de beltrafo: https://www.bol.com/nl/nl...-ac-2-a/9200000099288922/
Voor de beschermkap: https://www.marktplaats.n...elbescherming-vanaf-23-50

[ Voor 25% gewijzigd door luger op 11-02-2025 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7Diemaco
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 11:31

C7Diemaco

Je naait het steeds of America

AgaNagA schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:20:
Nee, ik was niet van plan om eraan te gaan likken hahaha, maar rommelen in de meterkast blijft toch spannend, voor mij dan iig.

Even over de multimeter, ik ben eerlijk gezegd niet eens in bezit van een multimeter, maar wat moet ik erop kunnen aflezen als ik er één aanschaf ? Wat zijn de minimale waardes die ik nodig heb ? Want dan probeer ik het natuurlijk eerst met de bestaande trafo.

Eigenlijk was ik van plan om een gat te boren achter mijn eufy om vanuit daar het draadje van mijn oude bel te onderscheppen maar misschien is dat dus niet zo'n heel geweldig idee. Ik denk dat ik inderdaad met een kabelgootje ga werken en het allemaal afwerk met een houten plank erbovenop.

Huidige situatie
[Afbeelding]

Bedankt voor de hulp, als het allemaal klaar is dan zal ik dit updaten want jullie zijn natuurlijk heel benieuwd hoe het eindresultaat is
Is het je gelukt de oude deurbel operationeel te houden?

[ Voor 4% gewijzigd door C7Diemaco op 24-03-2025 11:54 ]

There is no knowlegde that is not power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgaNagA
Ja, het is me gelukt.
Gaatje geboord achter de eufy en het kabeltje van mijn domme deurbel daar doorheen gehaald en aangesloten. Het werkt dus sindsdien gewoon zonder problemen op mijn oude deurbeltrafo.
Pagina: 1