Ervaring met import van China manufacturing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:09

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Sinds een tijd weer eens een printje ontworpen. Nu was het al even wennen aan de nieuwe features van KiCad maar printjes bestellen is er ook niet makkelijker op geworden. Zeker sinds het wegvallen van de BTW vrijstelling van buiten de EU.

Dus vandaar dit topic over de ervaring van bestellen van (proto) fabricage uit China en wat daarbij kwam kijken qua transportkosten, importheffing en afhandeling daarvan. Want dit is op voorhand bij de meeste maar erg lastig uit te vinden.

Zelf in het verleden wel besteld bij DirtyPCBs en JLCPCB. Maar de markt is tegenwoordig wat groter en is er ook een heel stuk meer mogelijk. Veel van deze bieden ook andere fabricage aan dus lijkt het me handig dit topic breder te trekken.

Topic is dus niet bedoelt als ervaring verder met de productie zelf etc maar alleen om inzicht te krijgen in eventueel verborgen kosten. Dan kan ik dat misschien samenvatten in deze post per aanbieder.

Dus wat zijn jullie ervaringen? Graag dan zeker onderstaande punten beantwoorden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
[list]
  [li][b]Waar besteld[/b]
  [/li]
  [li][b]Wat heb je besteld?[/b]
  [/li]
  [li][b]Verzendwijze[/b]
  [/li]
  [li][b]Kosten transport[/b]
  [/li]
  [li][b]Wie handelde importheffing / BTW af?[/b]
  [/li]
  [li][b]Moest je import heffing betalen en hoe veel?[/b]
  [/li]
  [li][b]Kosten afhandeling import (dus excl. BTW en importheffing)[/b]
  [/li]
  [li][b]Extra / verborgen kosten?[/b]
  [/li]
[/list]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:09

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Zelf maar aftrappen. Nu een print besteld bij JLCPCB want in tegenstelling tot de meeste lijken zij op voorhand aan te geven dat ze de import kunnen regelen. Ik heb hem nog niet dus mijn bevinden kunnen nog veranderen :+
  • Waar besteld
    JLCPCB
  • Wat heb je besteld?
    10x 2-laags PCB
  • Verzendwijze
    EuroPacket
  • Kosten transport
    $7,32
  • Wie handelde importheffing / BTW af?
    JLCPCB
  • Moest je import heffing betalen en hoe veel?
    Nee
  • Kosten afhandeling import (dus excl. BTW en importheffing)
    Geen
  • Extra / verborgen kosten?
    $0,50 voor Paypal betaling