Toekomstvaste game + editing desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ikkedeman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 17:03
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem wordt gebruikt voor algemeen kantoor werk, video- en fotobewerking maar echt niet op expert-niveau (Lightroom, Photoshop, davinci resolve, Insta360) en basis games (World of Warships). Zeker met 360 beelden, moet mijn huidige pc hard werken. Mijzelf kennende is het fijn als dit systeem blijft draaien tot dat Windows 11-12-13-14 EOL is en zie ik mijzelf niet tussendoor upgraden. Dus handig als het lekker toekomstvast is.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Helemaal niets. Huidige PC is een oud beestje. In de toekomst komen er nieuwe monitors, dus hoeft nu niet meegenomen te worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet er zelf helaas te weinig vanaf (en ben mij nu daarom druk aan het inlezen). mijn basis is BBG 1440p.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Helemaal geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Desktop wordt ook voor dagelijkse taken gebruikt en ik vergeet nog wel eens om hem uit te zetten. Dus wel handig als energieverbruik zichzelf goed terugschroeft wanneer geen top-prestaties vereist zijn.
PC staat bij wat werkplekken, dus voor mij en mijn vrouw fijn als het wat stiller is (zeker in idle).

Ga je overklokken?
Nope, maar geheugen op iets hogere kloksnelheid is een kleine moeite.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf nooit een pc in elkaar gezet en zie mijzelf dit ook niet vaak doen in de toekomst. Ik hoop dat iemand kan aangeven of ik een combinatie van componenten heb waar ik het mijzelf moeilijk mee ga maken om dit te installeren. Tot zover weet ik dat ik een steuntje voor de GPU nodig heb :)

Ik vind het helemaal niet erg om iets meer uit te geven als het mij makkelijker maakt om het te installeren / echt beter maakt.

Alvast bedankt voor het meedenken. Het wordt gewaardeerd _/-\o_

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700 Tray€ 223,55€ 223,55
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI€ 175,24€ 175,24
1VideokaartenPowercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6€ 519,-€ 519,-
1BehuizingenChieftec APEX AIR€ 79,94€ 79,94
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo REV. 5€ 29,55€ 29,55
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5€ 98,50€ 98,50
1VoedingenThermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition€ 91,46€ 91,46
1SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 4TB€ 229,69€ 229,69
Totaal€ 1.446,93

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:45
Tsja, je vraagt 15 jaar lang mee te kunnen gaan... Dan zou ik goed onderdelen uitzoeken die juist extreem lange garantie hebben. Vaak blijven onderdelen na garantie ook goed,maar 15 jaar is erg lang voor een pc.

De 7800xt wilt nog wel eens hoog verbruik hebben, dan kan een 4070super soms beter zijn.

Je zou nog een uitvoering: be quiet! Straight Power 12 750W kunnen pakken, gezien je daarmee op 15 jaar je stroom terugverdient :)

• ikkedeman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 17:03
99ruud99 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:29:
Tsja, je vraagt 15 jaar lang mee te kunnen gaan... Dan zou ik goed onderdelen uitzoeken die juist extreem lange garantie hebben. Vaak blijven onderdelen na garantie ook goed,maar 15 jaar is erg lang voor een pc.

De 7800xt wilt nog wel eens hoog verbruik hebben, dan kan een 4070super soms beter zijn.

Je zou nog een uitvoering: be quiet! Straight Power 12 750W kunnen pakken, gezien je daarmee op 15 jaar je stroom terugverdient :)
Haha ok, die 15 jaar is misschien wat overdreven. Maar volgens mij is mijn punt helder ;)

Ik ga eens die GPU-verschillen en koeling bekijken, dank je!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:55
99ruud99 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:29:
Ik betwijfel het. Om dat prijsverschil er uit te halen moet je, bij 8 uur verbruik over 15 jaar elke dag gemiddeld 4 watt zuiniger zijn. Dat zie ik niet gebeuren tussen een platinum en een gold voeding. Je hebt ook geen garantie dat de straight power in idle uberhaupt efficienter is dan de tough power, want daar wordt niet op getest bij platinum en gold